Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Hidráulica e Hidroloxía I Código 632G02027
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Puertas Agudo, Jeronimo
Correo electrónico
jeronimo.puertas@udc.es
Profesorado
Hernáez Oubiña, David
Puertas Agudo, Jeronimo
Correo electrónico
david.hernaez@udc.es
jeronimo.puertas@udc.es
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

Non se modificarán substancialmente os contidos da materia.

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen.
Manterase as clases maxistrais mediante a utilización do TEAMS, tentando respectar no posible os horarios regulares da titulación. Manteranse a través do Moodle a avaliación continua mediante tests, boletíns exercicios prácticos... Toda a documentación seguirá a poñerse a disposición do alumnado no Moodle.

*Metodoloxías docentes que se modifican

Segundo o momento da posta en marcha do Plan de Continxencia, algunha proba obxectiva de bloque da materia podería ser eliminada e establecer un sistema de avaliación continua (realización de test e boletíns)
As probas obxectivas de bloques modifícanse facendo unha proba tipo “tarefa” de Moodle: entrégase proba “individualizada” aos alumnos, os alumnos a resolver e súbena escaneada nun tempo limitado (pero adaptado á situación)
As prácticas de laboratorio presenciais poderán substituirse pola realización por parte do alumnado de vídeos cortos explicativos.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Realizaranse titorías individualizadas a través do TEAMS. Realizaranse titorías grupais para explicar/aclarar a realización dos traballos e para orientar os conceptos mínimos para o exame.

4. Modificacións na avaliación

Aumentarase na cualificación final o valor da avaliación continua ( tests, boletíns, traballos alternativos ás prácticas de laboratorio ). Diminuirase na cualificación final o valor das probas obxectivas finais. Substituirase o exame final presencial por un exame “non presencial”. O exame será entregado polo profesor individualmente (datos diferentes para cada alumno) e devolto por cada alumn@ en pdf (o profesor poderá pedir explicacións en días posteriores e a través do TEAMS para aclarar o contido do exame). Os contenidos teóricos se examinarán mediante probas orais.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se modifica a bibliografía

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir madurez en las competencias específicas A1
A17
A18
A19
A20
A21
A22
A26
Adquirir madurez en las competencias específicas B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
0.- Propiedades de los fluidos. Hidrostática. Flotación (visto en la asignatura Física)
I.- Fundamentos
Ecuaciones fundamentales
Flujo laminar y turbulento
Análisis dimensional
II.- Flujo en presión
Fundamentos del flujo permanente en tuberías
Introducción al flujo no permanente en tuberías
Los subtemas se desarrollarán en otro formato.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A1 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A26 1 0 1
Sesión maxistral A1 A17 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B16 B17 B18 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 30 38 68
Discusión dirixida A1 A17 5 0 5
Solución de problemas A1 A17 B6 8 15 23
Prácticas de laboratorio A1 A17 B8 B19 6 12 18
Prácticas a través de TIC A1 A17 C3 4 8 12
Proba de resposta múltiple A1 A17 5 10 15
Proba obxectiva A1 A17 6 0 6
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Se introduce la materia
Sesión maxistral El profesor explicará la materia y los alumnos, si lo desean, tomarán apuntes. Posteriormente, estudiarán.
Discusión dirixida Se realizan preguntas y se fomenta que los alumnos piensen y debatan
Solución de problemas Se resolverán problemas vinculados con la material troncal tanto en el aula como a nivel individual
Prácticas de laboratorio Se realizarán prácticas en el Laboratorio de Hidráulica de la ETS de ICCP. Las prácticas se corresponderán con la materia troncal.
Prácticas a través de TIC Se realizan prácticas con programas de cálculo profesional
Proba de resposta múltiple Se realizan tests de los temas propios de la asignatura
Proba obxectiva Se proponen problemas y ejercicios y el alumno o alumna los resuelve lo mejor que sabe

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
El alumno contará con atención personalizada durante las prácticas de laboratorio. El profesor de prácticas estará a su disposición para resolver las dudas que le surjan

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A17 En el caso del método de evaluación simple, es la totalidad de la nota.
En el método complejo, es un porcentaje que se estima en el 60% pero que depende del número de tests que haga el alumno/a.
60
Proba de resposta múltiple A1 A17 A lo largo del curso se proponen tests, asociados a los distintos temas de la asignatura. 20
Prácticas a través de TIC A1 A17 C3 Se presenta una práctica con el paquete EPANET, que se evalúa junto con el test correspondiente 5
Actividades iniciais A1 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A26 Esta actividad se evaluará de modo implícito en el resto de actividades. 1
Prácticas de laboratorio A1 A17 B8 B19 El alumno realizará las prácticas de laboratorio y entregará los preceptivos informes sobre el desarrollo de las mismas.
Sólo tienen validez en el método de evaluación complejo (se comenta en clase)
5
Solución de problemas A1 A17 B6 Se resolverán problemas en clase y el alumno resolverá problemas por su cuenta, que tendrá que entregar.
La nota de los problemas está vinculada a la de los tests correspondientes
9
 
Observacións avaliación

Métodos de evaluación

El alumnado escogerá a su conveniencia el modo en que desea ser
evaluado, de acuerdo con dos opciones, que pueden mantenerse simultáneamente.
El alumnado será evaluado finalmente según la opción más ventajosa.

 

Modo simple: Aprobado (más de 5 sobre 10) en el examen de la
asignatura, en las convocatorias de febrero o julio.

Modo compuesto: Mediante la acumulación de puntos; se expone a
continuación:

·        
Examen de la asignatura (convocatorias de febrero o julio) (100 puntos).
Se exige obtener un mínimo de 40 puntos en el examen (equivalente a un “4”
sobre 10).

·        
Boletines de seguimiento (30 puntos): 6 unidades, a entregar en fechas
predeterminadas, sin prórroga posible. Son voluntarios, aunque su no
presentación en plazo inhabilita para la realización de los controles de
seguimiento. La nota de los boletines se calcula como (1+4*nota de test
correspondiente/10). El máximo es 5, el mínimo es 1.

 

·        
Controles de seguimiento (60 puntos): 6 controles. Máximo 10 puntos por
control. Sólo hay una convocatoria para cada uno, y no se repiten en ningún
caso. Los controles de seguimiento son voluntarios. Si un/a alumno/a no puede o
quiere asistir a un cierto número de controles por los motivos que sean,
dispone del método simple para su evaluación. Para poder realizar los controles
de seguimiento es condición necesaria presentar los boletines de seguimiento.
La materia de los controles es la que se indica en el boletín correspondiente.

·        
Prácticas de laboratorio y ordenador (10 puntos): Se realizarán sesiones
obligatorias de prácticas de laboratorio, de manejo de modelos (EPANET) y
mixtas. Se entregará obligatoriamente el formulario resuelto posteriormente a
la realización de la práctica de laboratorio. Una práctica realizada con su
informe entregado garantiza los puntos. La no realización de las prácticas
(basta con no realizar una) inhabilita para el aprobado por el método
compuesto.

 

Puntos totales a disposición de los alumnos:

                                                              



































 



Max



Min



Examen



100



40



Boletines
(6*5)



30



 



Controles (6*10)



60



 



Prácticas
de laboratorio



10



10



Total



200



100




 

Equivalencias:

Aprobado: Mínimos
superados, prácticas realizadas  y un
mínimo de 100 puntos

Notable: Mínimos
superados, prácticas y un mínimo de 125 puntos

Sobresaliente: Mínimos
superados, prácticas y un mínimo de 155 puntos

Matrícula de Honor:
Mínimos superados, prácticas y un mínimo de 170 puntos (si se supera el máximo de
alumnos con MH permitido por ley, accederán las mayores puntuaciones y el resto
obtendrán la calificación Sobresaliente -10-)


Fontes de información
Bibliografía básica Profesores de la asignatura (). Apuntes bloques H1-H6. UDC
Puertas, Sanchez (). Apuntes de Hidráulica de canales.
JUncosa (). El ciclo hidrológico. UDC
Sanchez, Puertas, Bladé (). Hidráulica. UDC
UPV (). Ingeniería Hidráulica aplicada a los sistemas de distribución de agua.
Xunta de Galicia (). ITOHG.
Shames (). Mecánica de Fluidos. Mc Graw-Hill
Franzini (). Mecánica de Fluidos. Mc Graw-Hill
Chow (). Open Channel Flow. Mc Graw-Hill

 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Álxebra/632G01001
Cálculo/632G01002
Física/632G01003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Ampliación de cálculo/632G01010
Introdución aos métodos numéricos/632G01014
Enxeñaría ambiental/632G01012

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías