Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Marco Legal da Animación e os Videoxogos Código 616G02047
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Privado
Dereito Público
Coordinación
Sanz Larruga, Francisco Javier
Correo electrónico
javier.sanz.larruga@udc.es
Profesorado
Cachafeiro Garcia, Fernando
Díaz Teijeiro, Carlos María
Sanz Larruga, Francisco Javier
Correo electrónico
fernando.garcia@udc.es
carlos.diaz.teijeiro@udc.es
javier.sanz.larruga@udc.es
Web
Descrición xeral • Fundamentos e bases legais da regulación dos videoxogos
• Temas xurídico-públicos e xurídico-privados sobre a produción e comercialización de videoxogos
Obxectivos do curso:
• Comprensión dos conceptos máis relevantes na regulación dos videoxogos
• Acceso e coñecemento da normativa legal dos videoxogos
• Cuestións prácticas relacionadas cos aspectos legais da produción e comercialización de videoxogos

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Acceso ao coñocemento do entorno xurídico en que se desenrola a actividade do desenvolevemento de videoxogos, es especial, nos aspectos relacionados coa propiedad inetlectual, o licenciamiento a la protección de datos A1
A20
B2
B3
B4
B5
B9
B11
B12
B13
B14
C2
C4
Compresión e aprendizaxe dos conceptos de Dereito Audiovisual relativos a libertade de información e á publicidade así como os temas relativos á protección dos datos personais A1
A20
B2
B5
B9
B11
B12
B13
B14
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
1. A PROTECCIÓN DA CREACIÓN DIXITAL E OS VIDEOXOGOS MEDIANTE O COPYRIGHT a) Concepto de dereitos de autor
b) Importancia económica da industria da creación dixital, da animación e dos videoxogos
2. OBRAS PROTEXIDAS POLO DEREITO DE AUTOR a) Obras científicas, artísticas e literarias
b) As creacións dixitais e os videoxogos son obras?

3. OUTROS DEREITOS SOBRE CREACIÓNS DIXITAIS E VIDEOXOGOS a) Música, personaxes, etc.
b) Marcas
4. O AUTOR DA OBRA a) O autor
b) Creacións con varios autores
c) Obras creadas por encargo

5. REQUISITOS a) Orixinalidade
b) Plasma nun soporte
c) Non é imprescindible rexistrar a creación dixital ou o videoxogo
6. DEREITOS MORAIS DO AUTOR a) Recoñecemento
b) Integridade
c) Outros
7. LÍMITES DO COPYRIGHT a) Límites
b) Copia privada e a excepción dos videoxogos
8. AS LICENZAS a) Cesión a terceiros dos dereitos sobre creacións dixitais
b) Licenzas de explotación máis habituais
c) Licenzas abertas
9. PROTECCIÓN DO COPYRIGHT a) Piratería e plaxio
b) Protección civil
c) Protección penal
d) A Comisión da Propiedade Intelectual
10. REXISTRO DE CREACIÓNS DIXITAIS E VIDEOXOGOS a) O Rexistro da Propiedade Intelectual
b) Outras alternativas para rexistrar obras
11. DEREITO PÚBLICO DOS VIDEOXOGOS a) A súa relación coas liberdades públicas
b) A protección dos menores
c) Producción de videoxogos como insutria cultural. Réxime de axudas
d) A publicidade e os videoxogos
e) Réxime de protección de datos personais

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 B2 B3 18 18 36
Seminario A1 A20 B3 3.5 0 3.5
Proba obxectiva A1 3 0 3
Discusión dirixida B2 18 18 36
Sesión maxistral A1 A20 17 17 34
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Elaboración de informe do traballo por grupos e presentación oral
Seminario Seminario co profesional invitado
Proba obxectiva Estudo persoal do alumnado de base teórica
Discusión dirixida Desenrollo de casos prácticos presentados polo alumnado
Sesión maxistral clases expositivas

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Discusión dirixida
Descrición
Supervisión dos traballos tutelados do alumnado por parte do profesor, asi como o desenrolo da discusión dirixida

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 B2 B3 Avaliación dos traballos presentados polos alumnos 40
Sesión maxistral A1 A20 Asistencia activa ás clases presenciais 10
Proba obxectiva A1 Avaliación dos coñecementos dos alumnos sobre a base teórica das materias impartidas 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

BOUZA LÓPEZ, M. A. (1997): La protección jurídica de los videojuegos, Madrid. Marcial Pons


DONAIRE VILLA, F. J. (2017): La protección jurídica de los derechos de autor de los creadores de videojuegos: ¿statu quo? Perspectivas y desafíos, Trama editorial


NABEL, D. D. & CHANG, B. (2018) Video Game Law in a Nutshell, St. Paul, MN (USA), West Academic Publishing

PALOMAR OLMEDA, A. (2017) Régimen Jurídico de las Competiciones de Videojuegos: La necesidad de un marco jurídico para los videojuegos en España, Madrid. Difusión Jurídica y Temas de Actualidad

TOLMOS RODRÍGUEZ-PIÑEIRO, L. M. (2019): Principios legales de los


Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías