Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Desenvolvemento de Videoxogos 1 Código 616G02039
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Hernandez Ibañez, Luis Antonio
Correo electrónico
luis.hernandez@udc.es
Profesorado
Dopazo García, Abrahan
Hernandez Ibañez, Luis Antonio
Correo electrónico
abrahan.dopazo@udc.es
luis.hernandez@udc.es
Web
Descrición xeral O alumno formarase no uso dos distintos compoñentes dun motor de videoxogos, cos que aprenderá a desenvolver os distintos tipos de elementos
que conforman a contorna visual. Para iso aplicará as técnicas específicas de gráficos en tempo real de uso común neste campo. Tamén aprenderá a preparar elementos interactivos a través da programación visual
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizan cambios

2. Metodoloxías

Metodoloxías docentes que se manteñen

Mantéñense as metodoloxías docentes. As sesións maxistrais grávanse en vídeo e publícanse á hora do comezo das clases, así como a resolución das prácticas, que tamén se facilitan en vídeo e fanse síncronamente en horas de clase. Durante a duración das clases, o profesor está en liña atendendo dúbidas.
As presentacións orais de traballos faranse a través de Teams, ou a través dunha presentación PowerPoint acompañada dun vídeo do gameplay do traballo.

Metodoloxías docentes que se modifican

Ningunha

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Teams - Reunión telepresencial unha vez á semana, durante as clases.
- En titorías, en caso de ser solicitadas polos estudantes

Moodle - Semanalmente publicaranse materiais docentes do tema en curso.

4. Modificacines na avaliación

Non hai modificacións

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Mantéñense todos os recursos bibliográficos recomendados accesibles por Internet.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O alumno formarase no uso dos distintos compoñentes dun motor de videoxogos, cos que aprenderá a desenvolver os distintos tipos de elementos que conforman a contorna visual. Para iso aplicará as técnicas específicas de gráficos en tempo real de uso común neste campo. Tamén aprenderá a preparar elementos interactivos a través da programación visual. A10
A23
A24
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
C1
C3
C4
C6
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1.- Presentación da asignatura. Introducción 1.1 A interacción 3D en tempo real.
1.2 Compoñentes e arquitectura dunha contorna de desenvolvemento de videoxogo.
1.3 Contorna de traballo. Compoñentes do editor. Movemento, edición
1.4 Modelado específico para videoxogos. Proceso de importación. Niveis de detalle. Xeometría de colisión
TEMA 2.- BSP - Materiais I 2.1 BSP - Mallas Estáticas. Colisión simple e complexa. Lightmaps.
2.2 Materiais. Características. Dominio, Mestura, Shading models.
2.3 Nodos, Texturas, tipos e usos.
2.4 Xestión de UV’s. Variación no tempo. Flipbooks
2.4 Decals. Captura de reflexos
TEMA 3.- Materiais II 3.1 Parametrización. Coleccións de parámetros
3.2 Instancias. Xerarquías
3.3 Funcións de materiais
3.4 Materiais para físicas
TEMA 4.- Terreo e paisaxe 4.1 Modelado do terreo
4.2 Materiais de paisaxe
4.3 Vexetación e obxectos de paisaxe
4.4 Néboa. Ceo. Volumes de postproceso.
4.5 Introdución de modelos externos.
TEMA 5.- Programación de elementos interactivos I. Introdución 5.1 Intro á programación visual. Blueprint
5.2 Clases. Compoñentes, Construction Script, Event graph
5.3 Eventos e accións. Timelines
5.4 Xestión de colisións. Hits e Overlaps
5.5 Desenvolvemento de elementos interactivos I. Móbiles. Teletransporte. Lanzamento. Plataformas. Puertas. Físicas
TEMA 6.- Programación de elementos interactivos II. Elementos de escena 6.1 Luces. Tipos. Puntual, Direccional, Foco, Área, Ceo.
6.2 Movilidad. Estáticas, Estacionarias, Móbiles.
6.3 Cámaras. 1ª e 3ª persoa, xeral, de seguimento, cámara a textura.
6.4 Xestión de cámaras
TEMA 7.- Programación de elementos interactivos III. Casting 7.1 Comunicación entre actores. Casting
7.2 Dano. Tipos e xestión.
7.3 Sistemas de saúde e munición
7.4 Dispensadores.
TEMA 8.- Programación de elementos interactivos II. Spawn 8.1 Spawn. Aparición de elementos en xogo
8.2 Trazado de visibilidade
8.3 Armas. Proxectís
8.4 Spawn de NPC. Volúmen de Navegación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A10 A23 20 30 50
Solución de problemas A24 B1 B2 B3 B7 B10 C9 C1 21 21 42
Traballos tutelados A24 B3 B4 B5 B6 B9 B12 B13 B14 C4 C6 C7 3 24 27
Discusión dirixida B11 C1 C4 C8 10 0 10
Prácticas a través de TIC B8 C3 2 18 20
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Recibir, comprender e sintetizar
coñecementos, explicados polo profesor,
mediante a asistencia presencial a clase
Solución de problemas Expor e resolver problemas relacionados
co aprendido, para comprender a súa
aplicación práctica.
Traballos tutelados Realizar un traballo individualmente baixo a tutela do profesor
Discusión dirixida Identificar aspectos comúns entre
a materia impartida e outras disciplinas do
grao, e plasmalo documentalmente
Prácticas a través de TIC Utilización de programas de computador e
avaliación dos resultados

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
Asistencia ao alumno na resolución de dúbidas durante a realización das súas prácticas de laboratorio.

Corrección e asesoramento continuos ao estudante durante a realización do seu traballo persoal

Estas metodoloxías tamén estarán a dispor do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A24 B1 B2 B3 B7 B10 C9 C1 Resolución de problemas asociados a cada un dos temas. 30
Traballos tutelados A24 B3 B4 B5 B6 B9 B12 B13 B14 C4 C6 C7 Desenvolvemento dun traballo que compila e pon de manifesto o conxunto dos coñecementos aprendidos ao longo da materia. 70
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Travis Castillo, Jeannie Novak (2006). Game Development Essentials: Game Level Design. Cengage Learning
Troy Dunniway, Jeannie Novak (2008). Game Development Essentials: Gameplay Mechanics. Cengage Learning
Eric Lengyel (2011). Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics. Cengage Learning
Frederic Miller, Agnes F. Vandome, John McBrewster (2011). 3D Interaction. Alphascript Publishing
Brenden Sewell (2011). Blueprints Visual Scripting for Unreal Engine. Packt Publishing
Eric Lengyel (2016). Foundations of Game Engine Development, Volume 1: Mathematics. Terathon Software LLC
Jeannie Novak (2011). Game Development Essentials: An Introduction. Cengage Learning
Aaron Marks, Jeannie Novak (2009). Game Development Essentials: Game Audio Development, 1st Edition. Cengage Learning
Joanna Lee (2016). Learning Unreal Engine Game Development. Packt Publishing
Ryan Shah (2014). Master the Art of Unreal Engine 4 - Blueprints. Createspace Independent Pub
Ryan Shah (2014). Mastering the Art of Unreal Engine 4 - Blueprints. Blueprints Lulu.com
Benjamin Colin Carnall (2016). Unreal Engine 4 by Example. Packt Publishing
Epic (2021). Unreal Engine 4 Documentation. https://docs.unrealengine.com/en-us/
Satheesh Pv (2016). Unreal Engine 4 Game Development Essentials. Packt Publishing
Epic (2021). Unreal Engine video tutorials. https://www.unrealengine.com/en-US/video-tutorials

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Programación Orientada a Obxectos/616G02032
Modelaxe 2/616G02016
Debuxo de Contornas e Arte de Concepto/616G02013
Gráficos por Computador/616G02031
Modelaxe 1/616G02015
Materiais e Iluminación/616G02017
Fundamentos de Programación/616G02030
Animación 1/616G02018

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Deseño de Niveis e Xogabilidade/616G02037

Materias que continúan o temario
Desenvolvemento de Videoxogos 2/616G02040
Desenvolvemento de Personaxes/616G02041
Proxecto de Videoxogo/616G02042
Programación de Videoxogos/616G02033

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías