Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Oficina Técnica-Proxectos Código 631G02452
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Enxeñaría Industrial
Coordinación
Garcia-Bustelo Garcia, Enrique Juan
Correo electrónico
enrique.garcia-bustelo@udc.es
Profesorado
Garcia-Bustelo Garcia, Enrique Juan
Santos Couceiro, Rafael
Correo electrónico
enrique.garcia-bustelo@udc.es
rafael.santos.couceiro@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta materia, trátase de concienciar ao estudante sobre a organización e a estrutura de funcionamento dunha oficina técnica, así como sobre a metodoloxía habitual na mesma.
A redacción e análise do proxecto técnico e dos diferentes documentos que o integran.
Recoñecer os principais métodos de xestión e seguimento de proxectos.
Documentos de traballo coas administracións e contratos.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A1 A7 A20 B2 B7 B10 C3 C4 C5 C6 C7 C8 A1
A3
A5
A7
A11
A18
A19
A20
A62
A68
A69
A70
A71
A72
B2
B4
B5
B6
B7
B10
C2
C3
C4
C6
C7
C8
C9
C10
C11
C12
C13

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. ANTECEDENTES. INTRODUCIÓN E ORIXE DA PROFESIÓN. Antecedentes e orixe da profesión. A profesión en Europa e no mundo occidental.
TEMA 2. ORGANIZACIÓN E INFRAESTRUCTURA DUNHA OFICINA TÉCNICA Introdución. Concepto de oficina técnica. Clasificación das Oficinas Técnicas. Logros, infraestruturas, metodoloxía, organización e xestión dunha oficina técnica. O espazo físico como lugar de traballo. Medios empregados para a preparación, reprodución, arquivo e manexo de documentos técnicos. Sistemas informáticos e de comunicación para usuarios técnicos.
TEMA 3. INTRODUCIÓN Ó PROXECTO O proxecto en actividade profesional. Proxectos Técnicos de Enxeñaría. Concepto de proxecto. O ciclo do proxecto.
TEMA 4. MORFOLOXÍA DO PROXECTO TÉCNICO Documentos do proxecto: memoria; anexos á memoria e cálculos; planos; especificacións e orzamento. Documentación anexa: estudos de seguridade e saúde, control de calidade, estudos ambientais.
TEMA 5. PROGRAMACIÓN, SEGUIMENTO E CONTROL DE PROXECTOS Introdución ás distintas técnicas. Diagrama de Gantt. Método PERT / CPM.
TEMA 6. AVALIACIÓN DO PROXECTO Introdución á análise custo-beneficio. Identificación, cuantificación, valoración e comparación de custos e beneficios. Criterios de contabilidade. Principais indicadores de rendibilidade.
TEMA 7. OFERTAS E CONTRATACIÓN Xustificación e necesidade. Prego de cláusulas e cláusulas administrativas. Contratación coas administracións.
TEMA 8. TRATAMENTO DE PROXECTOS E OUTROS DOCUMENTOS TÉCNICOS Introdución. Visado do proxecto e outros documentos técnicos. Competencias dos concellos e doutras institucións públicas e privadas en materia de licenzas e permisos. Solicitude e tramitación de licenzas de edificios, actividades e instalacións industriais. Implicacións legais da sinatura de proxectos e dirección facultativa de proxectos e obras.
TEMA 9. OFERTAS E CONTRATACIÓN Introdución. Solicitude de ofertas. Presentación de ofertas. Análise, avaliación e selección de ofertas. Adxudicación e contratación.
TEMA 10. NORMALIZACIÓN, CERTIFICACIÓN E HOMOLOGACION Normas técnicas en diferentes campos de aplicación.
TEMA 11. INNOVACIÓN TECNOLÓXICA, PROPIEDADE INDUSTRIAL E TRANSFERENCIA DE TECNOLOXÍA Importancia y gestión. Organismos de transferencia tecnológica.
TEMA 12. CUMPRIMENTO DO XEFE DE MÁQUINAS DA MARIÑA MERCANTE ATA UN MÁXIMO DE 3000 kW.
O desenvolvemento e mellora destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúen a adquisición de competencias específicas do título, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias contidas na táboa AIII / 2, do Convenio STCW, relacionadas coa o nivel de xestión de primeiro enxeñeiro oficial da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta de propulsión e enxeñeiro xefe da Mariña Mercante ata un máximo de 3000 kW.
Táboa A-III / 2 do Convenio STCW.
Especificación dos estándares mínimos de competencia aplicables aos enxeñeiros xefes e oficiais de primeiro enxeñeiro de buques cuxo motor principal de propulsión ten unha potencia igual ou superior a 3.000 kW

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A5 A11 A20 B4 B5 B7 C4 C7 C8 C9 C13 2 0 2
Prácticas de laboratorio A1 A3 A7 A11 A19 A68 A69 A70 A71 A72 B2 B5 B7 C3 C8 C11 C12 30 0 30
Sesión maxistral A1 A7 A20 B7 C3 C4 C6 C8 C10 C11 30 30 60
Traballos tutelados A1 A7 A18 A20 A62 B2 B4 B6 B7 C2 C3 C6 C11 5 15 20
Proba obxectiva A3 A5 A11 A20 B2 B7 B10 C8 C9 4 0 4
 
Atención personalizada 34 0 34
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Introdución e xustificación da materia.
Prácticas de laboratorio Os alumnos, coa axuda de diferentes ferramentas informáticas, prepararán diferentes documentos, que servirán de base para a realización do traballo supervisado.
Sesión maxistral Entregaranse os contidos teóricos da materia, que servirán de base para a realización das prácticas e traballos supervisados.
Traballos tutelados Individualmente ou en pequenos grupos, prepararán un borrador técnico coas súas especificacións ou un traballo técnico.

Estes traballos deben constituír a base para a posterior realización do traballo final de grao.
Proba obxectiva Consistirá en un examen tipo test para los alumnos que hayan seguido la evaluación continua.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Proba obxectiva
Descrición
Individualmente ou en grupos moi pequenos, o alumno será supervisado para seguir o tema e, fundamentalmente, será guiado para preparar un anteproxecto ou traballo técnico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A1 A3 A7 A11 A19 A68 A69 A70 A71 A72 B2 B5 B7 C3 C8 C11 C12 Composto por diferentes prácticas individualizadas, computarán ata o 20% da nota final. 20
Traballos tutelados A1 A7 A18 A20 A62 B2 B4 B6 B7 C2 C3 C6 C11 Individual ou en pequenos grupos, consistirá na redacción dun borrador técnico ou informe-estudo.
A súa realización será necesaria para aprobar a materia.
40
Proba obxectiva A3 A5 A11 A20 B2 B7 B10 C8 C9 Proba de opción múltiple que computará ata o 40% da nota. Será fundamental obter un mínimo de 3,5 puntos sobre 10 para a súa media. 40
 
Observacións avaliación

Os criterios de avaliación contemplados nas táboas A-III / 1 e A-III / 2 do Código STCW e as súas modificacións relacionadas con este asunto teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación. A continuación, especifícanse as competencias que adquirirán os estudantes con cada un dos tres métodos ou criterios de avaliación. En calquera caso, é doado comprender, debido á propia natureza do suxeito, que en cada un dos tres tipos son adquiridos ou traballados no seu conxunto. En calquera caso, os fundamentos especifícanse en cada un dos métodos de avaliación: Prácticas de laboratorio: A1, A7 e A20, utilizando tics dispoñibles para os estudantes, xunto con B2, B7 e B10. Cabalos de traballo tutelados: ademais das técnicas, "A", o B2, B7 e B10 e C4, C6, C7 e C8. Proba obxectiva ou exame tradicional: competencias adquiridas na propia materia, A1, A7 e A20, e todo o resto para estudantes que non teñan un estado suxeito a avaliación continua, que deben entregar / realizar probas prácticas do traballo realizado ao longo de o curso.

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a"NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAONA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/2012):
Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 60%:
a) Elaboración e presentación dos traballos de pequeno grupo(70%).
b) Un exame escrito sobre os contidos da materia (30%).

"A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria ".


Fontes de información
Bibliografía básica Gómez-Senent Martínez, E. (). CUADERNOS DE INGENIERÍA DE PROYECTOS I, II y III. . Servicios de Publicaciones de la Universidad Politécnica de Valencia
De Heredia, R. (). DIRECCIÓN INTEGRADA DE PROYECTOS . Ediciones 2000 S.A. Barcelona
Faises, V.M. (). DISEÑO DE ELEMENTOS DE MAQUINAS . Gustavo Gili. Barcelona
Edward Shigley, J. & Mischke, Ch. (). DISEÑO EN INGENIERÍA MECÁNICA . Mc. Graw Hill
Hajek, V. (). INGENIERÍA DE PROYECTOS . Urmo, S.A. de Ediciones. Bilbao
Santos Sabrás, F. (). INGENIERÍA DE PROYECTOS . Eunsa. Pamplona
Corzo, M.A. (). INTRODUCCIÓN A LA INGENIERÍA DE PROYECTOS. . Limusa. Méjico.
Asimov, M. (). INTRODUCCIÓN AL PROYECTO . Herrero Hnos. México
Gini, C. (). LA BIBLIA DE PROJECT 2.000. . Anaya. Madrid, 2.000
Gómez-Sennet, E. (). LAS FASES DEL PROYECTO Y SU METODOLOGÍA . Servicios de Publicaciones de la Universidad Politécnica de Valencia
Chevalier, A. (). MANUAL DIDÁCTICO DE LA OFICINA TÉCNICA . Index. Madrid
Brusola Simón, F. (). OFICINA TÉCNICA Y PROYECTOS . Servicios de Publicaciones de la Universidad Politécnica de Valencia
Romero López, C. (). TÉCNICAS DE PROGRAMACIÓN Y CONTROL DE PROYECTOS. . Pirámide. Madrid.
Trueba Jainaga, J. I.; Levenfeld González, G.; Marco Gutiérrez, J. L. (1991.). TEORÍA DE PROYECTOS. MORFOLOGÍA DEL PROYECTO. . ETSIA. Madrid.
De Cos Castillo, M. (2001). TEORÍA GENERAL DEL PROYECTO. . Síntesis. Madrid

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías