Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Álxebra lineal II Código 632G02008
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Fuentes Garcia, Luis
Correo electrónico
luis.fuentes@udc.es
Profesorado
Colominas Ezponda, Ignasi
Fuentes Garcia, Luis
Taboada Vazquez, Raquel
Correo electrónico
ignacio.colominas@udc.es
luis.fuentes@udc.es
raquel.taboada@udc.es
Web http://caminos.udc.es/info/asignaturas/grado_tecic/101/AL2/index.html
Descrición xeral O obxectivo da materia é proporcionar unha formación sólida en Álxebra Lineal como fundamento matemático da enxeñaría. Esta segunda parte da materia céntrase no estudo das aplicacións xeométricas da teoría de espazos vectoriales.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contenidos:

Sen cambios.

2. Metodoloxías:
* Metodoloxías docentes que se manteñen:
Se manteñen as mesmas metodoloxías, cun matiz en dous delas que se indica no punto seguinte.

* Metodoloxías docentes que se modifican:
As sesións maxistrais e seminarios de resolución de problemas realizaranse on-line a través da plataforma Microsoft Teams.
Ademaiss, se disminúensen as horas presenciais de sesión maxistral de 27 a 13. Sen embargo estás serán complementadas coa publicación de vídeos explicativos.

Auméntanse as horas presenciais de seminario de 27 a 40.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Teams e correo electrónico. Todolos días a demanda do alumno.

4. Modificacións na avaliación:

Proba escrita (síncrona). (75%). Exame escrito onde se evalúa a comprensión e aplicación dos conceptos e métodos fundamentais da asignatura.

Solución de problemas (asíncrona). (25%). Propóñense unha serie de problemas e traballos para practicar os contidos de cada tema. O alumno ten un plazo de varios días para realizalos e entregalos.

* Observacións de avaliación:

A proba escrita se realizará a través de Moodle, no formato de entrega de tareas. O desenvolvemento da mesma será monitorizado a través de Teams.
No caso de que algún alumno tivese problemas de conexión irresolubles no momento da proba, se pactará de manera individual co afectado unha data alternativa.

5. Modificacións da bibliografía o webgrafía:

Sen modificacións.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer y entender la teoría básica del Álgebra Lineal necesaria en la Ingeníería Civil, especialmente la aplicación geométrica de la teoría de espacios vectoriales. A1
B1
B6
B7
B8
B15
C3
C7
Conocer, entender y manejar la notación matemática elemental. A1
B1
B3
B5
B6
B7
B18
C1
C3
C6
Aprender a expresarse con precisión y rigurosidad. A1
B4
B7
B10
B17
C1
C2
Aprender a utilizar las técnicas básicas de razonamiento matemático. A1
B2
B3
B6
B7
C1
Entender la necesidad de justificar las tesis y resultados en el ámbito científico A1
B1
B3
B16
B19
C4
C6
Desarollar el espíritu crítico y la capacidad de análisis. A1
B2
B3
B7
C1
C4
C8
Aprender a plantear y resolver problemas matemáticos de Álgebra lineal. A1
B2
B3
B6
B7
B8
B10
B15
C1

Contidos
Temas Subtemas
Tema I. Aplicacións bilineales e tensores homoxéneos. 1. Aplicacións bilineales e formas cuadráticas.
1.1 Aplicacións bilineales.
1.2 Formas bilineales.
1.3 Formas cuadráticas.
1.4 Formas cuadráticas reais.

2. Dualidade e tensores homoxéneos.
2.1 Dualidade.
2.2 Tensor homoxéneo.
2.3 Operacións con tensores homoxéneos.
2.4 Simetría e hemisimetría.
Tema II. Espazos vectoriales euclídeos. 1. Introdución aos espazos euclídeos.
1.1 Produto escalar.
1.2 Norma dun vector. Propiedades.
1.3 Ángulo entre dous vectores.

2. Ortogonalidade.
2.1 Vectores ortogonales.
2.2 Sistemas ortogonales. Metodo de Gram-Schmidt.
2.3 Singularidades das bases ortonormales.
2.4 Proxección ortogonal.
2.5 Endomorfismos simétricos.

3. Transformacións ortogonales.
3.1 Definición.
3.2 Propiedades.
3.3 Autovalores e autovectores dunha transformación ortogonal.
3.4 Orientación relativa das bases.
3.5 Transformacións ortogonales directas e inversas.
3.6 Clasificación de transformacións ortogonales no plano e no espazo.

4. Produto vectorial e produto mixto.
4.1 Definición.
4.2 Propiedades.
Tema III. Xeometría afín. 1. O espazo afín.
1.1 Definición e propiedades.
1.2 Sistema cartesiano de referencia e coordenadas cartesianas.
1.3 Variedades afíns.
1.4 Feixes de variedades afíns.
1.5 Ángulos e distancias entre variedades afíns.
1.6 Transformacións afíns.

2. O espazo afín ampliado.
2.1 Introdución.
2.2 Coordenadas homoxéneas.
2.3 Puntos propios e puntos do infinito.
2.4 Cambio de referencia en coordenadas homoxéneas.
2.5 Ecuacións de variedades afíns en coordenadas homoxéneas.
Tema IV. Cónicas e cuádricas. 1. Cónicas.
1.1 Definición e ecuacións.
1.2 Intersección dunha recta e unha cónica.
1.3 Polaridade.
1.4 Puntos e rectas notables asociados a unha cónica.
1.5 Descrición das cónicas non degeneradas: elipse, parábola e hipérbola.
1.6 Cambio de sistema de referencia.
1.7 Clasificación de cónicas e ecuación reducida.
1.8. Feixes de cónicas.

2. Cuádricas.
2.1 Definición e ecuacións.
2.2 Intersección dunha recta e unha cuádrica.
2.3 Polaridade.
2.4 Cambio de sistema de referencia.
2.5 Puntos, rectas e planos notables asociados a unha cuádrica.
2.6 Clasificación de cuádricas e ecuación reducida.
2.7 Descrición das cuádricas de rango 3 e 4.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 B2 B3 C1 27 32 59
Seminario A1 B2 B3 27 33 60
Proba mixta A1 B2 B3 3 3 6
Lecturas A1 B2 B3 0 10 10
Solución de problemas A1 B2 B3 0 10 10
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Se desarollarán novos conceptos matemáticos partindo de exemplos que resulten familiares aos alumnos ou expondo o problema que se pretende resolver con eles; a partir de aí se abstraerán as súas características comúns motivando a súa definición máis rigorosa. Posteriormente desenvólvese a teoría que permite abordar os problemas descritos inicialmente.

É desexable a participación do alumno, comentando as dúbidas que lle xurdan a medida que avanza a sesión.
Seminario Paralelamente ao desenvolvemento teórico da materia entregaranse boletíns de exercicios e problemas realacionados.

O obxectivo é que os alumnos vaian traballando os coñecementos que van adquirindo a través destes boletíns.

Nos seminarios con axuda do profesor discutiranse e resolverán os problemas máis relevantes dos boletíns.
Proba mixta Exame escrito onde se avalía a comprensión e aplicación dos conceptos e métodos fundamenteles da materia.
Lecturas Antes de iniciar cada tema porase a disposición do alumno unhas notas sobre os contidos do mesmo. Estes apuntamentos están pensados como un complemento ás explicacións do profesor en clase.

É desexable unha lectura previa dos alumnos que lles familiarice polo menos cun esquema do que van estudar.

Finalmente e á luz das explicacións nas clases presenciais, é conveniente unha revisión comprensiva das notas.
Solución de problemas Entregaranse uns ejericios ou pequenos traballos dalgúns temas para que sexan resoltos individulamente por cada alumno. Contarán na avaliación final da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Sesión maxistral
Seminario
Descrición
Se recomenda utilizar as tutorías personalizadas para resolver calquera dúbida referente á materia, tanto de tipo teórico como práctico. Son un complemento esencial ás clases presenciais.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A1 B2 B3 Entregaranse uns exercicios específicos de cada tema para que sexan resoltos de manera individual por cada alumno. 20
Proba mixta A1 B2 B3 Exame escrito onde se evalúa a comprensión e aplicación dos conceptos e métodos fundamentales da asignatura. 80
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Juan de Burgos (2000). Álgebra Lineal. McGraw-Hill
Fuentes, Salete y Cruces (1980). Álgebra vectorial y Tensorial. ETSICCP Madrid
F. Granero (1992). Álgebra y Geometría Analítica. McGraw-Hill
Luis Fuentes García (2005-). Apuntes y ejemplos (http://caminos.udc.es/info/asignaturas/101/index.html). A Coruña
A. de la Villa (1994). Problemas de Álgebra. CLAGSA
Anzola, Caruncho y Pérez-Canales (1981). Problemas de Álgebra (Tomos 6,7). Madrid

Bibliografía complementaria J. Rojo (2001). Álgebra lineal. McGraw-Hill
S.I. Grossman (1995). Álgebra lineal. McGraw-Hill
M. Castellet e I. Llerena (1991). Álgebra lineal y geometría. Reverté
J. Rojo e I. Martín (1994). Ejercicios y problemas de álgebra. McGraw-Hill
M. García Galludo y otros (1984). Problemas de álgebra y analítica. Madrid
F. González Posada (1971). Problemas de estructuras algebraicas tensoriales. Madrid


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Cálculo infinitesimal I/632G02001
Álxebra lineal I/632G02007

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Cálculo infinitesimal II/632G02002

Materias que continúan o temario
Fundamentos de mecánica computacional/632G02015
Ecuacións diferenciais/632G02017

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías