Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Pontes II Código 632514023
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Hernandez Ibañez, Santiago
Correo electrónico
santiago.hernandez@udc.es
Profesorado
Baldomir García, Aitor
Hernandez Ibañez, Santiago
Correo electrónico
aitor.baldomir@udc.es
santiago.hernandez@udc.es
Web http://moodle.udc.es/login/index.php
Descrición xeral Asignatura optativa de 2º curso da titulación. O contido da asignatura completa e conxunto de tipoloxías de pontes que se desenvolven na asignatura Pontes I. Realízase unha exposición teórica dos distintos sistemas constructivos, funcionamiento estrutural, así como unha práctica en ordenador utilizando un programa de elementos finitos para cada tipoloxía de ponte estudiada.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizan cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican
- Sesión maxistral e solución de problemas: No caso de non poder facerse presencialmente, realizaranse a través da plataforma Teams e Moodle.
- Traballos tutelados e proba obxectiva: No caso de non poder facerse presencialmente, a proba obxectiva realizarase en Moodle e Teams, e os traballos tutelados utilizando Teams e a plataforma VDI co software Sap2000.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
No caso de non poder levarse a cabo presencialmente, a atención personalizada realizarase a través do correo electrónico, Moodle ou Teams.

4. Modificacións na avaliación
Non se producen cambios.

*Observacións de avaliación:
No caso da proba obxectiva realizaríase a través das plataformas Teams, Moodle e VDI. Os profesores poderán tomar as medidas oportunas (micrófonos abertos, cámara aberta e grabación, entrevistas para comprobacións de autoría, etc.) dirixidas a garantizar a integridade do proceso de avaliación.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se producen

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidad para analizar y comprender cómo las características de las estructuras influyen en su comportamiento, así como conocer la evolución histórica de las tipologías de puentes. AM1
AM2
AM4
AM5
AM6
AM8
AM9
AM17
AM20
AM52
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM16
BM19
CM2
CM5
CM9
CM13
CM15
CM21
Capacidad para aplicar los conocimientos sobre el funcionamiento resistente de las tipologías de puente y pasarelas estudiadas para dimensionarlas siguiendo las normativas existentes y utilizando métodos de cálculo analíticos y numéricos. AM1
AM3
AM8
AM9
AM11
AM17
AM18
AM20
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM12
BM18
CM1
CM4
CM9
CM12
CM13
CM20
Capacidad para generar de forma adecuada y racional modelos estructurales de las estructuras reales para su resolución por códigos de computador e interpretar de forma adecuada los resultados obtenidos. AM1
AM8
AM17
AM18
AM19
AM20
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM18
BM19
CM5
CM9
CM13
CM15
CM16
CM17
CM21

Contidos
Temas Subtemas
PUENTES EMPUJADOS HISTORIA DE LOS PUENTES EMPUJADOS
PROCEDIMIENTOS CONSTRUCTIVOS
ANÁLISIS DE PUENTES LANZADOS MEDIANTE MODELOS DE ELMENTOS FINITOS
PUENTES ARCO DESARROLLO HISTÓRICO: LOS MATERIALES Y LAS REALIZACIONES
ANTIFUNICULARIDAD EL ARCO RÍGIDO Y EL ARCO LAMINAR.
PROCEDIMIENTOS CONSTRUCTIVOS
ANÁLISIS DE PUENTES ARCO MEDIANTE ELEMENTOS FINITOS
PUENTES MIXTOS MORFOLOGÍA DE SECCIONES TRANSVERSALES
DOBLE ACCIÓN MIXTA
DESARROLLO HISTORICO
TABLEROS BIJACENA Y MULTIJACENA
TABLEROS EN CAJÓN
PUENTES MIXTOS EN CELOSÍA
ANÁLISIS MEDIANTE SAP2000 DE PUENTES MIXTOS
PUENTES ATIRANTADOS DESARROLLO HISTÓRICO: LOS MATERIALES, LAS REALIZACIONES. MÁSTIL, TABLERO, CABLES: FUNCIONAMIENTO ESTRUCTURAL. ANÁLISIS ESTRUCTURAL Y TECNOLOGÍA DEL ATIRANTADO. PROCEDIMIENTOS CONSTRUCTIVOS.
PUENTES COLGANTES DESARROLLO HISTÓRICO: LOS MATERIALES, LAS REALIZACIONES. ANÁLISIS ESTRUCTURAL. PROCEDIMIENTOS CONSTRUCTIVOS.
ANÁLISIS MEDIANTE ELEMENTOS FINITOS DE UN PUENTE COLGANTE
ANÁLISIS MEDIANTE ELEMENTOS FINITOS DE UNA PASARELA DE TIPOLOGÍA BANDA TESA
ACCIONES DINÁMICAS ACCIONES DINÁMICAS
ACCIONES SÍSMICAS
AEROELASTICIDAD
LOS LÍMITES DEL DISEÑO ESTADO DEL ARTE DEL DISEÑO, TIPOLOGÍA Y MATERIALES

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A1 A8 A9 A11 A17 A20 B4 B5 B6 B7 C13 C21 3 0 3
Solución de problemas A8 A9 A17 A18 A19 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B18 C12 C15 C21 25 12.5 37.5
Traballos tutelados A1 A2 A3 A5 A8 A9 A17 A19 A20 A52 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B12 B16 C1 C2 C4 C13 C15 C16 C17 C20 5 25 30
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A6 A11 A17 A20 B1 B7 B19 B16 C1 C2 C5 C9 C13 20 20 40
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Examen teórico e práctico
Solución de problemas Realizaranse prácticas no laboratorio de estructuras consistentes en realizar modelos estructurais adecuados a cada tipoloxía de ponte ou pasarela estudiada na materia.
Traballos tutelados Os alumnos deberán entregar os traballos planteados polo profesor. Consistirá en realizar modelos estructurais das tipoloxías de ponte estudiadas e elaborar un informe onde se explique a metodoloxía seguida e os resultados obtidos. Tamén se realizará un traballo consistente en definir conceptualmente o diseño dunha ponte coas condicións de entorno indicadas polo profesor.
Sesión maxistral Explicación de cada u dos conceptos indicados no programa da materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Solución de problemas
Descrición
- Sesiones magistrales
Durante las clases el alumno participará opinando sobre los planteamientos expuestos por el profesor. El profesor resolverá cualquier duda que se plantee en clase y planteará ejemplos reales para hacer más clara su explicación.

- Resolución de problemas
Se realizan clases prácticas con ordenador en el cual se atienden de forma individualizada todas las cuestiones que se le planteen al alumno.

Los profesores resuelven dudas en su despacho con o sin cita previa. De la experiencia en años anteriores se observa que los alumnos agradecen la total disponibilidad pues se resuelven las dudas justo en el momento en el que surgen.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 A5 A8 A9 A17 A19 A20 A52 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B12 B16 C1 C2 C4 C13 C15 C16 C17 C20 A materia pódese aprobar na primeira oportunidade entregando e superando todo os traballos indicados polos profesores nas datas establecidas para iso. A media aritmética da puntuación dos devanditos traballos debe ser igual ou superior a 5 para aprobar a materia 99.9
Proba obxectiva A1 A8 A9 A11 A17 A20 B4 B5 B6 B7 C13 C21 A avaliación da materia realizarase só mediante un exame se o alumno non seguiu o procedemento de avaliación continua. Isto require a entrega de todos os traballos indicados polos profesores nas datas que establezan. 0.1
 
Observacións avaliación

A superación da materia na segunda oportunidade realizarase mediante a proba obxectiva indicada. 


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Rosignoli M. (2002). Bridge Launching. Thomas Telford.
Martínez Calzón J. (1978). Construcción Mixta Hormigón-Acero. Rueda
Göhler B., Pearson B. (2000). Incrementally Launched Bridges. Design and Construction. Ernst & Sohn
Manterola, J. (2006). Puentes I. Apuntes para su diseño, cálculo y construcción . Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos
Hernandez, S (-). Puentes II - Documentación docente. ETSICCP (UDC). A Coruña
Manterola, J. (2006). Puentes II. Apuntes para su diseño, cálculo y construcción . Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos
Xanthakos Petros P. (1994). Theory and Design of Bridges. John Wiley & Sons, Inc.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Pontes I/632514008

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías