Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Adquirir destrezaen no manexo do debuxo e outras ferramentas de expresión gráfica durante o proceso proxetual e como elemento de comunicación e representación |
A1 A2 A4 A64
|
B1 B2 B4
|
C3 C4 C6 C7 C8
|
Adquirir coñecementos e destrezas combinadas con aspectos arquitectónicos tan relevantes como son a topografía e o asoleo, así como a percepción e interacción da color e a arte, e saber aplicalos en cada caso |
A1 A2 A4 A64
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Comprender, representar e analizar distintas arquitecturas no medio urbano utilizando diferentes métodos de expresión gráfica. Emplear adecuadamente o análisis gráfico como ferramenta de coñecemento |
A1 A2 A4 A64
|
B1 B2 B3 B4 B5 B12
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Entender as novas tecnoloxías como instrumentos e metodoloxías a utilizar no desenvolvemento do labor arquitectónico |
A1 A2 A64
|
B4 B5
|
C3 C4 C6 C7 C8
|
Sintetizar e expoñer os traballos ante estudantado e profesorado, así como valorar as exposicións dos outros grupos |
A1 A2 A4 A64
|
B1 B2 B3 B4 B5 B12
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
ANÁLISE DAFO |
LECTURA DO ÁMBITO, DISECCIÓN DO ENTORNO. REPRESENTACIÓN DA REALIDADE |
TOPOGRAFÍA |
INTRODUCCIÓN HISTÓRICA A TOPOGRAFÍA E A SUA INSTRUMENTACIÓN. CARTOGRAFÍA E XEODESIA. REPRESENTACIÓN DO TERRITORIO |
ASOLEO XEOMÉTRICO |
CONCEPTOS ASTRONÓMICOS. COORDENADAS XEOGRÁFICAS E HORIZONTAIS. SOMBRAS E SOLEAMENTO. HUSOS HORARIOS |
PROGRAMAS 3D “BIM” |
CONCEPTO DE BIM. MODELO DIXITAL. TRABALLO COLABORATIVO |
A COR E A ARTE NA CIDADE |
A COR E A ARTE COMO CONFORMADORAS DA IMAXE URBANA. A COR E A SUA PERCEPCIÓN. CLASIFICACIÓN DA COR. TIPOLOXÍA EDIFICATORIA E COR |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
C1 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A4 A64 B1 B3 B5 B12 C3 C4 C6 C7 |
13 |
20 |
33 |
Prácticas de laboratorio |
A64 B2 B4 C3 C6 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 A64 B2 B3 B4 B12 C4 C6 C7 C8 |
15 |
45 |
60 |
Presentación oral |
B2 B3 B4 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
2 |
4 |
6 |
Proba obxectiva |
A1 B1 B2 B3 B4 B12 C1 C4 C7 |
2 |
6.5 |
8.5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación e explicación das peculiaridades da matera, así como da área da cidade a intervir durante o curso. Organización do cuatrimestre coa formación de grupos |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e outros recursos, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Os contidos teóricos da materia iranse expoñendo de manera non lineal, na secuencia que o profesorado estime mais oportuna para obter os mellores resultados e en función da heteroxeneidade do grupo. |
Prácticas de laboratorio |
Realizarase de maneira individual no Laboratorio Informático da ETSA coa finalidade de adquirir coñecementos xerais sobre programas BIM e dotar de ferramentas para poder levar a práctica ditos coñecementos |
Traballos tutelados |
Realizase un traballo supervisado, o cal implica un importante labor autónomo non presencial por parte do estudantado, o cal analizará unha parte da cidade coa finalidade de propor pequenas intervencións de mellora no ámbito urbano plantexado, expresadas a través de diferentes medios gráficos, e poñendo atención na diversidade e con perspectiva de xénero.
O traballo organízase en bloques, con entregas independentes; elaborarase en grupos de 3 persoas e ao longo do curso realizaranse titorías de control do desenvolvemento do mesmo |
Presentación oral |
O estudantado de cada grupo deberá expoñer o Traballo Tutelado ao final do catrimestre. En dita exposición participarán obligatoriamente tod@l@s membros do grupo. Preténdense dous obxetivos: que sexan capaces de expoñer as suas ideas e resultados, e que sexan partícipes dos contidos e presentación dos exercixos d@s demais compañeir@s |
Proba obxectiva |
Realizarase unha proba escrita dun máximo de dúas horas de duración ao final do curso, a cal versará sobre os contidos teóricos expostos nas sesións maxistrais e os desenvolvidos na práctica tutelada |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Realizaránse titorías individuais ou en grupos moi reducidos para resolver dúbidas sobre os contidos tanto prácticos como teóricos da materia. Revisaráse o traballo tutelado, requirindo, niste caso, a presenza de tod@l@s componentes do grupo |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A4 A64 B1 B3 B5 B12 C3 C4 C6 C7 |
Requírese a asistencia as sesións maxistrais |
1 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 A64 B2 B3 B4 B12 C4 C6 C7 C8 |
O traballo realizarase en grupos de 3 estudantes, avaliándose individualmente a participación de cada unha por medio das titorías e a aportación persoal específicamente requerida en cada bloque. Avaliarase en conxunto a análese realizada e a adecuación da proposta e dos recursos gráficos empregados para a sua representación |
70 |
Presentación oral |
B2 B3 B4 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Valorarase a capacidade de síntese e precisión da exposición, a calidade do material de apoio aportado e o grao de afondamento e coñecemento do tema tratado. A exposición pública do Traballo Tutelado realizarase ao final do catrimestre e será obrigatoria a participación de tod@l@s compoñentes do grupo de traballo |
14 |
Proba obxectiva |
A1 B1 B2 B3 B4 B12 C1 C4 C7 |
Realizarase unha proba teórica-práctica ao final do curso, a cal contribuirá a avaliar individualmente os coñecementos adquiridos por cada alumn@ |
15 |
|
Observacións avaliación |
Utilizarase o método de Avaliación Continua, o que supón que a calificación obterase fundamentalmente a partires da participación e do traballo do estudantado ao longo do catrimestre. Primeira oportunidade: O alumnado deberá asistir polo menos ao 80% das sesións maxistrais e as prácticas. Deberá entregar todalas prácticas propostas na data acordada e ter realizada a proba obxetiva. Segunda oportunidade: Para poder presentase deberá ter cumprida a asistencia exixida e ter entregado o Traballo Tutelado na data acordada. A segunda oportunidade poderá consistir nunha proba obxetiva e/o a entrega dun traballo complementario. "A docencia ao alumnado de programas de movilidade adaptarase a condicións pedagóxicas e traballos tutelados especiais, así como as probas e exámes de avaliación"
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
MARINA, Jesús + MORÓN, Elena (2010). Color en arquitectura. Lampreave
CAGE, John (2001). Color y cultura. Siruela
GARCÍA CODOÑER, ÁNGELA (2000). El barrio de Velluters color y arquitectura histórica : metodología y carta de color . Generalitat Valenciana
CASTRO DAPENA, Ángeles (coordinación) (2017). Guía de cor e materiais de Galicia. Xunta de Galicia e COAG
SEDDON, Tony (2008). Imágenes. Flujo de trabajo digital . Gustavo Gili
POZUETA ECHAVARRI, Julio (Dir.) (2009). La ciudad paseable. Cedex
ALBERS, Josef (2010). La interacción del color. Alianza
MOYA PELLITERO, Ana Mª (2011). La percepción del paisaje urbano. Biblioteca Nueva
WONG, Wucius (2006). Principios del diseño en color. Gustavo Gili
DE GRANDES, Luginia (1985). Teoría y uso del color. Cátedra |
|
Bibliografía complementaria
|
http://www.autodesk.es/products/autodesk-revit-family/overview (). .
http://www.nemetschek-allplan.es/ (). .
http://www.graphisoft.es/archicad/ (). .
ROMERO, José y SORIANO, Mª Luisa (2009). Topografía.
MARTINEZ, Rubén, MARCHAMALO, Miguel y VELILLA, Luis (2011). Topografía aplicada. Bellisco
XIQUES, Joan y Jordi (2001). Topografía i replantejaments. Ediciiones UPC |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Debuxo de Arquitectura/630G01002 | Xeometría Descritiva/630G01003 | Análisis de Formas Arquitectónicas/630G01007 | Análise Arquitectónico 1/630G01012 | Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014 | Análise Arquitectónico 2/630G01017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|