Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Edición e Montaxe Código 616G02007
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Navarro Álvarez, Adriana
Correo electrónico
a.navarro@udc.es
Profesorado
Garcia Torre, Manuel
Navarro Álvarez, Adriana
Correo electrónico
manuel.garcia.torre@udc.es
a.navarro@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo da materia e formar ao alumnado nos rudimentos técnicos da edición de vídeo ao tempo que complementar e afondar na súa formación na linguaxe audiovisual. Centrarase de forma especial en amosar a diferencia da edición e montaxe nunha produción de imaxe real e nunha produción de animación, vendo os procedementos en cada unha destas disciplinas.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos:
Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
Mantéñense todas as metodoloxías docentes pero adáptanse á docencia non presencial.

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
-Campus virtual: é a canle oficial de información ao estudantado con todas as cuestións que afectan á materia. Publicarase diferente información segundo avance a asignatura.
-Correo electrónico personalizado: dispoñible en horario laboral.
-Microsoft Teams: titorías persoais ou grupais. Sempre que os/as estudantes o solicíten ou o profesorado o considere necesario.

4. Modificacións na avaliación:
Proba mixta: Exame a través de Moodle. Mantense a necesidade de aprobar para que esta cualificación faga media coas outras probas e traballos previstos na avaliación. Se non se alcanza este mínimo, a materia resulta automáticamente suspensa.
A avaliación da aprendizaxe colaborativa e do obradoiro non varía.

*Observacións de avaliación:
No caso de problemas de conexión, conectividade telemática ou de acceso ao ordenador o día da entrega ou celebración das probas de avaliación, buscaranse alternativas con estes/as estudantes con posibilidade de realizar esta/s proba/s en distintos horarios ou en distinta modalidade.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía:
Se é necesario, as fontes de información poñeranse ao dispor do estudantado en formato dixital.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os elementos básicos dun programa informático de edición e montaxe. A1
A2
A3
A5
A7
A8
A10
A13
A37
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B10
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C6
C7
C8
C9
Coñecer e comprender o fluxo de traballo propio dunha edición audiovisual en todas as súas fases: adquisición de materiais, conformado, etc. A1
A2
A3
A7
A8
B1
B2
B3
B4
B5
B8
C1
C2
C3
C4
Entender os fundamentos básicos da montaxe: raccord, tamaños de plano, ángulos, sentido da dirección, tempo, ritmo e son. A1
A2
A13
A28
A35
A37
B1
B8
B9
B14
C1
C2
C3
Coñecer os distintos tipos de montaxe segundo o xénero audiovisual. A3
A5
A10
A37
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C3
C4
Entender as diferencias da edición e montaxe nunha produción en imaxe real e nunha produción de animación. A2
A3
A5
A7
A10
A28
A35
A37
B2
B6
C1
C2
C3

Contidos
Temas Subtemas
A linguaxe da montaxe Concepto de edición e montaxe
Historia da montaxe
A articulación do espazo-tempo do filme
Tipos de montaxe
O proceso de traballo na sala de montaxe O software de edición
Códecs e contenedores de vídeo
Fluxos de traballo
Organización dos materiais
Gramática da montaxe A continuidade
O ritmo
As transicións
O traballo da montaxe en producións de imaxe real e de animación Equipo
Características
Fluxo de traballo
Edición de son Equipo
Niveis
Mezcla
Sincronización
Posprodución
Corrección de cor e gradación da cor Conceptos básicos
Ferramentas
Pasos tratamento da cor
Exportados e masterización Formatos de saída
Conformado do máster final

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A8 A10 A35 B5 B10 B11 C4 C6 C8 15 24 39
Aprendizaxe colaborativa A3 A5 A7 A13 A28 B8 B12 B13 B14 C3 C7 C9 30 45 75
Obradoiro A13 A28 A37 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B9 6 12 18
Proba mixta A3 A10 A13 A35 A37 B6 C1 C2 2 15 17
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais a través de ferramentas online, sincrona ou asíncrona, coa finalidade de transmitir os coñecementos teóricos enmarcados dentro da asignatura.
Aprendizaxe colaborativa Actividades prácticas presenciais seguindo as pautas definidas polo/a docente.
Obradoiro Actividades presenciais que se realizarán individualmente ou en grupo.
Proba mixta Exame/s da materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Obradoiro
Descrición
Os alumnos necesitarán atención personalizada para resolver as dúbidas na realización das prácticas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A3 A5 A7 A13 A28 B8 B12 B13 B14 C3 C7 C9 Realización de diferentes prácticas 40
Obradoiro A13 A28 A37 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B9 Traballos tutelados 20
Proba mixta A3 A10 A13 A35 A37 B6 C1 C2 Exame escrito da materia 40
 
Observacións avaliación
-A teoría supón o 40% da nota e a práctica un 60%. 

-Para
superar a asignatura deben estar aprobadas as dúas partes (teoría e
práctica). Para superar a parte práctica, deben estar aprobadas cada
unha das prácticas finais, ademáis de entregadas en data e superadas, todas e cada unha das prácticas de clase.

-O alumnado que goce de dispensa académica deberá porse en contacto co profesorado da asignatura antes do día 11 de febrero, a fin de acordar un itinerario personalizado que supla as ausencias ás aulas. Fóra desta data non serán atendidas peticións deste tipo. 

Fontes de información
Bibliografía básica Wells, Paul (2007). Fundamentos de la animación. Barcelona: Parramón
Atienza Muñoz, Pau (2013). Historia y evolución del montaje audiovisual. De la moviola a Youtube. Barcelona, UOC
Selby, Andrew (2013). La animación. Barcelona, Blume
Morales Morante, Fernando (2013). Montaje audiovisual. Teoría, técnica y métodos de control. Barcelona, UOC
Peláez Barceló, Antonio (2015). Montaje y postproducción audiovisual.. Tarragona, Altaria

Bibliografía complementaria Sánchez Biosca, Vicente. (2001). El montaje cinematográfico teoría y análisis. Barcelona: Paidós
Marimón, Joan (2016). El montaje cinematográfico. Del guion a la pantalla. Barcelona : Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona
Freire Sánchez, Alfonso e Vidal Mestre, Montserrat (2015). Manual de montaje y composición audiovisual. Tarragona, Altaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Linguaxe e Narrativa Gráficas e Audiovisuais/616G02002
Dirección e Realización/616G02005
Deseño Sonoro/616G02008
Produción da Animación e o Videoxogo/616G02001

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Deseño de Produción para Animación e Videoxogos/616G02006
Animación de Personaxes/616G02020
Proxecto de Animación/616G02021

Materias que continúan o temario
Postprodución 3D e Efectos Visuais/616G02022

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías