Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Ampliación de física Código 632G01009
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Garcia Fernandez, M. Del Carmen
Correo electrónico
c.garciaf@udc.es
Profesorado
Fernandez Garrido, Simon
Garcia Fernandez, M. Del Carmen
Correo electrónico
simon.fgarrido@udc.es
c.garciaf@udc.es
Web
Descrición xeral Proporcionar ao alumno coñecementos específicos de Física Aplicada que lle permitirán afrontar materias de cursos superiores, así como resolver os problemas físicos da Enxeñaría Civil.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
–Non se realizarán cambios


2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Sesión maxistral
- Boletíns de exercicios
- Controis de avaliación continua
- Atención personalizada

*Metodoloxías docentes que se modifican
- As prácticas de laboratorio serán substituídas por prácticas virtuais ou probas mediante moodle.
- Os controis da avaliación continua e os exames presenciais serán substituidos por actividades mediante moodle onde se indicarán as normas de execución e vixilancia (no seu defecto utilizaríase teams).


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Chat de teams ou Correo electrónico.- de uso para facer consultas ou solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas.
Moodle.- Banco de materiais para documentos pdf ou vídeos, arquivos de interés como comunicacións, metodoloxías ou cualificacións. Actividades específicas de manexo (probas), para avaliación (controis) e tarefas de entrega, a través das que se poñen prácticas de desenvolvemento de contidos da materia.
Reunión Teams.-
1 sesión semanal en grupo para o avance dos contidos teóricos na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da escuela.
De 1 a 2 sesións semanais (segundo o numero de alumnos) para a realización dos exercicios de boletíns.


4. Modificacións na avaliación
*Observacións de avaliación:
A avaliación mantenrá a estrutura da avaliación presencial, conservándose o que se realizou ata o momento do confinamento.
As prácticas e controis presenciais adaptaranse á metodoloxía telemática mediante moodle e teams o cal farase únicamente en caso de imperiosa necesidade; xa que sempre que pueda realizarse de modo presencial primaríase este modo de execución.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
? No caso de confinamiento proporcionarase ao alumno, en video o documento, a materia do curso tanto teórica como práctica.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e utilizar os fundamentos básicos de mecánica de fluídos, centrándose na hidrostática. A3
A13
A14
B2
B5
B6
B7
B8
C11
C12
C18
Resolver e analizar ecuacións diferenciais ordinarias e algunhas ecuacións sinxelas en derivadas parciais. A3
A13
B6
B7
B8
C11
C12
C18
Coñecer e asimilar o desenvolvemento dun informe científico-técnico a partir dun datos tomados nun laboratorio (real ou virtual) A3
A13
B3
B9
B10
B12
B16
B20
C3
C14
C17
C19
Comprender e traballar intuitiva, xeométrica e formalmente coas nocións de límite, derivada e integral tanto nunha como en varias variables incluíndo o emprego dos operadores de derivación vectorial e as integrais de liña, de superficie e de volume. A3
A13
B7
B8
C11
C12
Coñecer e usar as distintas unidades usadas nos "sistemas de unidades" máis habituais na enxeñaría, e na ciencia en xeral. A3
B13
B18
B19
C10
C16
Utilizar os recursos bibliográficos e web dispoñibles relativos ao temario da materia. A3
B18
B19
B20
Coñecer e utilizar os conceptos de intercambio energético, calor e termodinámica. A3
B2
B5
B6
B7
B8
C11
C12
C13
Coñecer intuitiva e formalmente os principios da teoría de campos escalares e vectoriais. A3
A13
A14
B1
B2
B5
C11
C12
C18
Coñecer e aplicar os fundamentos da mecánica do solido ríxido e a xeometría de masas. A3
A13
A14
B2
B5
B6
B7
B8
C11
C12
C18

Contidos
Temas Subtemas
I. XEOMETRÍA DE MASAS I.1 CENTROS DE GRAVIDADE
I.2 MOMENTOS DE INERCIA
II. MECANICA DO SÓLIDO RÍXIDO II.1 CINEMÁTICA DO SÓLIDO RÍGIDO
II.2 DINÁMICA DO SÓLIDO RÍGIDO
II.3 ESTÁTICA DO SÓLIDO RÍGIDO
III.MECÁNICA DE FLUÍDOS III.1 PLANTEXAMENTO
III.2 ESTÁTICA DE FLUÍDOS
III.3 ROTACIÓN E TRANSLACIÓN DE FLUÍDOS
IV.TERMODINÁMICA IV.1 XERALIDADES. PROPIEDADES TÉRMICAS DOS MATERIALES
IV.2 PRIMEIRO PRINCIPIO DA TERMODINÁMICA
IV.3 SEGUNDO PRINCIPIO DA TERMODINÁMICA
IV.4 TRANSMISIÓN DE CALOR

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A3 0 2 2
Sesión maxistral A3 A13 A14 29 29 58
Solución de problemas A3 A13 A14 29 45 74
Prácticas de laboratorio A3 6 0 6
Proba mixta A3 6 0 6
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Posibilidade da realización de Practicas Virtuais sobre algúns dos coñecementos adquiridos na materia, podense realizar nos ordenadores do Laboratorio de Física, na aula de informática de Escola ou ben nos ordenadores particulares do propio alumno.
Poden implicar a realización dun informe final.
Sesión maxistral Clases cos fundamentos teóricos da materia cimentados con exemplos prácticos consecuentes.
Solución de problemas Resolución dos problemas propostos nos boletíns de cada tema da materia.
Pódense pedir voluntariamente exercicios para entregar.
Prácticas de laboratorio Prácticas de Laboratorio sobre algúns dos coñecementos básicos na materia nos bancos de probas do Laboratorio de Física.
As prácticas son 2 e son voluntarias: unha delas terá un 5% do peso na nota final e a outra suporá un 5% extra na nota final.
Poden implicar a realización dun informe final.
Proba mixta Dúas probas parciais da materia dos contidos teórico-prácticos de todo cuatrimestre.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Sesión maxistral
Descrición
Soporte as clases teórico-prácticas para a correcta comprensión por parte do alumno dos conceptos adquiridos.
As titorías teran lugar ben no despacho do profesor, no laboratorio ou a través do correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A3 Realización / Informe sobre as prácticas realizadas no Laboratorio. 4
Proba mixta A3 Probas parciais (ou final) da materia. 95
Prácticas a través de TIC A3 Posibilidade de Cuestionario feito no MOODLE sobre as Prácticas Virtuais propostas. No caso de non poder realizarse a súa porcentaxe estará incluída nas "Prácticas de laboratorio". 1
 
Observacións avaliación
<p> Para más información sobre como calcular a nota definitiva da materia, consultar a web do campus virtual de la UDC <a href="https://campusvirtual.udc.es/moodle/">(https://campusvirtual.udc.es/moodle/</a>) </p>

Fontes de información
Bibliografía básica R. A. Serway (). Física. Nueva Editorial Americana
M. Alonso, E. J . Finn (). Física (2 tomos). Addison-Wesley Interamericano
S. Burbano de Ercilla, E. Burbano García, C. Gracia Muñoz (). Física General. Mira Editores
J. Rossel (). Física General. Alfa Centauro
J. M. De Juana (). Fisica General (2 tomos). Prentice-Hall
P.A. Tipler (). Física para la ciencia y la tecnología (2 tomos). Reverte
F. P. Beer, E. R. Johnston Jr. (). Mecánica Vectorial para Ingenieros (2 tomos). McGraw Hill

Bibliografía complementaria A. Durá, J. Vera (). Fundamentos Físicos de las Construcciones Arquitectónicas. Volumen I: Vectores Deslizantes, Geometría de Masas y Estática. Universidad de Alicante
I. H. Shames (). Mecánica de Fluidos . McGraw Hill
Y. A. Çengel, M. A. Boles (). Termodinámica. McGraw Hill


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Física/632G01003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Álxebra/632G01001
Cálculo/632G01002

Materias que continúan o temario
Resistencia de materiais/632G01015
Hidráulica e hidroloxía/632G01016
Análise de Estruturas/632G01019

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías