Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Teoría e práctica do adestramento deportivo Código 620G01037
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Educación Física e Deportiva
Coordinación
Pombo Fernandez, Manuel Jose
Correo electrónico
manuel.pombo@udc.es
Profesorado
Pombo Fernandez, Manuel Jose
Correo electrónico
manuel.pombo@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia desenrola a capacidade do alumno para implementar na practica o proceso de entrenamiento deportivo orientado e regulado aos obxetivos que o ambito profesional demande.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos - Non se realizarán modificacións dos contidos. 2. Metodoloxías *Metodoloxías docentes que se manteñen - Todas as que están recollidas na guía docente. *Metodoloxías docentes que se modifican - Sesións maxistrais que pasan a ser non presenciais, realizándose a través de Microsoft Teams. - Prácticas que pasan a ser non presenciais, realizándose a través de Microsoft Teams. Tanto estas sesións interactivas como as sesións maxistrais, gravaranse en Teams para que o alumnado poida acceder de forma asíncrona aos contidos das clases. - Portafolios, que se entregará por correo electrónico en formato pdf. 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado - Correo electrónico.- Respostaráse aos correos cun tempo de resposta de 24 horas en días laborables. As titorías poderán concertarse mediante correo electrónico. -Reunións en Microsoft Teams.- Estableceránse en horas de titorías, trala solicitude de cita previa mediante Teams ou correo electrónico. -Comunicación a través de Moodle.- Para aqueles casos que afecten a todo o alumnado ou a algún grupo, con mensaxes no foros. 4. Modificacións na avaliación Non hai variacións na avaliación, a excepción de a proba obxectiva final se realizarían de xeito non presencial mediante un examen-traballo con condicionantes informados polo profesor. *Observacións de avaliación: 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía Non hai modificacións, porque o alumnado terá acceso aos documentos que precisen a través de arquivos de Moodle.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender as bases e fundamentos do adestramento deportivo, a resposta e adaptación biolóxica á carga, para coñecer, clasificar, deseñar e executar de forma eficiente e segura métodos de adestramento da forza e da resistencia, amplitude de movementos e velocidade. A19
A23
A27
A28
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecer, identificar e realizar a correcta administración de protocolos de campo, idóneos para a avaliación das manifestacións da forza,a velocidade, resistencia e a amplitude de movemento para determinar de forma eficiente a administración personalizada dos métodos e dos diversos compoñentes da carga que os caractericen, para a mellora dos aspectos estruturais e formais pretendida. A19
A23
A27
A28
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1º. O adestramento deportivo como un proceso organizado, sistemático, orientado e regulado.
. Estrutura que forma o proceso de adestramento
deportivo.
.-Teoría xeral dos sistemas ao proceso de adestramento deportivo.
.- A Estrutura diferenciada que se necesita nun proceso deportivo.
TEMA 2º. A adaptación como requisito indispensable para o adestramento deportivo.
. Principais teorías biolóxicas que explican a aplicación dun adestramento deportivo.
.- Teorías da adaptación biolóxica.
.- Principios biolóxicos que se deben considerar antes de desenvolver un proceso de adestramento deportivo.
.- Métodos que se utilizan para poder coñecer os fenómenos da fatiga e a recuperación, base de adestramento deportivo a nivel biolóxico.
TEMA 3º. Os principios xerais do adestramento.
. Comprensión dos principios que se deben ter en conta para poder levar a practícaa un proceso de adestramento.
.- Principios pedagóxicos do adestramento deportivo.
.- Principios da estruturación do adestramento deportivo.
.- Principios e a metodoloxía que serve para estruturar o adestramento a curto e longo prazo en nenos e novos.
TEMA 4º. Os medios do adestramento e os compoñentes da carga.
. Conceptos que se utilizan no ámbito do adestramento para estruturar os exercicios e o seu control.
.- Estrutura dos exercicios físicos.
.- iMétodos de control dos exercicios físicos.
TEMA 5º. A sesión de adestramento.
. A sesión de adestramento como elemento básico do proceso de adestramento.
.- Obxectivos básicos da sesión de adestramento
.-Bases do quecemento, parte principal e volta á calma.
.- A diferente utilización das sesións de adestramento.
TEMA 6º. O adestramento dos factores do rendemento.
. Factores que constitúen a definición do rendemento deportivo.
.- Compoñentes da aptitude física e a súa relación coa saúde e o
rendemento deportivo.
TEMA 7º. Adestramento de a resistencia
. Bases que permitan ao alumno a prescrición dun adestramento da resistencia
.- Bases bioenergeticas do adestramento da resistencia.
.- Métodos e os seus efectos do adestramento da resistencia.
.- Mellores actividades e a estrutura da súa prescrición para promover a aptitude cardiovascular.
.- Métodos de avaliación da aptitude cardiovascular.
TEMA 8º. O adestramento da forza.
. Bases que permitan ao alumno a prescrición dun adestramento da forza.
.- Factores e as manifestacións que determinan a forza.
.- Métodos de deseño do adestramento da forza.
.-Mellores actividades e a estrutura da súa prescrición para promover a forza.
.- Os diferentes métodos de avaliación da forza.
TEMA 9º. O adestramento da velocidade .Bases que permitan ao alumno a prescrición dun adestramento da velocidade
.- Factores e as manifestacións que determinan a velocidade.
.- Métodos de deseño do adestramento da velocidade.
.- Mellores actividades e a estrutura da súa prescrición para promover a velocidade.
.- Os métodos de avaliación da velocidade.
TEMA 10º. O adestramento da Amplitude de Movemento.
. Bases que permitan ao alumno a prescrición dun adestramento da Amplitude de movemento.
.- Factores e as manifestacións que determinan a amplitude de movemento.
.- Métodos de deseño do adestramento da amplitude de movemento.
.- Mellores actividades e a estrutura da súa prescrición para promover a amplitude de movemento.
.- Os métodos de avaliación da amplitude de movemento.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A19 A23 A27 A28 A31 B1 B2 B3 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B20 C1 C2 C3 C5 C7 16 19 35
Práctica de actividade física A19 A23 A27 B4 B6 B16 B17 B18 B19 C4 C6 C8 21 10 31
Análise de fontes documentais B3 B4 B7 B10 2 10 12
Proba mixta A19 A23 A27 A28 A31 B2 B3 2 40 42
Traballos tutelados A19 A23 B20 C6 C8 6 18 24
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases Maxistrais nas que desenvolven os contidos teoricos da materia
Práctica de actividade física Clases prácticas nas que os alumnos baixo a tutela do profesor deseñan, dirixen e evaluan os resultados dunha sesión practica de adestramento deportivo. Asígnase a cada grupo de alumnos na primeira semana do curso
Análise de fontes documentais raballo de análise de fontes documentais sobre a teoría e practica do adestramento deportivo
Proba mixta Exame final con probas teórico-practica sobre os contidos desenvolvidos no curso
Traballos tutelados Realizacion de tarefas nos temas da materia, dirixidos desde a plataforma Moddle

Atención personalizada
Metodoloxías
Práctica de actividade física
Análise de fontes documentais
Traballos tutelados
Descrición
Reunións cos grupos de alumnos para definir os contidos das sesións practicas e guiarlles no proceso de elaboración dos contidos

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Práctica de actividade física A19 A23 A27 B4 B6 B16 B17 B18 B19 C4 C6 C8 Planificación, dirección e posterior memoria gráfica e audiovisual da sesión de adestramento 40
Análise de fontes documentais B3 B4 B7 B10 Traballo tutelado de analisis de articulos de impacto sobre o adestramento deportivo 10
Proba mixta A19 A23 A27 A28 A31 B2 B3 Proba final escrita con casos teorico-practicos baseados nos contidos e fontes bibliográficas achegadas durante o curso 40
Traballos tutelados A19 A23 B20 C6 C8 Realizacion de tarefas nos temas da materia, dirixidos desde a plataforma Moddle 10
 
Observacións avaliación

Para a elaboración da nota final, o alumno debe superar o 50% de cada unha das probas. Non superalo nunha delas, leva a súa repetición na seguinte convocatoria. As probas superadas, quedan convalidadas para as seguintes convocatorias.

As asistencias ás clases teóricas e practicas réxense pola lexislación Universitaria vixente. O incumprimento da asistencia e os traballos teorico-practicos leva a imposibilidade de construír a nota final e a repetición da asistencia no curso seguinte. 

Os alumnos lesionados non necesitan adaptación, xa que a asignatura non conleva probas practicas de rendimento deportivo que computen para a nota final.

Os alumnos que desexen facer os exames en Galego, poden solicitalo con 7 dias antas da data de examen.


Fontes de información
Bibliografía básica Zhelyazkov, Tsvetan (2001). BASES DEL ENTRENAMIENTO DEPORTIVO. Barcelona
WILLIAM J. KRAEMER, KEIJO HÄKKINEN (2006). ENTRENAMIENTO DE LA FUERZA. Madrid
Cometti, Gilles. (2007). ENTRENAMIENTO DE LA VELOCIDAD. Barcelona
Brown, Lee E.. (2007). ENTRENAMIENTO DE LA VELOCIDAD, AGILIDAD Y RAPIDEZ. Barcelona
FERNANDO NACLERIO AYLLÓN (2010). ENTRENAMIENTO DEPORTIVO. FUNDAMENTOS Y APLICACIONES EN DIFERENTES DEPORTES. Madrid
VLADIMIR ISSURIN (2013). ENTRENAMIENTO DEPORTIVO: PERIODIZACIÓN EN BLOQUES. Barcelona
TUDOR O. BOMPA (2005). ENTRENAMIENTO PARA JOVENES DEPORTISTAS.PLANIFICACION Y PROGRAMAS. Madrid
Jurgen Weineck (2005). ENTRENAMIENTO TOTAL.. bARCELONA
Norris, Christopher M. (2007). LA GUIA COMPLETA DE LOS ESTIRAMIENTOS. Barcelona
JUAN JOSÉ GONZÁLEZ BADILLO, LUIS SÁNCHEZ MEDINA, FERNANDO PAREJA BLANCO, DAVID RODRÍGUEZ ROSELL (2017). LA VELOCIDAD DE EJECUCIÓN COMO REFERENCIA PARA LA PROGRAMACIÓN, CONTROL Y EVALUACIÓN DEL ENTRENAMIENTO DE FUERZA. Sevilla
AMERICAN COLLEGE OF SPORTS MEDICINE (2017). MANUAL ACSM DE ENTRENAMIENTO DE LA FUERZA Y DEL ACONDICIONAMIENTO FÍSICO . Bercelona
Martin, Dietrich.Carl, Klaus.Lehnertz, Klaus. (2007). MANUAL DE METODOLOGIA DEL ENTRENAMIENTO DEPORTIVO. Barcelona
Martin, Dietrich.Nicolaus, Jürgen.Ostrowski, Chris (2004). METODOLOGIA GENERAL DEL ENTRENAMIENTO INFANTIL Y JUVENIL. Barcelona
Cometti, Gilles. (2007). METODOS MODERNOS DE MUSCULACION. Barcelona
JULIO TOUS, GERAD MORAS, JOSEP Mª PADULLÉS (1999). NUEVAS TENDENCIAS EN FUERZA Y MUSCULACIÓN. Barcelona
Bompa, Tudor O. (2009). PERIODIZACION DEL ENTRENAMIENTO DEPORTIVO. Barcelona
TUDOR O. BOMPA (2003). PERIODIZACIÓN: TEORÍA Y METODOLOGÍA DEL ENTRENAMIENTO . Madrid
BAECHLE, EARLE (2007). PRINCIPIOS DEL ENTRENAMIENTO DE LA FUERZA Y DEL ACONDICIONAMIENTO FÍSICO. Madrid
García-Verdugo Delmas, Mariano. (2007). RESISTENCIA Y ENTRENAMIENTO. Barcelona
Verkhoshansky, Yury.Siff, Mel C.. (2004). SUPERENTRENAMIENTO. Barcelona

Bibliografía complementaria Boeckh-Behrens, W.U..Buskies, W.. (2004). ENTRENAMIENTO DE LA FUERZA. Barcelona
Fröhner, Gudrun. (2003). ESFUERZO FISICO Y ENTRENAMIENTO EN NIÑOS Y JOVENES. Barcelona
ANDREAS HOHMANN, MARTIN LAMES (2005). INTRODUCCION A LA CIENCIA DEL ENTRENAMIENTO. Barcelona
ANTONIO VASCONCELOS RAPOSO (2005). LA FUERZA.ENTRENAMIENTO PARA JOVENES. Barcelona
GEORGE DINTIMAN, BOB WARD, TOM TELLEZ (2001). LA VELOCIDAD EN EL DEPORTE. Madrid
RICARDO MIRELLA (2001). LAS NUEVAS METODOLOGÍAS DEL ENTRENAMIENTO DE LA FUERZA, LA RESISTENCIA, LA VELOCIDAD Y LA FLEXIBILIDAD. Barcelona


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Teoría e práctica do exercicio/620G01016
Fisioloxía do exercicio II/620G01025
Metodoloxía do rendemento deportivo/620G01024

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Avances no adestramento de forza e resistencia (optativa)/620G01043

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías