Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Organización de Empresas Código 650G01016
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinación
Rungo , Paolo
Correo electrónico
paolo.rungo@udc.es
Profesorado
Rodriguez Fernandez, Maria Jose
Rungo , Paolo
Correo electrónico
maria.jose.rfernandez@udc.es
paolo.rungo@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral A materia "Organización de Empresas" analiza os aspectos fundamentais do deseño organizativo a partir de estratexia da empresa, para determinar a súa estrutura e as relacións internas. Así mesmo, discútense as decisións relativas ás fronteiras da empresa, tantos verticais como horizontais. Os resultados de aprediizaxe detállanse no apartado correspondente desta guía.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público especializado como non especializado. B2
B4
B6
B14
C1
C4
Elaborar informes profesionais. A2
B5
B6
B9
C1
C5
Reflexionar de forma crítica sobre o desenvolvemento profesional e establecer necesidades propias de formación. A1
B5
B6
B9
C5
C7
Buscar e sintetizar información relevante sobre o contorno da empresa. A6
A16
A17
A24
B3
B6
B7
B8
B12
B13
C2
C3
C6
Desenvolver escenarios futuros útiles para a comprensión do mercado e para a valoración de estratexias empresariais. A5
A9
A13
A16
A17
A19
A24
B10
B11
B12
C4
C6
C8
Describir os principios e os modelos básicos do deseño organizativo. A3
A16
A18
B6
Describir os elementos principais dun sistema de remuneración e valorar o seu funcionamento. A13
A16
A22
B6
Analizar os factores que afectan as decisións sobre fronteiras horizontais e verticais dunha empresa. A11
A12
A13
A14
A15
A16
B1
B6
B8
Analizar e experimentar os procesos de toma de decisións individuais e en grupo. A9
B11
B14
C4

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Estratexia empresarial e planificación de escenarios. - Proxectos de planificación de escenarios.
- Valoración de estratexias empresariais fronte a escenarios futuros.
Tema 2. Principios de deseño organizativo. - Principios básicos e modelos de deseño.
- A evolución do deseño organizativo.
- Organizar ao redor dos clientes.
- Centralización e descentralización.
Tema 3. Remuneración e incentivos. - Problemas de información; teoría do Principal e Axente.
- Incentivos nas organizacións.
Tema 4. Fronteiras da empresa. - Fronteiras horizontais: economías de escala, diversificación.
- Fronteiras verticais: "make or buy", investimentos específicos, bloqueos e integración. Aprovisionamento estratéxico.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A11 A13 A15 A18 A22 B8 B13 C8 17 0 17
Estudo de casos A2 A3 A9 A12 A13 A14 A16 A22 C4 C5 C6 9 4.5 13.5
Traballos tutelados A2 A5 A6 A9 A11 A16 A17 A18 A19 A24 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C6 C8 10 20 30
Presentación oral B2 B4 C1 C3 3 4.5 7.5
Seminario A5 A9 A16 B3 B11 B12 B14 4 0 4
Portafolios do alumno A1 B2 B5 B9 C1 C3 C7 3 3 6
Proba mixta B1 B2 B4 C1 C6 0 62 62
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación e discusión dos conceptos teóricos relevantes.
Estudo de casos Estudo de casos de empresa sobre as temáticas analizadas en clase.
Traballos tutelados Proxecto de desenvolvemento de escenarios.
Presentación oral Presentacións orais en clase.
Seminario Por cada grupo de estudantes formaranse dous subgrupos. Con estes subgrupos fixaranse titorías de 4 horas repartidas durante os cursos para profundar nas competencias relacionadas co traballo en grupo e as presentacións orais.
Portafolios do alumno Desenvolvemento e mantemento do portafolio da materia.
Proba mixta Exame final. O exame final componse de preguntas "abertas".

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Descrición
Retroalimentación personalizada mediante o portafolio da materia

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral B2 B4 C1 C3 Presentacións orais realizadas durante o grupo de forma individual e en grupo. 5
Proba mixta B1 B2 B4 C1 C6 Exame final da materia. 40
Estudo de casos A2 A3 A9 A12 A13 A14 A16 A22 C4 C5 C6 Preparación dos casos de estudo, e participación e discusión en clase. 20
Portafolios do alumno A1 B2 B5 B9 C1 C3 C7 Mantemento do portafolio da materia 5
Traballos tutelados A2 A5 A6 A9 A11 A16 A17 A18 A19 A24 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C6 C8 Traballo en grupo: proxecto de desenvolvemento de escenarios. 30
 
Observacións avaliación

O sistema de avaliación continua -estudo de casos; traballos tutelados; presentacións orais; portafolio do alumno- e o exame final valoran resultados de aprendizaxe e competencias distintas. Por tanto, para aprobar a materia é necesario aprobar as dúas partes (avaliación continua e exame final). É dicir, para aprobar a materia é necesario acumular un mínimo de 3 puntos sobre 6 na avaliación continua e de 2 puntos sobre 4 no exame final. Non se terá en conta nin se gardará a nota do exame final para futuras oportunidades en caso de non superar a avaliación continua.Os criterios de avaliación son os mesmos en todas as oportunidades de cada convocatoria.

En caso de non superar a parte de avaliación continua durante o curso, será posible recuperar algúns puntos mediante traballos tutelados antes da segunda oportunidade (exame de xullo). As actividades que se poderán recuperar son as que non necesitan nin presencialidade nin seguimento continuado, é dicir, os estudos de casos sen discusión en clase (1 punto) e o traballo tutelado (3 puntos). Os estudantes que queiran presentarse á convocatoria adiantada poden utilizar este mesmo sistema de recuperación dos puntos de avaliación continua. Os estudantes a tempo parcial poderán acollerse a esta modalidade de recuperación da avaliación continua tamén para a primeira oportunidade de exame.

A efectos de cualificación, enténdese que un alumno non se presentou a esta materia se a súa participación no sistema de avaliación non lle permite obter 2 ou máis puntos sobre 10, independentemente das cualificacións obtidas.

Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.

Fontes de información
Bibliografía básica Kates, A., Galbraith, J.R. (2007). Designing your organization. San Francisco, CA: Wiley
Brickley, J., Smith, C., Zimmerman, J. (2005). Economía Empresarial y Arquitectura de las Organizaciones. . Madrid: McGraw-Hill/Interamericana de España
Chermack, T.J. (2011). Scenario Planning in Organizations. San Francisco, CA: Berrett-Koehler Publishers

Bibliografía complementaria Gibbons, R. (2005). Four Formal(izable) Theories of the Firm? . Journal of Economic Behavior and Organization 58: 202-247.
Gibbons, R. (2010). Organizational Economics and Corporate Strategy, Lectures 1 & 2. . MBA Course 15.903 at the MIT Sloan School of Management. Available at: http://web.mit.edu/rg
Lazear, E. (2000). Performance Pay and Productivity.. American Economic Review 90: 1346-61.
Gibbons, R. (2003). Team Theory, Garbage Cans, and Real Organizations: Some History and Prospects of Economic Research on Decision-Making in Organizations. . Industrial and Corporate Change 12: 753-87.
Coase, R. (1937). The Nature of the Firm.. Economica, 4: 386-405
Williamson, O. (1979). Transaction Cost Economics: The Governance of Contractual Relations.. Journal of Law and Economics 22: 233-61.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Principios de Microeconomía/650G01002
Economía da Empresa: Función Organizativa/650G01003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Economía e Xestión da Empresa Familiar/650G01040

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías