Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Interpretación de Personaxes Animados Código 616G02028
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Navarro Álvarez, Adriana
Correo electrónico
a.navarro@udc.es
Profesorado
Navarro Álvarez, Adriana
Correo electrónico
a.navarro@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia pretende dotar al alumnado de los conocimientos precisos para analizar los componentes de la interpretación de personajes animados y sus posibilidades expresivas corporales y faciales en diversos géneros y formatos.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comunicar a través da animación de personaxes A7
A15
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C3
C4
C6
C7
C8
C9
Comunicar a través da animación de personaxes A7
A15
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C8
C9
Incrementar as posibilidades expresivas dos personaxes animados A7
A15
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C6
C7
C8
C9
Empregar as relacións espaciais como forma de expresión A7
A15
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C3
C4
C6
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
Proceso de animación de planos e secuencias de animación Produción de planos
Captura de referencias para animación Videoreferencia, thumbnails, sketchbook
A psicoloxía do personaxe e os seus movementos A linguaxe corporal e facial. Emocións que provocan accións físicas.
Negociación dentro dunha escena. Roles, influencia e actitudes entre personaxes.
Accións e obxectivos. Dimensión psicolóxica e sociolóxica do personaxe animado.
A análise do personaxe O deseño da identidade a través da *performance.
Transaccións de estado. Arcos Cambios internos e transformación externa do personaxe animado
Evolución do personaxe Arquetipos. Do estereotipo á personalidade única.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A7 A15 B1 14 0 14
Estudo de casos A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B11 C1 C2 C4 C6 C7 C8 C9 0 24 24
Aprendizaxe colaborativa A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9 0 14 14
Presentación oral A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9 2 0 2
Traballos tutelados A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9 14.5 43 57.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Análise dos compoñentes da interpretación de personaxes animados e as súas posibilidades expresivas corporais e faciais en diversos xéneros e formatos.
Estudo de casos Análise de actuación en referencias de imaxe animada.
Aprendizaxe colaborativa Aprendizaxe *colaborativo a partir do estudo de casos
Presentación oral Presentación dos traballos tutelados en formato *reel. Na presentación explicarase o proceso e realización levado a cabo, ademais de responder a preguntas por parte dos seus compañeiros/niveis sobre as decisións tomadas no plano estético.
Traballos tutelados Desenvolvemento de diferentes actividades de carácter práctico cuxo obxecto é pór en xogo todos aqueles coñecementos que, sobre a interpretación de personaxes animados, foron tratados durante as clases expositivas. A entrega de ditas prácticas efectuarase no tempo e na forma fixado pola profesora.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
No caso do *obradoiro e dos traballos tutelados que *detenten un maior carga de traballo autónomo, o seguimento destas actividades efectuarase nas clases prácticas sinaladas para tal fin, así como en *tutorías personalizadas a demanda do/a estudante.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9 Presentación oral dos traballos tutelados.
Nesta presentación, cada alumno/a deberá explicar o proceso e execución dunha interpretación completa de personaxes animados, especialmente no que respecta ás decisións estéticas, e responder as preguntas dos/os compañeiros/as. Cada unha destas presentacións finais será valorado polos/as estudantes a partir dunha rúbrica de avaliación proposta pola profesora.

Para a avaliación da presentación oral débense cumprir os seguintes requisitos:
(1) asistir e participar na presentación.
(2) entregar a rúbrica de avaliación cuberta.
(3) entregar os traballos tutelados en tempo e forma.
10
Traballos tutelados A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9 De realización individual, desenvolveranse diferentes actividades de carácter práctico cuxo obxecto é pór en xogo todos aqueles coñecementos que, sobre a interpretación de personaxes animados, foron tratados durante as clases
expositivas. A entrega de ditas prácticas efectuarase no tempo e na forma
fixado pola profesora. Para o cómputo dos traballos tutelados o/a estudante ten que entregar polo menos o 80% das prácticas da materia (grupo mediano).
60
Estudo de casos A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B11 C1 C2 C4 C6 C7 C8 C9 De realización *grupal, trátase de analizar casos de estudo de imaxes animadas. Han de constar os diferentes roles de participación de cada alumno/a. 30
 
Observacións avaliación

Coa proposta de cada traballo e/ou actividade a profesora explicará detalladamente o contido, as normas estéticas e formais, así como o tipo de soporte e data de entrega.

Para superar a materia na CONVOCATORIA DE XUÑO (sistema de avaliación continua) o/a estudante deberá obter o 50% da puntuación global) na suma total das avaliacións dos diversos traballos e prácticas da materia. Neste cómputo non se inclúen os exercicios non orixinais do/a estudante, así como tampouco aqueles traballos entregados fóra de prazo ou nun formato diferente ao indicado.

Para superar a materia na CONVOCATORIA DE XULLO o/a estudante deberá:

  • Entregar de forma individual a creación audiovisual dunha interpretación completa de personaxes animados, proposta pola docente, co correspondente dossier [seguindo as normas do "Proxecto final", traballo tutelado *B]. Este traballo e a súa presentación, na que se xustifiquen aquelas decisións tomadas en relación á interpretación de personaxes animados terá un valor de 70% na nota final (60% proxecto   10% presentación)
  • Aprobar o exame na data oficial. Esta proba teórica, de preguntas breves tipo test, versará sobre os contidos do libro "*Acting *for *Animators." Ed *Hooks, 2014. Este exame constituirá o 30% da nota final.

Fontes de información
Bibliografía básica Giesen, Rolf; Khan, Anna (2017). Acting and Character Animation: The Art of Animated Films, Acting and Visualizing. CRC Press
Hayes, Derek (2013). Acting and performance for animation. Routledge
Hooks, Ed (2011). Acting for animators. Abingdon : Routledge
Kundert-Gibbs, John; Kundert-Gibbs, Kristin (2009). Action! acting lessons for CG animators. Sybex
Beiman, Nancy (2021). Animated Performance: Bringing Imaginary Animal, Human and Fantasy Characters to Life. Bloomsbury Academic USA;
Culhane, Shamus (1990). Animation: From Script to Screen. St Martin's Press
Goldberg, Eric (2008). Character Animation Crash Course! . Silman-James Press,U.S
Purves, Barry (2007). Stop Motion: Passion, Process, and Performance. Focal Pres
Thomas, Frank; Johnston, Ollie (1995). The Illusion of Life: Disney Animation. DISNEY PR

Ademais destas fontes de referencia a través de *Moodle distribuiranse máis materiais e outro tipo de recursos que faciliten a comprensión da materia, traten

en concreto algún exemplo ilustrativo ou permitan profundar nalgún tema de interese.

Bibliografía complementaria Uhrig, Meike (2018). Emotion in Animated Films. Routledge
Batkin, Jane (2017). Identity in Animation: A Journey into Self, Difference, Culture and the Bod. Routledge
Meisner, Sanford (1987). On Acting. Vintage
Chekhov, Michael (1993). On the Technique of Acting. Harper Paperbacks
Beiman, Nancy (2017). Prepare to Board! Creating Story and Characters for Animated Features and Shorts. CRC Press
Parr, Peter (2018). Sketching for Animation. Developing Ideas, Characters and Layouts in Your Sketchbook. Bloomsbury Academic


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Animación 2/616G02019
Animación de Personaxes/616G02020
Animación 1/616G02018

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Videoxogos 2D/616G02043
Animación 2D/616G02029

Materias que continúan o temario
Traballo Fin de Grao/616G02050
Prácticas Externas/616G02049

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías