Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Permite abordar o proxecto, a construción e a conservación das liñas de ferrocarrís con coñecemento para aplicar a normativa técnica específica e diferenciando as características do material móbil. |
A5 A6 A8 A11 A12 A13 A29 A30 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O ferrocarril e o transporte. |
1.1. Transporte ferroviario.
1.2. Transporte combinado.
1.3. Transporte metropolitano. |
2. Introdución ao material móbil. |
2.1. O material móbil. Clases de material remolcado. |
3. Deseño da vía ferroviaria. |
3.1. Consideracións xerais sobre a vía.
3.2. O carril. Xuntas. Vía soldada.
3.3. A travesa. Suxeicións e outros elementos do pequeno material de vía.
3.4. Aparellos de vía.
3.5. O balasto e a plataforma.
3.6. Vía sen balasto. |
4. Xeometría da vía. |
4.1. Xeometría da vía. |
5. Operacións sobre a vía. |
5.1. Construción e renovación de vía.
5.2. Auscultación e conservación da vía. |
6. Terminais de transporte ferroviario. |
6.1. Estacións de viaxeiros.
6.2. Estacións de mercadorías. |
7. A tracción. |
7.1. A tracción eléctrica.
7.2. A liña de contacto e o circuíto de retorno. |
8. Tecnoloxías para a explotación ferroviaria. |
8.1. Sinalización.
8.2. Introdución aos enclavamientos.
8.3. Sistemas actuais de explotación. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
C7 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A5 A6 A8 A11 A12 A13 A29 A30 A35 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B1 B3 B4 B6 B7 B16 B17 B18 B19 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
45 |
75 |
Traballos tutelados |
A35 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B1 B3 B5 B6 B7 B16 B17 B18 B19 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 |
2 |
8 |
10 |
Solución de problemas |
A35 B8 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C3 |
12 |
18 |
30 |
Proba de ensaio |
A5 A6 A8 A11 A12 A13 A29 A30 A35 B11 B12 B13 B2 B3 B4 B6 C1 C6 |
4 |
28 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Realízase unha sesión inicial para presentar o programa do curso e a organización do mesmo, indicando a bibliografía básica, a forma de avaliación e resolvendo as dúbidas que poidan ter os estudantes antes de enfrontarse á materia. |
Sesión maxistral |
Sesións teóricas nas que se transmiten os contidos principais da materia. Durante estas sesións foméntase a participación dos alumnos mediante a xeración de cuestións curtas así como a proposta de exemplos prácticos. |
Traballos tutelados |
Presentación de diferentes traballos relacionados cos temas da materia, que se plantexarán en clase e deberanse entregar aos profesores nas datas indicadas. |
Solución de problemas |
Durante o curso realizaranse periodicamente sesións durante as que se exporán exercicios que permitan afianzar os coñecementos teóricos explicados nas sesións maxistrais. Nestas sesións resolveranse os exercicios expostos e responderanse as dúbidas xurdidas durante a súa realización.
Como continuación destas sesións, propoñerase aos alumnos novos exercicios, para a súa resolución persoal. |
Proba de ensaio |
Realizaranse probas obxectivas para comprobar os coñecementos adquiridos polos estudantes sobre a materia explicada nas sesións maxistrais e nas sesións de resolución de problemas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Proba de ensaio |
|
Descrición |
Ademais da solución de problemas nas sesións específicas dedicadas a esta actividade, ofrécese a atención personalizada para resolver as dúbidas individuais que calquera dos estudantes poida ter sobre os problemas expostos en clase ou calquera das cuestións teóricas expostas na Asignatura. Por outra banda, a atención personalizada constitúe unha ferramenta para o apoio dos estudantes durante a realización dos traballos tutelados que se propoñerán durante o curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A35 B8 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C3 |
Solución de problemas na aula.
Esta valoración corresponde á modalidade A de avaliación.
O peso deste tipo de proba sobre a cualificación global poderá variar en función do número de estudantes da materia. |
20 |
Traballos tutelados |
A35 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B1 B3 B5 B6 B7 B16 B17 B18 B19 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 |
Resolución de traballos plantexados aos estudantes ao longo do curso. O peso deste tipo de proba sobre a cualificación global poderá variar en función do número de estudantes da materia.
Estes traballos só se valoran na modalidade A de avaliación.
|
20 |
Proba de ensaio |
A5 A6 A8 A11 A12 A13 A29 A30 A35 B11 B12 B13 B2 B3 B4 B6 C1 C6 |
Probas de avaliación de contidos teóricos e prácticos realizadas nas datas establecidas no calendario académico.
O peso establecido para estas probas refírese á modalidade A de avaliación.
O peso deste tipo de proba sobre a cualificación global poderá variar en función do número de estudantes da materia. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Existen dúas modalidades de avaliación: MODALIDADE A
Precísase unha asistencia ao 90% das clases para poder acollerse a esta modalidade. No caso de que non se alcance, automaticamente pasaríase á modalidade B.
Nesta modalidade valorarase:
Un traballo de curso, cun 10% da cualificación final. - Prácticas de problemas na aula. Supoñerán un 20% da cualificación final. Se algunha das prácticas non se supera, poderá repetirse unha vez máis. En tal caso, a cualificación máxima será a suma da nota obtida inicialmente máis o 50% da cualificación restante.
- Prácticas propostas para realizar fóra de clase. Constituirán o 10% da cualificación final.
- Proba de avaliación tipo test a realizar en horas de clase sobre os
temas que indique o profesorado. A superación desta proba será
imprescindible para aprobar a materia. Se non se supera na primeira
ocasión, propoñerase unha segunda proba antes do exame final. No caso de
que se supere na primeira ocasión, poderase aprobar a parte de teoría do
exame final obtendo unha cualificación de 5-(2*(nota test - 5)/10). É
dicir, se se obtén un 10 no test, a teoría do exame final considerarase
aprobada a partir dunha calificación de 4.0. - Proba de avaliación final. Estará constituída por un exame de tipo teórico (cun valor do 40% da cualificación final) e un exame de problemas (cun valor do 20% da cualificación final). Para poder aprobar o exame é imprescindible que a parte de teoría e a de problemas teñan cada unha delas unha cualificación superior a 5 sobre 10.
Para aprobar a materia é preciso aprobar o exame. No caso de que os profesores non plantexen a realización dalgunha das actividades anteriores, se prorrateará o peso das demais. MODALIDADE B Aqueles estudantes que non satisfagan as condicións da modalidade A ou que estean matriculados a tempo parcial, deberán realizar un exame final, composto por unha parte teórica (70% da cualificación final) e unha parte de problemas (30% da cualificación final). É preciso aprobar ambas as partes por separado para poder superar a materia. Ademais diso, deberán superar unha proba de avaliación tipo test a
realizar en horas de clase sobre os temas que indique o profesorado. A
superación desta proba será imprescindible para aprobar a materia. Se
non se supera na primeira ocasión, propoñerase unha segunda proba antes do
exame final. No caso de que se supere na primeira ocasión, poderase
aprobar a parte de teoría do exame final obtendo unha cualificación de
5-(2*(nota test - 5)/10). É dicir, se se obtén un 10 no test, a teoría
do exame final considerarase aprobada a partir dunha calificación de 4.0. Os estudantes que non asistan regularmente a clase deberán contactar co profesorado ao comezo do cuadrimestre. En ambas as modalidades, no caso de que se aprobase (cualificación maior ou igual a 5 sobre 10) só una das partes da proba de avaliación final (teoría ou problemas) na primeira oportunidade, a cualificación da parte aprobada manterase para a segunda oportunidade, non sendo preciso realizar un novo exame da devandita parte.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Kiessling, F.; Puschmann, R.; Schmieder, A. (2001). Contact lines for electric railways planning, design, implementation . Publicis Kommnikations Agentur GmbH
López Pita, A. (2008). Explotación de líneas de ferrocarril . Barcelona: Edicions UPC
García Díaz-de-Villegas (2002). Ferrocarriles. Publicaciones de la ETS de Ingenieros de Caminos de Santander
UIC (). Fichas UIC - Normativa ferroviaria.
López Pita, A. (2006). Infraestructuras ferroviarias. Edicions UPC
Alias, J y Valdés, A. (1990). La vía del ferrocarril. Bellisco
Montes Ponce de León, F. (2011). Los sistemas de control de tráfico y señalización en el Ferrocarril. Universidad Pontificia de Comillas
Lichtberger, B. (2007). Manual de vía: infraestructura, susperestructura, conservación, rentabilidad. Eurailpress
Esveld, C. (2001). Modern Railway Track. MRT Productions
ADIF (). Normas ADIF Vía y Normas Renfe Vía.
Comité Europeo de Normalización (CEN) (). Normas UNE - EN. Asociación Española de Normalización y Certificación
Profillidis, V.A. (2014). Railway Management and Engineering. Ashgate
Marx, L; Mossman, D. (2013). Work procedures for permanent way maintenance. Bahn FachverlagGmbH |
Os estudantes matriculados na Materia recibirán información e documentación de cada tema. Entre esta información entregarase unha relación da bibliografía específica para cada tema concreto. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Topografía e cartografía/632G02011 | Mecánica/632G02014 | Debuxo en enxeñaría civil II/632G02016 | Materiais de construción II/632G02010 | Resistencia de materiais/632G02018 | Xeotecnia I/632G02019 | Camiños/632G02033 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|