Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Deseño de Produción para Animación e Videoxogos Código 616G02006
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Navarro Álvarez, Adriana
Correo electrónico
a.navarro@udc.es
Profesorado
Navarro Álvarez, Adriana
Correo electrónico
a.navarro@udc.es
Web http://comunicacion.udc.es/audiovisual/es
Descrición xeral O Deseño de Producción e o departamento que determina o contenido visual e estético dun proxecto audiovisual. Toma tódalas decisións sobre a forma, o color, o tratamento e en definitiva, o estilo plástico da producción, traballando en estreita relación co director.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer a función do deseñador de produción ou xefe do departamento artístico dentro do proxecto audiovisual en xeral e nos videoxogos e a animación en particular. Analizar os conceptos e técnicas básicas así como as ferramentas con as que se manexa, aprendendo a visualizar o proceso na súa totalidade. A3
A4
A5
A6
A7
A8
A10
A15
A19
A20
A21
A36
A42
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
C1
C3
C4
C6
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
1er BLOQUE.
FUNCIÓN E RESPONSABILIDADES DO DESEÑADOR DE PRODUCIÓN
1. Competencias e coñecementos do Deseñador de Produción. Orixe do deseño e primeiros deseñadores.
2. Fundamentos artísticos.
3. A influencia da iluminación e a cor.
4. VFX na dirección artística.
2º BLOQUE.
PROCESO XERAL DE TRABALLO
5. Documentación dos decorados. Características arquitectónicas e artísticas.
6. Documentación dos persoaxes: psicoloxía, aspecto, comportamento.
7. Storyboards e storymovies.
8. Deseño previo, debuxos, maquetas e planos de construción.
9. Creación de entornos e persoaxes.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A19 A20 A21 A36 A42 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 24 32 56
Obradoiro A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A19 A20 A21 A36 A42 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 24 32 56
Traballos tutelados A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A19 A20 A21 A36 A42 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 0 35 35
Proba de resposta múltiple A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A19 A20 A21 A36 A42 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 1 0 1
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Sesións expositivas nas que se explicarán os aspectos principais dos bloques temáticos que comprende a materia. Un dos seus obxectivos é facilitar a aprendizaxe dos conceptos propios do deseño de produción na imaxe animada e os videoxogos.
Obradoiro Prácticas curtas para elaborar en clase. Preparación e aplicación do temario teórico.
Traballos tutelados

Práctica grupal onde se elaborará a Dirección Artística a partir dun guión de animación ou videoxogo.
Proba de resposta múltiple Examinarase dous contidos teóricos explicados nas sesións maxistrais e vos textos de lectura obrigatoria

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Obradoiro
Descrición
Traballo na aula para elaborar os exercicios propostos

Titorías personalizadas (previa cita ao correo electrónico)

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A19 A20 A21 A36 A42 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 Traballos tutelados: Prácticas curtas para elaborar en clase deseñadas para realizarse de forma individual. Preparación e aplicación do temario teórico.


Taller: Práctica grupal onde se elaborará a Dirección Artística a partir dun guión de animación ou videoxogo.
70
Proba de resposta múltiple A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A19 A20 A21 A36 A42 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 Se examinará os contidos teóricos explicados nas sesións maxistrais e os textos de lectura obrigatoria. 30
 
Observacións avaliación

-A teoría supón o 30% da nota e a práctica un 70%.

-Para superar a materia, a suma dos seus partes ha de obter un 50% (50 puntos).

Para aprobar a materia, só poderán realizar un único exame na convocatoria de xuño-xullo, na data estipulada oficialmente, para o que deberán haber presentar as prácticas requiridas durante o curso (70% da nota) e aprobar o exame teórico (30% da nota), cos mesmos criterios que se marcan na avaliación.

A forma de valoración na convocatoria extraordinaria realizarase da mesma forma que a convocatoria de xuño-xullo.


Fontes de información
Bibliografía básica Glebas, Francias (2012). "Creating Worlds" de "The Animator's Eye: Adding Life to Animation with Timing, Layout, Design, Color and Sound" . Routledge
HART, John (2001). "La Técnica del Storyboard". Madrid: IORTV
STEVEN, Katz D. (2002). "Plano a plano. De la idea a la pantalla". Madrid: Editorial Plot
Heit, Laura (2013). Animation Sketchbooks. Chronicle Books Llc
ARNHEIM, Rudolf. (2002). Arte y percepción visual. Psicología del ojo creador. Alianza editorial, 2º edición
Amidi, Amid (2006). Cartoon Modern: Style and Design in Fifties Animation. Chronicle Books
Hanson, M. (2004). Cine Digital: Escenarios de ciencia ficción. Barcelona: Océano.
Bacher, Hans, P. (2007). Dream Worlds: Production Design in Animation. Routledge
Yot, Richard (2019). Light for Visual Artists Second Edition: Understanding and Using Light in Art & Design. Laurence King Publishing
Katatikarn, Jasmine; Tanzillo, Michael (2016). Lighting for Animation: The Art of Visual Storytelling. Routledge
Bacher, Hans, P. (2015). Sketchbook: Composition Studies for Film. Talisman
Canemaker, John (2014). The Art and Flair of Mary Blair: An Appreciation. DISNEY PR
Polson, Tod (2013). The Noble Approach: Maurice Noble and the Zen of Animation Design. Chronicle Books LLC
Ghez, Didier (2018). They Drew As They Pleased 4: Volume 4. Random House Uk
Ghez, Didier (2020). They Drew as They Pleased Vol. 6: The Hidden Art of Disney’s New Golden Age. Chronicle Books
Mateu Mestre, Marcos (2022). TINTA Volumen 2. Formato, energía y composición para narradores visuales. ANAYA MULTIMEDIA
Mateu Mestre, Marcos (2020). Tinta: Dibujo y composición para narradores visuales. ANAYA MULTIMEDIA
Bacher, Hans, P. (2018). Vision: Color and Composition for Film. Talisman

Bibliografía complementaria VV.AA (2018). Spider-Man. Into the Spider-Verse -The Art of the Movie. Titan Books
Amidi, Amid (2011). The Art of Pixar: The Complete Color Scripts and Select Art from 25 Years of Animation (Disney Pixar X Chronicle Books). Chronicle Books
Ruddell, Caroline; Ward, Paul (2019). The Crafty Animator: Handmade, Craft-based Animation and Cultural Value. Palgrave Macmillan


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Linguaxe e Narrativa Gráficas e Audiovisuais/616G02002
Debuxo de Contornas e Arte de Concepto/616G02013
Materiais e Iluminación/616G02017

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Dirección e Realización/616G02005

Materias que continúan o temario
Efectos Especiais en Animación/616G02026

Observacións

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 

  • Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. 
  • A entrega realizarase  a  través  de  Moodle,  en  formato  dixital  sen  necesidade  de imprimilos.
  • De se realizar en papel: 
    • Non se empregarán plásticos. 
    • Realizaranse impresións a dobre cara. 
    • Empregarase papel reciclado. 
    • Evitarase a impresión de borradores. 

2. Débese  facer  un  uso  sostible  dos  recursos  e  a  prevención  de  impactos  negativos sobre o medio natural. 

3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 

4. Segundo  se  recolle  nas  distintas  normativas  de  aplicación  para  a  docencia  universitaria  deberase  incorporar  a  perspectiva  de  xénero  nesta  materia  (usarase  linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). 

5. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 

7. Facilitarase  a  plena  integración  do  alumnado  que  por  razón  físicas,  sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías