Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Edición e Montaxe Código 616G02007
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Navarro Álvarez, Adriana
Correo electrónico
a.navarro@udc.es
Profesorado
Fiaño Salinas, Carlota
Navarro Álvarez, Adriana
Correo electrónico
carlota.fsalinas@udc.es
a.navarro@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo da materia e formar ao alumnado nos rudimentos técnicos da edición de vídeo ao tempo que complementar e afondar na súa formación na linguaxe audiovisual. Centrarase de forma especial en amosar a diferencia da edición e montaxe nunha produción de imaxe real e nunha produción de animación, vendo os procedementos en cada unha destas disciplinas.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os elementos básicos dun programa informático de edición e montaxe. A1
A2
A3
A5
A7
A8
A10
A13
A37
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B10
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C6
C7
C8
C9
Coñecer e comprender o fluxo de traballo propio dunha edición audiovisual en todas as súas fases: adquisición de materiais, conformado, etc. A1
A2
A3
A7
A8
B1
B2
B3
B4
B5
B8
C1
C2
C3
C4
Entender os fundamentos básicos da montaxe: raccord, tamaños de plano, ángulos, sentido da dirección, tempo, ritmo e son. A1
A2
A13
A28
A35
A37
B1
B8
B9
B14
C1
C2
C3
Coñecer os distintos tipos de montaxe segundo o xénero audiovisual. A3
A5
A10
A37
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C3
C4
Entender as diferencias da edición e montaxe nunha produción en imaxe real e nunha produción de animación. A2
A3
A5
A7
A10
A28
A35
A37
B2
B6
C1
C2
C3

Contidos
Temas Subtemas
1. A linguaxe da montaxe 1.1. Concepto de edición e montaxe
1.2. Historia da montaxe
1.3. A articulación do espazo-tempo do filme
1.4. Tipos de montaxe
2. O proceso de traballo na sala de montaxe 2.1. O software de edición
2.2. Códecs e contenedores de vídeo
2.3. Fluxos de traballo
2.4. Organización dos materiais
3. Gramática da montaxe 3.1. A continuidade
3.2. O ritmo
3.3. As transicións
4. O traballo da montaxe en producións de imaxe real e de animación 4.1. Equipo
4.2. Características
4.3. Fluxo de traballo
5. Edición de son 5.1. Equipo
5.2. Niveis
5.3. Mezcla
5.4. Sincronización
5.5. Posprodución
6. Corrección de cor e gradación da cor 6.1. Conceptos básicos
6.2. Ferramentas
6.3. Pasos tratamento da cor
7. Exportados e masterización 7.1. Formatos de saída
7.2. Conformado do máster final

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A8 A10 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B11 C4 C6 C8 19 11 30
Aprendizaxe colaborativa A3 A5 A7 A10 A13 A28 B8 B12 B13 B14 C3 C7 C9 30 65 95
Proba mixta A3 A10 A13 A35 A37 B6 C1 C2 2 22 24
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais a través de ferramentas online, sincrona ou asíncrona, coa finalidade de transmitir os coñecementos teóricos enmarcados dentro da asignatura.
Aprendizaxe colaborativa Actividades prácticas presenciais seguindo as pautas definidas polo/a docente.
Proba mixta Exame/s da materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
Os alumnos necesitarán atención personalizada para resolver as dúbidas na realización das prácticas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A3 A5 A7 A10 A13 A28 B8 B12 B13 B14 C3 C7 C9 Realización de diferentes prácticas 60
Proba mixta A3 A10 A13 A35 A37 B6 C1 C2 Exame escrito da materia 40
 
Observacións avaliación
-A teoría supón o 40% da nota e a práctica un 60%. 

-Para
superar a asignatura deben estar aprobadas as dúas partes (teoría e
práctica). Para superar a parte práctica, deben estar aprobadas cada
unha das prácticas finais, ademáis de entregadas en data e superadas, todas e cada unha das prácticas de clase.

-O alumnado que goce de dispensa académica deberá porse en contacto co profesorado da asignatura antes do día 11 de febrero, a fin de acordar un itinerario personalizado que supla as ausencias ás aulas. Fóra desta data non serán atendidas peticións deste tipo. 

-A realización fraudulenta das prácticas e das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria.

Fontes de información
Bibliografía básica Wells, Paul (2007). Fundamentos de la animación. Barcelona: Parramón
Atienza Muñoz, Pau (2013). Historia y evolución del montaje audiovisual. De la moviola a Youtube. Barcelona, UOC
Selby, Andrew (2013). La animación. Barcelona, Blume
Morales Morante, Fernando (2013). Montaje audiovisual. Teoría, técnica y métodos de control. Barcelona, UOC
Peláez Barceló, Antonio (2015). Montaje y postproducción audiovisual.. Tarragona, Altaria

Bibliografía complementaria Sánchez Biosca, Vicente. (2001). El montaje cinematográfico teoría y análisis. Barcelona: Paidós
Marimón, Joan (2016). El montaje cinematográfico. Del guion a la pantalla. Barcelona : Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona
Freire Sánchez, Alfonso e Vidal Mestre, Montserrat (2015). Manual de montaje y composición audiovisual. Tarragona, Altaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Linguaxe e Narrativa Gráficas e Audiovisuais/616G02002
Dirección e Realización/616G02005
Deseño Sonoro/616G02008
Produción da Animación e o Videoxogo/616G02001

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Deseño de Produción para Animación e Videoxogos/616G02006
Animación de Personaxes/616G02020
Proxecto de Animación/616G02021

Materias que continúan o temario
Postprodución 3D e Efectos Visuais/616G02022

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías