Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Introdución á Socioloxía Industrial e da Empresa Código 650G01012
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Rodríguez Teijeiro, Ariadna
Correo electrónico
ariadna.rodriguez@udc.es
Profesorado
Rodríguez Teijeiro, Ariadna
Correo electrónico
ariadna.rodriguez@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia enmárcase no enfoque da Socioloxía Industrial e do Traballo como unha disciplina que se sitúa nun campo científico de intersección entre a Socioloxía e a Economía. Baséase no estudo sistemático das relacións sociais de intercambio que os individuos establecen entre si e das institucións económicas que desas relacións derívanse. Partindo desta definición, o curso centrarase no estudo da natureza das relacións sociais de índole económica así como nas institucións referidas á produción, distribución e consumo de bens e servizos escasos. Así mesmo preténdese transmitir os principais conceptos desde a perspectiva sociolóxica sobre os cambios nos procesos de produción, na configuración e funcionamento das organizacións e no mundo laboral, cos que analizar e comprender a realidade social do traballo, os cambios que experimentou ao longo da historia e a organización social que caracterizou cada etapa.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial. Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. Identificar as características dunha organización Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. A1
A4
A5
A6
A7
A8
A12
A20
A21
A23
Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas A3
A9
A11
A16
A17
A18
A19
A23
A24
B8
B10
B11
B12
B13
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B14
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
PARTE I. INTRODUCCIÓN

TEMA 1: O COÑECEMENTO CIENTÍFICO DA SOCIEDADE
-
PARTE II. ANÁLISIS HISTÓRICO DO PROCESO DE INDUSTRIALIZACIÓN

TEMA 2: APARICIÓN DA SOCIOLOXÍA INDUSTRIAL E DA EMPRESA. CARACTERÍSTICAS DA SOCIEDADE INDUSTRIAL
-
TEMA 3: A SEGUNDA REVOLUCIÓN INDUSTRIAL. REVOLUCIÓN CIENTÍFICO-TÉCNICA
-
TEMA 4: A TERCEIRA REVOLUCIÓN INDUSTRIAL A SOCIEDADE POST-INDUSTRIAL
-
PARTE III: ORGANIZACIÓN E CULTURA EMPRESARIAL

TEMA 5: ANÁLISIS DA EMPRESA COMO ORGANIZACIÓN
-
TEMA 6: CULTURA EMPRESARIAL E NOVOS ESTILOS DE DIRECCIÓN
-
PARTE IV: TRABALLO E SOCIEDADE

TEMA 7: O TRABALLO NA SOCIEDADE INDUSTRIAL
-
TEMA 8: MOTIVACIÓN E SATISFACCIÓN NO TRABALLO
-
TEMA 9: NOVAS ESTRUCTURAS LABORALES E MERCADO DE TRABALLO
-

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A12 A16 A17 A18 A19 C2 24 4 28
Obradoiro A20 A21 A23 A24 B3 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C3 C5 C6 C7 C8 24 36 60
Presentación oral B4 B5 B10 B14 C1 C4 4 10 14
Traballos tutelados A1 A8 A9 A11 A16 A17 A18 A19 A23 B3 B5 B6 B7 20 20 40
Proba obxectiva A3 A4 A5 A6 A7 A12 B1 B2 B13 C2 2 2 4
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Sesións de clases maxistrais nas que se explican os contidos teóricos da materia.
Obradoiro Sesiones eminentemente prácticas donde os alumnos, de forma individual e en grupo, poñen en práctica os coñecementos adquiridos a través da realización de prácticas e traballos.
Presentación oral Exposición oral de algún dos traballos realizados polos alumnos de manera individual ou en grupo.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma, baixo a tutela do profesor e baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Proba obxectiva Consistirá na realización dun examen da parte teórica da asignatura con preguntas de desarrollo relativas ó contido explicado nas sesiones maxistrais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Presentación oral
Traballos tutelados
Descrición
Realizarase un seguimento persoal dos estudantes a través de tutorías e atención personalizada como complemento das actividades a realizar na aula. Recoméndase ao alumnado asistir ás mesmas para a consulta e seguimento das actividades e traballos que deben realizar de cara a alcanzar o maior aproveitamento e aprendizaxe da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A20 A21 A23 A24 B3 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C3 C5 C6 C7 C8 Exercicios, prácticas individuais ou en grupo realizados en clase. 25
Proba obxectiva A3 A4 A5 A6 A7 A12 B1 B2 B13 C2 Exame teórico con preguntas de desenvolvemento sobre a parte teórica da materia. 40
Presentación oral B4 B5 B10 B14 C1 C4 Exposición oral de traballo individual ou en grupo. 10
Traballos tutelados A1 A8 A9 A11 A16 A17 A18 A19 A23 B3 B5 B6 B7 Metodoloxía diseñada para promover a aprendizaxe autónoma, baixo a tutela do profesor e basada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. 25
 
Observacións avaliación

Na convocatoria correspondente á 1ª oportunidade os estudantes
matriculados que sigan o curso
de maneira presencial e se acollan á modalidade de avaliación
continua
serán avaliados en base ós seguintes criterios: 1) entrega de exercicios e prácticas realizados nos talleres, traballos e exposición oral (60% da cualificación); e b)
proba obxetiva da parte teórica da materia (40% da cualificación). A suma das
puntuacións obtidas en cada un dos apartados constitúen o 100% da cualificación
final.

Para a convocatoria correspondente á 2ª oportunidade gardaranse as calificacións obtidas nas
prácticas e traballos realizados.

O alumnado con
recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e dispensa académica
de exención de asistencia, deberá comunicar
esta circunstancia ó profesor ó comezo do curso e acordarase un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.

A cualificación
de Non Presentado
corresponde ao alumno cando só participe de actividades
de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación
final, con independencia da cualificación alcanzada.


Fontes de información
Bibliografía básica

BIBLIOGRAFÍA BÁSICA: 

Bell, D. (1984): Las ciencias sociales tras la Segunda Guerra Mundial, Madrid, Ed. Alianza Universidad. 

Bosch, J. LL. y Torrente, D. (2000): Sociología del trabajo, Barcelona, Ediciones de la Universidad de Barcelona.

Duverger, M. (1962): Métodos de las ciencias sociales, Barcelona, Ed. Ariel. 

Giner, S. (1979): Sociología, Barcelona, Ed. Península.

Goodale, J. G. (2008): La entrevista. Técnicas y aplicaciones para la empresa, Madrid, Pirámide.

Guiddens, A. (2001): Sociología, Madrid, Ed. Alianza. 

Lucas Marín, A. (1984): Sociología de la empresa, Madrid, Ed. Ibérica. 

Macionis, J. y Plummer, K. (2010): Sociología, Madrid, Prentice Hall.

Osterman, P. (Comp.) (1988): Los mercados internos de trabajo, Madrid, Ministerio de Trabajo y Seguridad Social. 

Rocher, G. (1980): Introducción a la Sociología General, Barcelona, Ed. Herder. 

Sarries Sanz, L. (1999): Sociología industrial, Zaragoza Mira Editores. 

Sayer, A. y Walker, R. (1992): La nueva economía social. Reelaboración de la división del trabajo, Madrid, Ministerio de Trabajo y Seguridad Social.

Solow, R. M. (1992): El mercado de trabajo como institución social, Madrid, Alianza Editorial.

Vatin, F. (2004): Trabajo, ciencia y sociedad. Ensayos de Sociología y epistemología del trabajo, Buenos Aires, Lumen.

Watson, T. (1995): Trabajo y Sociedad. Manual introductorio a la Sociología del trabajo, industrial y de la empresa, Barcelona, Hacer Editorial.


Bibliografía complementaria

BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA:

Finkel, L. (1994): La organización social del trabajo, Madrid, Pirámide.

García Madaria, J. M. (1985): Teoría de la organización y sociedad contemporánea, Barcelona, Ariel Ciencia Política.

Garmendia, J. A. (Ed.) (1987): Sociología industrial y de la empresa, Madrid, Ed. Apilar.

Köhler, H. D. y Artiles, A. M. (2007): Manual de la Sociología del trabajo y de las relaciones laborales, Madrid, Delta Publicaciones.

Rifkin, J. (1996): El fin del trabajo. Nuevas tecnologías contra puestos de trabajo: El nacimiento de una nueva era, Barcelona, Ed. Paidós.

-(2011): La tercera revolución industrial. Cómo el poder lateral está transformando la energía, la economía y el mundo, Barcelona, Ed. Paidós.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Aconséllase ao alumnado de cara a obter un máximo aproveitamento da materia realizar as lecturas que a profesora facilite e recomende ao longo do curso.

A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia solicitarase en formato virtual, soporte informático ou a través de Moodle en formato dixital sen necesidade de imprimilos.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías