Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Debuxo de Contornas e Arte de Concepto Código 616G02013
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Expresión Gráfica Arquitectónica
Coordinación
López Chao, Vicente Adrián
Correo electrónico
v.lchao@udc.es
Profesorado
Hermida Gonzalez, Luis
López Chao, Vicente Adrián
Losada Pérez, Carlos
Correo electrónico
luis.hermida@udc.es
v.lchao@udc.es
c.losada@udc.es
Web
Descrición xeral Concepción, Planificación y Representación de un entorno con todos sus elementos escenográficos. Partiendo del croquis o boceto hasta la formalización gráfica con sombreado. Shading. Renderización factible para la adaptación al 3D.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Representar e deseñar un ambiente con todos os seus elementos escenográficos, tanto no debuxo, representación con sombreamento, que é viable para a súa adaptación ao 3D. A6
A7
A8
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C3
C4
C6
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 01. ANÁLISE DO FORMATO: LUZ E SOMBRA Principios básicos
Introdución á iluminación.
Iluminación creativa
Composición e posta en escena.
Medio ambiente e simbolismo.
Tempo e espazo
TEMA 02 PERSPECTIVA E PAISAXE Principios básicos de perspectiva.
O punto de vista
A paisaxe
TEMA 03 PERSPECTIVAS E ESCENOGRÁFICAS O espazo escénico.
A escenografía: contexto histórico.
O punto de vista do observador.
Traxedia, comedia e drama.
o deseño contemporáneo Exemplos de aplicacións
TEMA 04. ESTUDO E DIBUIXO DA NATURAL Proxecto gráfico.
Escenografía e constructivismo.
A construción xeométrica do marco.
Desde o escenario natural ata o escenario contemporáneo.
O modelo escénico.
UNIDADE 05. DESEÑO DE MEDIOS E PROPIOS: SKETCH E SHADINS Desenvolvemento de notas e perspectivas baseadas nas realizacións escenográficas contemporáneas de Ralph Koltai, Jarroslav Malina, Yukio Horio, Adrianne Lobel, etc.
TEMA 06. DESENVOLVEMENTO DO ARTE CONCEPTUAL Aplicacións gráficas da teoría dos campos de Gestalt.
Aplicación de textura e cor para recrear unha atmosfera.
As fantasías urbanas e as cidades reinventáronse.
Espazos imaxinarios.
Monumento e debuxo.
Louis Boullée, Battista Piranesi, Sant'Elia, Archigram, Os Lissitzsky, Melnikov, Fredeerick Kiesler, ...

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A6 A7 B2 B3 B5 B6 26 31.2 57.2
Obradoiro A8 B4 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C3 C4 C7 25 25 50
Estudo de casos A6 A7 A8 B1 C6 C8 C9 0 28.8 28.8
Proba obxectiva A6 A7 A8 12 0 12
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Esta primeira metodoloxía desenvolve as bases de coñecemento da materia especificadas nos contidos. Nestas clases, os alumnos deben ter unha aptitude receptiva seguindo as explicacións do profesor na lousa, as proxeccións en pantalla e os sistemas informáticos (TIC). O alumno tomará notas e fará preguntas sobre os temas tratados. O obxectivo é proporcionar os conceptos e ferramentas necesarios para a súa comprensión desde unha perspectiva na que o ambiente e a escena están sempre presentes.
Obradoiro É nesta segunda metodoloxía que o alumno participa activamente no proceso de aprendizaxe, ante a necesidade de experimentar todos os coñecementos presentados nas conferencias, que deben ser adaptados. Formúlanse dous tipos de exercicios que o estudante debe desenvolver individualmente ou en grupo:

1.- Práctica de renderización semanal cunha duración de dúas horas e que se recollerá ao final da clase para a súa avaliación.

2.- Práctica de curso na que se fará un traballo nun contorno escenográfico que se especifique. Cada semana e nun espazo variable de dúas a catro horas, o alumno traballará e corrixirá o progreso deste traballo tutorial que tamén se desenvolverá sen contacto nas horas asignadas na planificación da materia.
Estudo de casos Como prácticas complementarias, os alumnos traballarán nos casos contemporáneos máis destacados do mundo das artes escénicas.
Proba obxectiva Ao final do programa realizarase unha proba obxectiva nas datas marcadas pola escola e compatibles cos horarios do curso establecido. Esta proba estenderase ás horas de contacto.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Obradoiro
Estudo de casos
Descrición
Tanto o contido das clases expositivas como as dúbidas relacionadas coas prácticas propostas no taller, así como os estudos de casos, poden ser obxecto de consultas individuais.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A6 A7 A8 Para a aplicación desta porcentaxe será necesaria unha cualificación mínima obtida no taller e no estudo de caso. 40
Obradoiro A8 B4 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C3 C4 C7 O profesor propoñerá algúns exercicios prácticos que o alumno terá que resolver na clase e rematar en casa.
A busca da progresión cognitiva do estudante é perseguida por todo o desenvolvemento do espazo visual, con incidencia na atmosfera escenográfica. Avalíase o traballo presentado, a progresión, evolución e interacción co grupo.
40
Estudo de casos A6 A7 A8 B1 C6 C8 C9 O estudo dos casos será avaliado seguindo o criterio de adaptación dos mesmos aos enfoques de análise, reflexión e presentación. 20
 
Observacións avaliación

A aplicación das citadas porcentaxes é indicativa e estará suxeita á programación e metodoloxía específicas do profesor nas distintas obras presentadas aos alumnos durante o curso. Tamén se terá en conta o control e seguimento destes traballos.


Fontes de información
Bibliografía básica Tony Davis (2001). ESCENÓGRAFOS. Artes escénicas. Oceano - ISBN 84 494 2075 X
Lino Cabezas y VVAA (2007). La representación de la representación. Cátedra - ISBN 978-84-376--2425-9

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías