Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Aprende-la problemática financeira da empresa
|
A1 A2 A3 A5 A7 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A20 A21 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Comprende-la fundamentación da análise de proxectos de investimento. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A9 A10 A11 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A20 A21 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C3 C4 C8
|
Saber avaliar un investimento non financeiro. |
A1 A2 A3 A5 A8 A10 A11 A13 A14 A15 A18 A20 A21 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C3 C4 C8
|
Saber desenvolver modelos e aplicar ferramentas informáticas. |
A1 A2 A3 A5 A7 A10 A13 A14 A15 A18 A19 A20 A21 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C3 C4 C6 C8
|
Saber formular e defender un proxecto financeiro. |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción. |
- Concepto de investimento na economía da empresa
- O obxectivo financeiro desde a perspectiva da selección de investimentos e a súa integración coa problemática das decisións financeiras.
- Fundamentos do modelo de selección. |
Avaliación de proxectos individuais, en certeza. |
- O valor actual neto.
Escenario a ter presente.
Concepto de investimento, clases de investimento.
Métodos non DCF e DCF.
O orzamento de caixa dun proxecto de investimento.
Modelos baseados no valor capital; o valor actual neto e os seus derivados.
O problema dunha única taxa en todo o horizonte temporal, e da reinversión dos FNC?s.
- A taxa interna de rendemento.
Significado e determinación do seu valor mediante distintos métodos.
O problema das raíces múltiples e o seu significado financeiro.
- Análise de sensibilidade da solución obtida.
- Problemáticas especiais de valoración: factores cualitativos e intangibles.
Custos ocultos, intangibles, imponderables.
Como afectan a inflación e os impostos no VAN. |
Avaliación de proxectos individuais, en risco. |
- Modelos sinxelos de axuste.
- Análise probabilístico: contorna aleatoria.
Valor medio esperado.
Indicador de elección.
Hillier.
- Teoría de xogos; Duelos contra a natureza.
- Decisión baixo incerteza de previsión.
Dominación.
Maximin, minimax.
Wald / Von Neumnann.
Laplace.
Hurwickz.
Savage.
Máxima probabilidade de dominación.
- Decisións baixo risco.
- Decisións baixo desinformación. |
Decisións de investimento con racionamento de capital. |
- Introdución
- Modelo iniciático: solución por saturación (L&S).
- Xeneralizando a restrición financeira (W).
- Superando o paradoxo: novo paradigma (B&Q).
- Superando a falta de control (C). |
Enfoques de decisión multicriterio.
|
- Modelos multicriterio cuantitativos.
- Análise de envolvimiento de datos (DEA)
Sensibilidade da solución obtida.
- AHP
Cambios nas prioridades.
Vantaxes.
Críticas.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
51 |
68 |
Solución de problemas |
A1 A2 A4 A5 A7 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A20 A21 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
22 |
22 |
44 |
Seminario |
A10 A11 A13 A14 A15 A18 A20 A21 A24 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
2 |
6 |
8 |
Proba mixta |
A10 A11 A13 A14 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
9 |
12 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
6 |
8 |
Proba mixta |
A10 A11 A13 A14 A15 A18 A20 A21 A24 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos aspectos básicos dos capítulos. |
Solución de problemas |
Traballo práctico baseado en exercicios, casos e/ou problemas, individuais ou en grupo |
Seminario |
Formaranse dous subgrupos por cada un dos grupos. Fixarase, fóra do horario de clases, unha titoría cunha duración de 4 horas repartidas ao longo do período lectivo para atender dúbidas sobre a solución de problemas ou sobre a preparación da materia, etc. Avisarase na clase con antelación sobre o lugar e a data en que se van celebrar. |
Proba mixta |
Controis de avaliación periódicos, de contido teórico e práctico. |
Prácticas a través de TIC |
Tarefas, análise de casos e/ou resolución de problemas diante do ordenador. |
Proba mixta |
Proba de avaliación escrita, de contido teórico e práctico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Os alumnos poden acudir ás titorías no horario que sinale cada profesor, previa petición de cita por correo electrónico, e de acordo coa normativa de dedicación docente do profesorado da UDC. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A10 A11 A13 A14 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe e as habilidades desenvolvidas polo alumno, o grao de interiorización e asunción, e a capacidade para aplicalas á solución de problemas (cuasi)reais. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. |
50 |
Proba mixta |
A10 A11 A13 A14 A15 A18 A20 A21 A24 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Probas escritas periódicas destinadas a controla-lo progreso do alumno ó longo do curso. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. |
50 |
|
Observacións avaliación |
De conformidade coas orientacións establecidas pola Facultade e os ecriterios de coordinación acordados para a área de Economía Financeira, - A primeira e segunda oportunidade avaliaranse calculando a media dos resultados da avaliación continua e da proba final, coas ponderacións indicadas nesta guía.
- Oportunidade adiantada: avaliarase en función do resultado dunha proba mixta comprensiva de tódolos contidos e competencias propios da materia, de acordo coa guía do curso inmediatamente anterior
- Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensaacadémica de exención de asistencia serán avaliados calculando a media dos resultados das alomenos tres probas de avaliación continua e a proba final, coas ponderacións sinaladas nesta guía.
A avaliación continua basearase nos resultados das alomenos tres probas mixtas. A primeira delas pondera un 20% na cualificación do curso, e as outras dúas un 15% cada unha. Tódalas probas deberán realizarse nas datas e horas sinaladas a tal efecto polo equipo docente da materia., ou cando proceda, polos órganos da Facultade, agás nos supostos que no seu caso prevea a normativa académica; de non se realizar, cualificaranse como cero a efecto de calcula-la avaliación global. De conformidade coa normativa da Facultade, cualificarase como "non presentado" exclusivamente ós alumnos que desenvolvan tarefas que ponderen menos dun 20% na avaliación global do curso, con independencia da cualificación acadada. De se considerar necesario, poderá publicarse undocumento de “normas de exame” con aclaracións adicionais de cara á realización das probas. En calquera caso, non se permitirá o emprego de material de apoio en ningunha proba, tanto de avaliación continua como final e/ou conxunto. Durante as aulas, salvoautorización expresa por parte dos profesores, os móbiles, ordenadores, smartwatches, ecalquera outro aparello electrónico agás as calculadoras permanecerán en todo momento fóra da vista; duranteos exames deberán ademais estar apagados. O incumprimento destas normas ou ouso indebido destes aparellos serán causas de expulsión da aula ou dos exames,e neste último caso terán a interpretación de fraude. A gravación das aulas e/ou as titiorías non está permitida, e pode ser constitutiva de infracción prevista no Código Penal. A comisión de fraude poderá implicar que o alumno deba examinarse de forma oral ante un Tribunal composto polo equipo docente da materia, sen perxuizo doutras consecuencias académicas que se poidan derivar.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Piñeiro, C., de Llano, P. (2009). Dirección financiera un enfoque centrado en valor y riesgo. Delta Publicaciones, Madrid
de Llano, P., Piñeiro, C. (2010). Elementos fundamentales de dirección financiera. Andavira, Santiago
Piñeiro, C., de Llano, P. (2012). Finanzas Empresariales. Teoría y Modelos con hoja de cálculo.. Andavira, Santiago
Doldán, F.R. (2003). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. Tórculo, Santiago
Piñeiro, C., de Llano, P. (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Andavira, Santiago de Compostela |
|
Bibliografía complementaria
|
de Llano, P., Piñeiro, C. (2003). Casos prácticos de gestión financiera. Tóculo Ediciones, Santiago de Compostela
Piñeiro, C., de Llano, P., Álvarez (2006). Dirección financiera modelos de decisión con Excel. Delta, Madrid
Ross, Westerfield, Jordan (2010). Fundamentos de finanzas corporativas. McGraw Hill, Madrid
Doldán Tíe, F.R. (2001). Fundamentos de las decisiones financieras empresariales. Tórculo, Santiago
Fernández, A., Iglesias, S. (2000). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. Casos prácticos.. Tóculo, Santiago
de Llano, P., Piñeiro, C. (2007). Modelos de gestión financiera. McGraw Hill, Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Economía da Empresa: Función Financeira/650G01008 | Análise de Estados Financeiros/650G01031 | Aplicacións Informáticas para a Empresa/650G01035 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|