Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Patoloxía e Recuperación de Estruturas de Formigón Código 630567120
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Enxeñaría Civil
Coordinación
Estévez Cimadevila, Francisco Javier
Correo electrónico
javier.estevezc@udc.es
Profesorado
Estévez Cimadevila, Francisco Javier
Suárez Riestra, Félix Leandro
Correo electrónico
javier.estevezc@udc.es
felix.suarez@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral Sintomatoloxía patolóxica.
Patoloxía de estruturas de formigón.
Reparación e reforzo de estruturas de formigón.
Plan de continxencia Deseñáronse dous plans de continxencia.

ESCENARIO1
Exponse un primeiro escenario no que debido á capacidade das aulas ou outro tipo de razóns non sexa factible a docencia presencial das clases expositivas (sesións maxistrais), en tanto a docencia interactiva e de taller, ao ser grupos de menor número de alumnos poida seguir impartíndose de forma presencial.
Nesta situación o único cambio previsto afecta á metodoloxía docente empregada nas sesións maxistrais que se realizarán en formato en liña coa axuda da plataforma Teams incluída en Office365.
Non hai cambios nos contidos da materia, nin nos mecanismos de atención personalizada ao alumno, nin nos criterios de avaliación.

ESCENARIO 2
Exponse un segundo escenario no que ante un posible confinamento non sexa factible ningún tipo de docencia presencial. En tal caso, os cambios previstos son os seguintes:

1. Modificacións nos contidos
Non se realizan cambios

2. Metodoloxías
* Metodoloxías docentes que se manteñen
Ningunha.
* Metodoloxías docentes que se modifican
Sesión maxistral e traballos tutelados.
A imposibilidade de continuar utilizando as metodoloxías indicadas en formato presencial obriga a adoptar estratexias alternativas que faciliten as aprendizaxes con independencia das posibles continxencias relativas ao equipamento e conexión do alumnado. Por iso, óptase por facilitar a través da plataforma Moodle a documentación necesaria para continuar avanzando no programa formativo, e os traballos tutelados e o taller efectúanse coa axuda da plataforma Teams incluída en Office365.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Moodle, foro virtual.
O foro permanece aberto durante todo o período lectivo, respondendo o profesorado ás posibles consultas tanto durante as sesións virtuais como durante o horario oficial de titorías.
Teams, reunións virtuais e canles.
Mantéñense abertos as canles de comunicación (xeral e por grupos) para que o alumno poida elevar consultas.

4. Modificacións na avaliación
Non hai modificacións nos criterios de avaliación

5. Modificacións dá bibliografía ou webgrafía
Non se realizan cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer los diferentes procesos patológicos del hormigón armado, así como de las distintas técnicas de rehabilitación de estructuras con este material. AP4
AP5
AP8
BP1
BP2
CP1
CP2
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
CP12
CP13
Alcanzar las destrezas y conocer las herramientas necesarias para la toma de decisiones respecto a la pertinencia o no del refuerzo, así como del procedimiento más adecuado. AP4
AP5
AP8
BP1
BP2
BP3
BP5
CP1
CP2
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
CP12
CP13

Contidos
Temas Subtemas
INTRODUCIÓN Conceptos Fundamentais
Normativa e Bibliografía
PROCESOS DE AVALIACIÓN EN ESTRUTURAS DE FORMIGÓN Avaliación Simplificada
Toma de Decisión
Avaliación Detallada
SINTOMATOLOXÍA PATOLÓXICA Síntomas e Causas de Deterioración
Mecanismos de Dano
Fisuración Non Estrutural
Fisuración Estrutural
PATOLOXÍA EN FASE DE PROXECTO E EXECUCIÓN Patoloxía por erros en Fase de Proxecto
Patoloxía por erros durante a Execución
PATOLOXÍA DA ESTRUTURA EN SERVIZOO Lesións Provocadas polas Terreo
Lesións vinculadas a Estados Límite de Servizo de Estrutúraa
Patoloxía Xerada por Accións Accidentais e Extraordinarias
Utilización e Mantemento
REPARACIÓN DE ESTRUTURAS DE FORMIGÓN Reparación Superficial do Formigón
Reparación de Fisuras
Reparación de Coqueras
Rexeneración de Formigóns
REFORZO DE ESTRUTURAS DE FORMIGÓN Aspectos xerais do reforzo
Reforzo de Forxados
Reforzo de Vigas
Reforzo de Alicerces
Aplicacións Informáticas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A4 A5 A8 B3 B5 C1 C2 C4 C5 C8 C12 C13 21 11 32
Traballos tutelados A4 A5 A8 B1 B2 B3 B5 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 C12 C13 6 36 42
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Unha parte da actividade presencial desenvólvese a través do método expositivo fomentando, con todo, involucrar ao alumno na etapa de desenvolvemento do tema exposto, proporcionándolle a oportunidade para formular preguntas e expresar ideas, conducíndolle desta maneira, por influencia indirecta, ao proceso de aprendizaxe.
Dado o tipo de materia, a exposición realízase cunha ampla utilización de medios audivisuales e informáticos.
Traballos tutelados A realización de traballos tutelados constitúe, nesta materia, unha metodoloxía básica e fundamental para a adecuada formación do alumno. Iso é así pois permiten enfrontarse á resolución de estruturas reais en condicións análogas ás que se vai a atopar na actividade profesional.
Esta metodoloxía permite non só a consolidación e aclaración dos conceptos adquiridos nas sesións maxistrais, senón tamén afrontar as aplicacións prácticas e profesionais dos coñecementos que se van achegando e constitúen, por tanto, o complemento necesario da formación teórica adquirida.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada persegue atender as singularidades que diferencian a uns alumnos doutros en termos de formación previa, posibles carencias e diferentes ritmos de aprendizaxe, cuxo tratamento dentro do actual ensino masificada é certamente complexo. A atención personalizada exponse en forma de titorías personalizadas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A4 A5 A8 B1 B2 B3 B5 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 C12 C13 A realización de traballos tutelados ten por obxecto determinar a capacitación do alumno para abordar a resolución de diversos supostos prácticos respecto a procesos patolóxicos en estruturas de formigón armado, así como coñecer o grao de destreza alcanzado en relación coas distintas técnicas de rehabilitación de estruturas con este material. 100
 
Observacións avaliación

Para poder optar a unha avaliación positiva da materia esíxese unha asistencia mínima do 80% ás sesións expositivas, interactivas e de taller.

Aos alumnos que acrediten matrícula parcial aplicaráselles idénticas condicións ás descritas para o resto dos alumnos coa única excepción de que a asistencia mínima establécese nun 50%.


Fontes de información
Bibliografía básica

Aragón Fitera, Jorge

INSPECCIÓN TÉCNICA, DIAGNOSIS Y REPARACIÓN EN FORJADOS DE HORMIGÓN ARMADO

Colegio Oficial de Arquitectos de Galicia. CAT. Santiago 2004

Calavera Ruíz, José

CÁLCULO, CONSTRUCCIÓN, PATOLOGÍA Y REHABILITACIÓN DE FORJADOS DE EDIFICACIÓN

Intemac. Madrid 2002

Calavera Ruíz, José

PATOLOGÍA DE ESTRUCTURAS DE HORMIGÓN ARMADO Y PRETENSADO (2 Tomos)

Intemac. Madrid 1996

Calavera Ruíz, José y otros

CURSO DE REHABILITACIÓN. Tomo 5 LA ESTRUCTURA

Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid. Madrid 1985

Fernández Cánovas, Manuel

PATOLOGÍA Y TERAPÉUTICA DEL HORMIGÓN ARMADO

Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos. Madrid 1994

FIP (Federación Internacional del Pretensado)

REPARACIÓN Y REFUERZO DE ESTRUCTURAS DE HORMIGÓN

Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos. Madrid 1994

García Meseguer, Álvaro

HORMIGÓN ARMADO I. MATERIALES. EJECUCIÓN. CONTROL. PATOLOGÍA

Fundación Escuela de la Edificación. Madrid 1997

Monjó Carrió, Juan y otros

TRATADO DE REHABILITACIÓN.

Tomo 4. PATOLOGÍA Y TÉCNICAS DE INTERVENCIÓN. ELEMENTOS ESTRUCTURALES

Editorial Munilla-Leiría. Madrid 1998

García Meseguer, Álvaro; Morán Cabré, Francisco; Arroyo Portero, Juan Carlos

JIMÉNEZ MONTOYA. HORMIGÓN ARMADO. 15ª edición

Gustavo Gili. Barcelona 2009

Muñoz Hidalgo, Manuel

CONCEPTOS Y PATOLOGÍA EN LA EDIFICACIÓN

Sevilla 1998

Muñoz Hidalgo, Manuel

DIAGNOSIS Y CAUSAS EN PATOLOGÍA ESTRUCTURAL DE LA EDIFICACIÓN

Sevilla 1994

Muñoz Hidalgo, Manuel

PREVENCIÓN Y SOLUCIONES EN PATOLOGÍA ESTRUCTURAL DE LA EDIFICACIÓN

Sevilla 1991

Río Bueno, Alfonso del

PATOLOGÍA, REPARACIÓN Y REFUERZO DE ESTRUCTURAS DE HORMIGÓN ARMADO DE EDIFICACIÓN

ETSAM. 2005

Serrano Alcudia, Francisco

PATOLOGÍA DE LA EDIFICACIÓN. EL LENGUAJE DE LAS GRIETAS

Fundación Escuela de la Edificación. Madrid 1998

Serrano Lanzarote, Begoña

GUÍA PARA LA INSPECCIÓN Y LA EVALUACIÓN PRELIMINAR DE ESTRUCTURAS DE HORMIGÓN EN EDIFICIOS EXISTENTES

Instituto Valenciano de la Edificación. 2005

 

CONTECVET. Ec Innovation Programme IN 309021

 

DOCUMENTO BÁSICO DE SEGURIDAD ESTRUCTURAL DB-SE

Anejo 6. Evaluación estructural de edificios existentes.

 

MANUAL PARA LA EVALUACIÓN DE ESTRUCTURAS AFECTADAS POR CORROSIÓN DE LA ARMADURA

Instituto de Ciencias de la Construcción Eduardo Torroja. 2000

 

NORMA UNE 41805-IN "DIAGNÓSTICO DE EDIFICIOS"

Parte 1: Generalidades

Parte 3: Estudios constructivos y patológicos

Parte 6: Estudio patológico de la estructura del edificio. Estructuras de hormigón.

Parte 14: Informe del diagnóstico.

 

NORMA UNE EN 1504 "PRODUCTOS Y SISTEMAS PARA LA PROTECCIÓN Y REPARACIÓN DE ESTRUCTURAS DE HORMIGÓN"

Partes 1 a 10

 

SOFTWARE

Instrucción EHE. Prontuario Informático del hormigón

FRP Analysis

MbRACE ON LINE
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Inspección das Estruturas/630467112

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Métodos Avanzados de Reparación de Estruturas/630426108

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías