Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Estatística I Código 650G01009
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Iglesias Vazquez, Emma Maria
Correo electrónico
emma.iglesias@udc.es
Profesorado
Campo Villares, Manuel Octavio del
Iglesias Gomez, Guillermo
Iglesias Vazquez, Emma Maria
Correo electrónico
m.campov@udc.es
guillermo.iglesias@udc.es
emma.iglesias@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é dobre. Por unha banda, trátase de que os alumnos coñezan as técnicas e procedementos estatísticos especialmente adecuados para resolver problemas con datos reais en Economía e Empresa.En segundo lugar, que comprendan as propiedades estatísticas destas técnicas e procedementos para saber cando e como poden aplicalos.
Plan de continxencia 1. Modificacions nos contidos
Non hai modificaciones.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se mantienen
Durante o período semi-presencial (ou non presencial), parte (ou todas) as metodoloxías realizanse mediante ferramentas telemáticas: Moodle, Teams e email.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Durante o periodo semi-presencial (ou non presencial), parte (ou todas) as metodologías se realizan mediante ferramentas telemáticas: Moodle, Teams e email.

3. Mecanismos de atención personalizada al alumnado
Teams, Moodle e Email.
Sempre que o alumno/a o necesite.
4. Modificacions na evaluación
En periodos semi-presenciales (o no presenciales), a evaluación se realiza parte (ou toda) mediante ferramentas telemáticas: Moodle, Teams e email.

*Observaciones de evaluación:

5. Modificaciones de la bibliografía o webgrafía
Non hai modificaciones. Los alumnos disponen del material en Moodle.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e comprender os conceptos fundamentais da Análise de Datos e da Estatística Descriptiva. A1
A3
A6
A21
B1
B2
B3
B5
B7
B9
B11
B12
C1
C2
C5
Comprender e saber aplicar as ferramentas básicas e instrumentos de natureza cuantitativa precisos para a obtención, diagnóstico e análise da información empresarial e o seu entorno económico e social. A2
A5
A8
A9
B4
B6
B10
B13
B14
C4
C6
Coñecer e comprender o manexo das técnicas básicas da Análise de Datos e da Estatística Descriptiva. A6
B3
B8
Manexar os conceptos fundamentais do Cálculo de Probabilidades. A8
A9
B4
B5
Coñecer e comprender os conceptos fundamentais da Análise de Datos e da Estatística Descriptiva. A4
A11
A12
C7
C8
Coñecer e comprender os conceptos fundamentais do Cálculo de Probabilidades. A4
A5
A12
B10
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas



TÉCNICAS ESTATÍSTICAS DE DESCRIPCIÓN DE DATOS










- Análise estatística dunha variable

- Análise estatística de dúas variables

- Regresión e correlación

- Series de tempo

- Números índices
TEORÍA DA PROBABILIDADE - Introducción á probabilidade

- Variables aleatorias

- Principais distribucións de probabilidade

- Converxencia e teorema central do límite

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A6 B3 B4 B5 B14 C1 C2 14 28 42
Obradoiro A8 A11 A12 B1 B2 B6 B7 C5 C6 20 40 60
Prácticas a través de TIC A9 A21 B8 B9 B10 B12 B13 C3 C4 C7 4 8 12
Proba mixta B11 C8 3 12 15
Aprendizaxe colaborativa A3 A21 B1 C5 C6 5 15 20
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Lección impartida polo profesor que pode ter formatos diferentes (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, directrices xerias da materia ...). O profesor pode contar co apoio de medios audiovisuais e informáticos e a introducción dalgunhas preguntas dirixidas ós estudiantes.
O obxectivo é introducir ó alumnado nos conceptos da materia, transmitirase así a base de coñecemento que o alumnado necesita para comezar o seu traballo e iniciar a súa aprendizaxe.
Obradoiro Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado: proposición e resolución de aplicacións da teoría, problemas, exposición, debate ou comentario de exercicios, aclaración de dúbidas sobre teoría, etc..
Sen embargo tamén é posible que o profesor expoña algúns conceptos, exposición orientada principalmente a deixar clara a súa aplicación ou en todo caso como complemento das sesións maxistrais.

Observación: para contabilizar o tempo que se adicará ó obradoiro, terase en conta que ocasionalmente unha parte dunha hora presencial pode repartirse entre obradoiro e proba oral.
Prácticas a través de TIC Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado.
Traballarase con apoio do ordenador, e reservarase para temas ou conceptos nos que a intensidade dos cálculos o recomenda.
De xeito trasversal tamén se introducirá ó alumnado no traballo en Estatística con medios informáticos.
Proba mixta Proba escrita utilizada para avaliacion da aprendizaxe. Nela poderanse combinar diferentes formatos de pregunta como exercicios, preguntas de resposta breve, test, ... O obxectivo final reside en que, proporcionando a resposta esperada, o alumno desenvolva a súa capacidade de razoamento e o profesor conte cun instrumento de avaliación de coñecementos, destrezas, rendemento e habilidades do estudante.
Aprendizaxe colaborativa Traballo conxunto do alumnado, organizado en grupos, na resolución de tarefas asignadas polo profesor para optimizar tanto a súa propia aprendizaxe como a dos restantes membros do grupo.
Adicaranse varias sesións de titorías en grupo (fora das horas habituais de clase) nas que o profesorado da asignatura interactuará cos alumnos para facilitar o desenvolvemento das tarefas, ó tempo que os alumnos expoñen as dúbidas e/ou as dificultades coas que se atopan na realización das mesmas. Deste xeito créase un debate entre eles, os seus compañeiros e o profesor que fomenta a interrelación no traballo e o espíritu critico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Obradoiro
Proba mixta
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
Nestas horas o profesor atenderá e resolverá as cuestións e dúbidas que o alumnado, de xeito individual ou en grupo, plantexe sobre a materia a medida que esta se vaia desenvolvendo. Trataríanse, especialmente, aspectos relativos á preparación das probas de coñecementos, a elaboración do traballo en grupo, os exercicios prácticos e o manexo das aplicacións informáticas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A8 A11 A12 B1 B2 B6 B7 C5 C6 Durante os diferentes obradoiros desenvolveranse probas e exercicios prácticos de dous tipos.
Exercicios tipo I) Exercicios individuais que os alumnos realizarán a proposta do profesor.
Exercicios tipo II) Exercicios en grupo que se basearán en boletíns proporcionados polo profesor e outras actividades complementarias.
Neste apartado o profesor pode realizar, se o cree adecuado, unha ou varias probas teórico-prácticas de corta duración de un o varios temas da asignatura.
20
Proba mixta B11 C8 As probas mixtas (unha ou mais de unha) avaliarán todos os contidos da asignatura. Será necesario obter unha nota mínima, definida polo profesor/a, como requisito para superar a asignatura, así como para que computen as restantes actividades que se avalían.
70
Aprendizaxe colaborativa A3 A21 B1 C5 C6 Desenvolvemento dun traballo (o tarefas) en grupo. 10
 
Observacións avaliación

As probas de avaliación da materia realizaranse só nas datas previstas, agás en casos excepcionais suxeitos aos criterios do profesor.
O curso considerarase aprobado cando a nota total do curso sexa como mínimo de 5 puntos sobre 10, e superase a nota mínima para as probas mixtas.
Os estudantes que superen o curso na primeira oportunidade, non poden non presentarse na segunda oportunidade.
A titoría en grupo farase fóra do horario normal da clase. Dito horario será comunicado a cada grupo con bastante antelación.
Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Na segunda oportunidade, o 70% da nota pode recuperarse mediante unha proba mixta.
As condicións de avaliación da oportunidade adiantada serán específicas para esta oportunidade, que se avaliará mediante unha única proba mixta, o que suporá o 100% da cualificación final.
Os estudantes con dedicación a tempo parcial ou renuncia académica á asistencia a clase serán evaluados cos mesmos criterios que os estudantes a xornada completa.
Cualificación de non presentado: corresponde ao alumno cando só participe en actividades de avaliación que teñan un peso inferior ao 20% na nota final, independentemente da nota acadada.
Está prohibido o acceso á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información.
O alumno deberá demostrar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.


As titorias, e titorias de grupo reducido realizaránse sempre de modo non presencial.

Si hay circumnstancias que así lo aconsejan de diversa índole, la asignatura podrá pasarse a modo semi-presencial aun cuando no se hubiese producido un cambio en la situación sanitaria general. 

Durante un período semipresencial (ou non presencial), parte (ou todas) as metodologías realizaránse mediante ferramentas telemáticas: Moodle, Teams e email.

Fontes de información
Bibliografía básica
Casas Sánchez, J. M. e outros (2010). Estadística para las ciencias sociales. Madrid, Ed. Centro de Estudios Ramón Areces Casas Sánchez, J. M. e outros (2006). Ejercicios de estadística descriptiva y probabilidad para economía y administración de empresas. Madrid, Pirámide Casas, J. M. e Santos, J. (2002). Introducción a la Estadística para la administración y dirección de Empresas. Madrid, Ed. Centro de Estudios Ramón Areces Martín-Pliego, F. J. e Ruiz-Maya, L. (2004). Estadística I: Probabilidad. Madrid, Thomson Castillo, I. e Guijarro, M. (2006). Estadística descriptiva y cálculo de probabilidades. Madrid, Pearson Prentice Hall Martín-Guzmán, P. e outros (2006). Manual de Estadística: Descriptiva. Madrid, Ed. Civitas Martín-Pliego, F. J., Montero, J. M. e Ruiz-Maya, L. (2006). Problemas de probabilidad. Madrid, Thomson Esteban García, J. e outros (2004). Estadística descriptiva y nociones de probabilidad. Madrid, Thomson Montiel, A. M., Rius, F. e Barón, F. J. (1997). Elementos básicos de Estadística económica y empresarial. Madrid, Prentice Hall Martín-Pliego, F. J. e Ruiz-Maya, L. (2006). Fundamentos de probabilidad. Madrid, Thomson Martín-Pliego, F. J. (2007). Introducción a la Estadística económica y empresarial. Teoría y práctica. Madrid, Thomson Peña, D. e Romo, J. (2003). Introducción a la Estadística para las ciencias sociales. Madrid, McGraw-Hill Peña, D. (2008). Fundamentos de Estadística. Madrid, Alianza Editorial
Bibliografía complementaria
Arnaldos, F. e outros (2002). Estadística descriptiva para economía y administración de empresas. Madrid, AC Canavos, G. C. (1988). Probabilidad y Estadística. Aplicaciones y métodos. México, McGraw-Hill Cao Abad, R. e outros (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones . Madrid, Pirámide Casas, J. M. (2000). Estadística I. Probabilidad y distribuciones. Madrid, Ed. Centro de Estudios Ramón Areces Escuder, R. e Murgui, J. S. (2011). Estadística aplicada: economía y ciencias sociales. Valencia, Ed. Tirant lo Blanch García-Carro Peña, B., Sánchez Sellero, M. C. e Martínez Filgueira, X. M. (2003). Curso práctico de probabilidad con aplicaciones económicas. Coruña, Universidade da Coruña Gonick, L. e Smith, W. (2001). A Estatística ¡en caricaturas!. SGAPEIO e Harper Collins Newbold, P. (1997). Estadística para los negocios y la economía. Madrid, Prentice Hall Peña, D. (2000). Estadística. Modelos y métodos: I. Fundamentos. Madrid, Alianza Peralta Astudillo, M. J. e outros (2007). Estadística. Problemas resueltos. Madrid, Pirámide Pérez, C. (2002). Estadística aplicada a través de Excel. Madrid, Pearson Educación Pérez Suárez, R. (coord.) (1993). Análisis de datos económicos: Métodos descriptivos. Madrid, Pirámide Riobóo, J. M. e Pío del Oro, C. (2000). Representaciones gráficas de datos estadísticos. Madrid, AC Sanz, J. A. e outros (1996). Problemas de Estadística descriptiva empresarial. Barcelona, Ariel Uriel, E. y Muñiz, M. (1988). Estadística económica y empresarial. Madrid, AC

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Matemáticas II/650G01010

Materias que continúan o temario
Estatística II/650G01018

Observacións
CONDICIÓNS DE REALIZACIÓN DAS PROBAS DE AVALIACIÓN. Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. Se durante a realización da proba se detecta que un alumno posúe ó seu alcance un dispositivo destas características, considerarase que o emprega con ánimo de fraude e será de aplicación a normativa vixente. IDENTIFICACIÓN DOS ESTUDANTES. Antes da entrada ou ó longo da realización dos exames, poderase requerir a identificación dos estudantes. NORMATIVA VIXENTE. "http://www.udc.es/sobreUDC/documentos/documentacion_xeral/normativa_academica/normativa_avaliacions_cualificacions_reclamacions.html" http://www.udc.es/sobreUDC/documentos/documentacion_xeral/normativa_academica/normativa_avaliacions_cualificacions_reclamacions.html "http://www.udc.es/sobreUDC/documentos/documentacion_xeral/normativa_academica/estatuto_estudantado.html" http://www.udc.es/sobreUDC/documentos/documentacion_xeral/normativa_academica/estatuto_estudantado.html "http://www.udc.es/export/sites/udc/_galeria_down/sobreUDC/documentos/documentacion_xeral/normativa_academica/estatuto_estudante_universitario_g.pdf" http://www.udc.es/export/sites/udc/_galeria_down/sobreUDC/documentos/documentacion_xeral/normativa_academica/estatuto_estudante_universitario_g.pdf


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías