Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecer e comprender o fluxo de traballo nunha produción de animación ou nun videoxogo desde o apartado da dirección. |
A1 A2 A3 A5 A6 A7 A8 A10 A20 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9
|
Coñecer os recursos materiais e humanos precisos para a dirección de proxectos de animación e de videoxogo. |
A1 A2 A3 A5 A6 A7 A8 A10 A20 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C3 C4
|
Entender e poñer en práctica as artes da dirección e a realización |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A20 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O proceso da dirección e a figura do/a director/a nas diferentes etapas dunha produción de animación |
-Desenvolvemento
-Preprodución
-Produción
-Postprodución |
O proceso da dirección e a figura do/a director/a nas diferentes etapas da produción dun videoxogo
|
-Desenvolvemento
-Preprodución
-Produción
-Postprodución |
A dirección e realización: A linguaxe audiovisual, a narrativa, a posta en escena e procedementos na animación |
- Planificación
- Encuadres e composición.
- Posta en escena
- Introducción á dirección de fotografía
- O tono e o punto de vista.
- Raccord / continuidade e movimento.
- Escenas de diálogos
- Escenas de acción
- Movementos de cámara
- Dirección de persoaxes
- Guion Técnico.
- Storyboard e previsualización.
- Animática
- Tipos e técnicas de animación (2D, 3d, stopmotion, dixital e analóxica) |
Layout. A linguaxe audiovisual dende un software de 3D. |
- Nocions e conceptos de layout
- Posta en escena 3d.
- Planificación e composición no entorno 3D
- Cámaras, lentes, encadres e formatos
- O movemento de cámara e a visualización
- Raccord / continuidade e movemento |
Xéneros e animación: A animación como unha obra en sí mesma ou como apoio á imaxe real |
- Ficción
- Documental
- Videoclip
- Spot
- Motion Graphics
- Experimental |
Estudo de diversos directores de relevancia: Estilo e autoría. |
- Imaxe real
- Animación 2d
- Animación 3D
- Videoxogos |
Presentación de diferentes softwares e ferramentas dixitais de animación (2D, 3D, Intelixencia Artificial e xeradores de fractales 3D), para desenrolar a comunicación e creatividade artística. |
- Maya
- Blender
- Adobe Animate
- Adobe Photoshop / Krita
- Adobe Character Studio
- Adobe After Effects
- Cinema4D
- Ebsynyh
- Disco Diffusion
- Mandelbulb3D |
A dirección nos videoxogos |
- Características
- O punto de vista
- Xéneros
- A importancia da cámara nos videoxogos |
Dirección de personaxes |
- Desde a creación e elección dun personaxe á animación.
- Fundamentos da animación (motricidade , xesto corporal, xesto facial e voz)
- Ferramentas para expresar a visión do director e do proxecto audiovisual.
- Personalidade, comportamento e sentimentos.
- O contexto e o tempo en relación aos personaxes.
- Relación do acting real e a animación.
- Relación dos personaxes e a posta en escena. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A7 B6 C2 C5 C7 C8 |
26 |
11 |
37 |
Obradoiro |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A20 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
10 |
10 |
20 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A20 A35 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
11 |
54 |
65 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A35 B1 B2 B3 B11 C1 C4 C5 C7 C9 |
2 |
4 |
6 |
Proba mixta |
A1 A3 A6 A7 A10 A35 B6 B8 C1 |
1 |
20 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada con o uso de medios audiovisuais, vídeos, podcast ou textos e a introducción dalgunhas preguntas dirixidas aos estudiantes, coa finalidad de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Será online ou presencial segundo as circunstancias sanitarias. |
Obradoiro |
Desenrolo en clases presenciais de diversos traballos que se explicarán máis coidadosamente ao comenzo do curso na ficha completa colgada no Campus Virtual (Moodle). Estos traballos son:
- Prácticas curtas para elaborar en clase. Preparación e aplicación do temario teórico.
- Haberá prácticas individuais e grupais.
- Algunha práctica pódese perfeccionar fora do aula para mellorar nota.
- Estas prácticas deberán ser entregadas polo campus virtual (moodle) |
Traballos tutelados |
Desenrolo de catro traballos complexos coas diferentes entregas intermedias do proceso de creación que se explicarán máis coidadosamente ao comezo do curso na ficha completa colgada no Campus Virtual (Moodle).
1. Unha das prácticas curtas das sesións do obradoiro entregarase cun acabado más perfeccionado e complexo. (Traballo individual).
2. Unha secuencia de acción. (Traballo grupal).
3. Un fragmento de videoclip. (Traballo individual).
4. Unha curtametraxe co seu respectivo dossier e entregas das diferentes fases do traballo. (Traballo grupal).
Todas as prácticas son obrigatorias, días son individuais e as otras dúas están deseñadas para ser realizadas en grupo.
Estas prácticas deberán ser entregadas polo campus virtual (moodle) nas datas sinaladas ao longo do curso. |
Presentación oral |
Presentación presencial das diferentes fases dos traballos tutelados ou das prácticas curtas do obradoiro. |
Proba mixta |
Examen presencial dos contidos teóricos dados nas sesións maxistráis, sesións do obradoiro ou dos textos de lectura obrigatoria. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O persoal docente da materia estará dispoñible para as dúbidas que xurdan por parte do alumnado en relación coas diferentes medoloxías. Estas poderán ser plantexadas nas horas de titoría e a través de correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A3 A6 A7 A10 A35 B6 B8 C1 |
Exame da materia.
Tipo test, preguntas curtas sobre a teoría e casos prácticos realizados nas sesións de taller.
É necesario aprobar esta parte para que a súa calificación faga media coas outras probas e traballos previstos nesta evaluación.
Se non se aproba, la materia resulta automáticamente suspensa. |
35 |
Obradoiro |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A20 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
Evaluación das prácticas curtas individuais e colectivas realizadas en clase.
Para aprobar é necesario entregar todalas prácticas curtas do obradoiro do taller na data sinalada. |
10 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A20 A35 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
Traballos en grupo no que se valora tanto o resultado como o proceso.
No traballo da curtametraxe se valorará grupalmente o conxunto da obra e individualmente unha das secuencias da curtametraxe.
A calificación de cada alumno integrante do grupo podría ser diferente en función da súa aportación e compromiso.
A participación neste traballo é obligatoria para optar á evaluación da materia. |
55 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado deberá consultar diariamente o Campus Virtual de la UDC (Moodle), porque a través deste espazo docente se lles comunicará toda a información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e calificacións. Podrá ser presencial ou online según as circunstancias sanitarias e personais do estudantado e mestre o permitan. Toda exposición oral ou escrita terá que respectar os usos e normas desta demarcación xeográfica da Real Academia Galega ou da Real Academia Española para que poida ser correctamente entendida e, por conseguinte, avaliada. -A teoría supón o 35% da nota e a práctica (obradoiro e traballos tutelados) un 65%.
-Para superar a materia deben estar aprobadas as tres partes da materia. Para superar a parte práctica teñen que estar aprobadas cada unha das prácticas finais, ademáis de entregadas en data e superadas, todas e cada unha de las prácticas curtas do obradoiro.
-O alumnado que goce de dispensa académica deberá ponerse en contacto con o profesor da materia antes do día 20 de Setembro, a fin de acordar un itinerario personalizado que supla as ausencias ás aulas. Fora desta data no serán atendidas peticions deste tipo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Goodridge, Mike (2012). Dirección de fotografía cinematográfica. Barcelona : Blume
Salmond, Michael (2017). Diseño de videojuegos : de amateur a pro. Badalona : Parramon
Castillo, José María (2016). Televisión, realización y lenguaje audiovisual.. Madrid: Instituto Oficial de Radio y Televisión
Sáenz Valiente, Rodolfo (2006). Arte y técnica de la animación. Buenos Aires: Ediciones de la flor
Brown, Blain (2008). Cinematografía: Teoría y práctica. Barcelona: Omega
Goodridge, Mike (2014). Dirección cinematográfica. Barcelona : Blume,
Rabiger, Michael (2009). Dirección cinematográfica: Técnica y estética. Barcelona: Omega
González, Daniel. (2015). Diseño de videojuegos . Paracuellos del Jarama : Ra-Ma
Ordóñez, Juan P. (2018). Diseño de videojuegos. Madrid : Editorial Síntesis
Perotti Prado, Miguel (2020). Diseño de videojuegos : técnicas y ejercicios prácticos. Paracuellos del Jarama : Ra-Ma
Cameron, Julia (2011). El camino del artista : un curso de descubrimiento y rescate de tu propia creatividad . Madrid : Aguilar
Díaz, Quim (2018). El título es el principio del film : una aproximación a la historia de los títulos cinematográficos. Madrid : Laertes
Marcos Molano, María del Mar (2009). Elementos estéticos del cine : manual de dirección cinematográfica. Madrid: Fragua
Selby, Andrew (2013). La animación. Barcelona, Blume
Catalá, Josep M. (2001). La Puesta en imágenes: Conceptos de dirección cinematográfica. Barcelona: Paidós
Hart, John. (2001). La técnica del storyboard : guión gráfico para cine, televisión y animación. Madrid: Instituto Oficial de Radio y Televisión
Sedeño Valdellós, Ana María. (2002). Lenguaje del videoclip. Málaga : Servicio de Publicaciones e Intercambio Ciéntifico de la Universidad de Málaga
Rogers, Scott. (2018). Level up! : guía para ser un gran diseñador de videojuegos. Badalona : Parramon
Schaefer, Dennis. (1990). Maestros de la luz conversaciones con directores de fotografía. Madrid : Plot
Jardí, Enric (2018). Pensar en imágenes. Barcelona: Gustavo Gili
Katz, Steven D. (2002). Plano a Plano: De la idea a la pantalla. Mardid: Plot
Rodríguez, Alberto (2010). Proyectos de animación 3D. Madrid: Anaya Multimedia
Williams, Richard (2019). Técnicas de animación: dibujos animados, animación 3d y videojuegos. Madrid: Anaya
Sánchez-Navarro, Jordi (2015). ¿Cómo analizar un videoclip desde un punto de vista narrativo? / Jordi Sánchez-Navarro, Lola Lapaz Castillo. Barcelona : UOC |
|
Bibliografía complementaria
|
Delgado Cavilla, Pedro (2019). Animación : de Betty Boop a Tim Burton. Madrid, Diávolo Ediciones
Andrew Chong (2010). Animación digital. Barcelona, Blume
Lynch, David (2016). Atrapa el pez dorado: meditación, conciencia y creatividad. Barcelona: Reservoir Books
Montero Plata, Laura (2017). El mundo invisible de Hayao Miyazaki. Palma de Mallorca: Dolmen
Codrington, Andrea (2003). Kyle Cooper. London : Laurence King, 2003.
Jennnifer Bass (). Saul Bass. London: Laurence King
Zahed, Ramin (2019). Spider-Man, un nuevo universo : el arte de la películ. Barcelona : Norma, 2019
Kratter, Tia (2017). The Color of Pixar. San Francisco : Chronicle Books |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Linguaxe e Narrativa Gráficas e Audiovisuais/616G02002 | Deseño de Produción para Animación e Videoxogos/616G02006 | Historia da Animación e os Videoxogos/616G02003 | Produción da Animación e o Videoxogo/616G02001 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Guión/616G02004 | Animación 2/616G02019 | Deseño Sonoro/616G02008 |
|
Materias que continúan o temario |
Edición e Montaxe/616G02007 |
|
Observacións |
O alumnado deberá consultar a plataforma Moodle,
porque a través deste espazo docente virtual comunicaráselles toda a
información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e
cualificacións. |
|