Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Gráficos por Computador Código 616G02031
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinación
Dorado de la Calle, Julian
Correo electrónico
julian.dorado@udc.es
Profesorado
Castiñeiras Galdo, Brais
Dorado de la Calle, Julian
Fernández Blanco, Enrique
Gomez Garcia, Angel
Rodríguez Tajes, Álvaro
Correo electrónico
brais.cgaldo@udc.es
julian.dorado@udc.es
enrique.fernandez@udc.es
angel.gomez@udc.es
a.tajes@udc.es
Web
Descrición xeral Materia que imparte os fundamentos básicos da xeración de gráficos por computador
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Ningunha
*Metodoloxías docentes que se modifican
Todas mediante Teams/Moodle
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Os mesmos
4. Modificacións na avaliación
Examen de teoría mediante Teams
*Observacións de avaliación:
Ningunha
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Ningunha

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aprender os fundamentos básicos da xeración de gráficos por computador A13
Aprender a coñecer e utilizar os distintos formatos de arquivo dixital de imaxe e vídeo A14
Aprender a coñecer as distintas etapas do proceso de xeración de gráficos, denominado pipeline gráfico, así como as distintas APIs (Application Programming Interfaces) que existen para programalos e cómo se integra dito proceso dentro dun motor de videoxogos B1
B2
B4
B5
B7
B8
B10
B11
B12
B13
C1
C3
C4
C6
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
APIs gráficos OpenGL e DirectX
Pipeline Gráfico Pipeline conceptual Gráficos
GPU: Componentes e pipeline gráfico
Ferramentas Texturas
Transformacións
Filtrado
Antialiasing
Modelos de iluminación Luz
Materiales y texturas
Modelos de iluminación globales y locales
Shaders Shaders

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A14 B2 B7 B8 B12 B13 C3 C4 C6 C7 C9 21 31.5 52.5
Proba obxectiva B1 B4 B5 C1 4 36 40
Sesión maxistral A13 B10 B11 C8 21 31.5 52.5
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Realización de exercicios para evaluar a adquisición de coñecementos teóricos
Proba obxectiva Proba escrita de preguntas curtas para evaluar os coñecementos teóricos adquiridos
Sesión maxistral Clases teóricas sobre os contidos da asignatura

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Descrición
Seguimento dos alumnos en clase na realización dos exercicios prácticos.

Realizarase a través de Teams.

Dispensa académica: os alumnos de tempo parcial no teñen a obriga de acudir a tódalas horas de clase teórica e práctica. Téñense que por en contacto co profesor da materia ó principio do cuatrimestre para organizar o seu seguimento da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A14 B2 B7 B8 B12 B13 C3 C4 C6 C7 C9 Valorarase a asistencia e aproveitamento dos exercicios realizados no tempo de prácticas das clases 60
Proba obxectiva B1 B4 B5 C1 O exame de preguntas curtas ou test evaluarase según os coñecementos impartidos nas clases

Esta proba se poderá superar en evaluación continua, con varias probas curtas, en varias clases do cuadrimestre, ou dunha vez na data de exame oficial
40
 
Observacións avaliación

Para superar a materia, o alumno deberá obter unha calificación mínima de 5
sobre 10 na suma das calificacións da proba obxectiva e as
prácticas de laboratorio. Para poder sumar as dúas notas o estudante deberá
obter unha nota mínima de 3,5 sobre 10 na proba obxectiva. Se non obtén esta
nota mínima, a nota da materia será a correspondente a nota da proba obxectiva.

Durante o cuadrimestre realizaranse evaluacións parciais dos temas de teoría
que xerarán unha nota de evaluación contínua para a parte de teoría. Se esta
nota é superior a 3,5 sobre 10 poderase sumar á notas das
prácticas para dar unha nota total da asignatura, sen necesidade de facer a proba
obxectiva da convocatoria oficial. No caso de que o estudante se presente en convocatoria
oficial á proba obxectiva, a nota que obteña sustituirá á de evaluación parcial,
independientemente de se é superior ou inferior.

Estudantes con matrícula a tiempo parcial e dispensa académica:

Indicar o profesor a situación de este tipo de
estudantes. A entrega dos traballos ten que realizarse nada datas establecidas
para tódolos estudantes.

Segunda oportunidade e Convocatoria adelantada:

O estudante ten que facer o exame da proba obxectiva nestas convocatorias,
sendo os criterios para obter a nota total os indicados ó principio deste
apartado. En canto a nota obtida nas Prácticas de Laboratorio manterase,
podendo subir esta nota ó facer as entregas dos traballos de prácticas, non
podendo recuperarse a parte da nota que se corresponde co traballo nas clases de
prácticas.

Plaxio:

En calquiera entrega na que se detecte plaxio, a entrega será valorada cun
cero. O plaxio na proba obxectiva será sancionado dacordo coa normativa vixente
da universidade


Fontes de información
Bibliografía básica Sellers, Graham; Wright, Richard S.: Haemel, NIcholas (2016). OpenGL SuperBible 7th Edition. Addision Wesley

Bibliografía complementaria McShaffy, MIke; Graham David (2013). Game Coding Complete. Cengage Learning
Gregory, Jason (2014). Game Engine Architecture. CRC Press


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías