Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Informática Aplicada á Empresa Código 650G01020
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Silva Coira, Fernando
Correo electrónico
fernando.silva@udc.es
Profesorado
Condori Fernández, Olinda Nelly
Galaktionov Hodovaniuk, Daniil
Silva Coira, Fernando
Correo electrónico
n.condori.fernandez@udc.es
d.galaktionov@udc.es
fernando.silva@udc.es
Web
Descrición xeral Fundamentos da informática, conceptos relacionados co contorno empresarial: codificación da información, sistemas e formatos de arquivo; funcionamento básico dun computador e os principais compoñentes hardware; o software: os sistemas operativos e as linguaxes de programación; introdución á organización da información, as bases de datos; redes de computadores, protocolos de redes, Internet; Seguridade na empresa.

Ferramentas informáticas básicas para a xestión empresarial: fundamentalmente, follas de cálculo, mais tamén outras ferramentas ofimáticas e introdución ás bases de datos.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

- Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Mantéñense tódalas metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se modifican
- Non se realizarán cambios

As clases serán impartidas de forma virtual mediante vídeos e/ou reunións síncronas mediante as ferramentas proporcionadas pola universidade. Tamén se proporcionará todo o material necesario para complementar as explicacións.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

- TEAMS,Moodle, email: O/a alumno/a poderá solicitar, con previo aviso, titorías personalizados co profesorado da materia mediante diferentes medios.
- TEAMS: Nos horarios asignado á materia o profesorado estará dispoñible en TEAMS para a atención e resolución de dúbidas a demando do alumnado. Para dito fin pode empregarse a canle da propia materia ou o chat.
- Moodle: Atención aos foros diaria.
- Correo electrónico Nos horarios asignado á materia o profesorado estará dispoñible para a atención e resolución de dúbidas a demando do alumnado.

4. Modificacións na avaliación

Os pesos das calificacións non ser verán modificados.
As probas, entregas e defensas serán de forma non presencial utilizando as ferramentas proporcionadas pola universidade.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

- Non se realizarán cambios

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Asimilar os conceptos básicos da informática e o seu vocabulario, para acadar a capacitación suficiente para a dirección dos desenvolvementos informáticos da empresa. A1
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A11
A12
A16
A17
A18
A19
A20
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Adquirir coñecementos sobre os aspectos xerais do funcionamento dun computador. A4
A5
A20
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B10
B14
C1
C2
C3
C6
C8
Coñecer as bases do software, os sistemas operativos, as linguaxes de programación e os compiladores e intérpretes. A4
A5
A19
A20
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B10
B14
C1
C2
C3
C6
C8
Introducirse na construción de algoritmos. A4
A5
A20
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B10
B14
C1
C2
C3
C6
C8
Adquirir coñecementos de redes de ordenadores e, especialmente, de Internet. A4
A5
A20
A23
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B10
B14
C1
C2
C3
C6
C8
Ser capaz de usar con soltura sistemas operativos de computadores personales (Windows ou Linux). A4
A5
A20
A23
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B10
B14
C1
C2
C3
C6
C8
Ser capaz de usar as ferramentas ofimáticas máis estendidas no mundo empresarial, fundamentalmente follas de cálculo. A4
A5
A16
A17
A19
A20
A21
A23
A24
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B10
B11
B12
B14
C1
C2
C3
C6
C8
Manterse motivado para profundizar na informática como ferramenta imprescindíbel para o desempeño da profesión. A1
A5
A11
A19
A20
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B14
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
O hardware
1 - Principais compoñentes do hardware.
2 - Funcionamento básico dun computador.
3 - Tipos de computadores
O software 1 - Sistemas Operativos.
2 - Linguaxes de Programación.
3 - Aloxamento web empresarial.
4 - Comercio Electrónico.
As redes de computadores 1- Redes de comunicación.
2 - Redes de computadores.
3 - Protocolos de redes.
4 - Internet.
Seguridade 1 - Contrasinais
2 - Programas maliciosos.
3 - Cifrado de datos.
4 - Certificado electrónicos.
5 - Copias de seguridade.
Fundamentos da informática: conceptos relacionados co contorno empresarial 1 - Codificación da información
2 - Sistemas e formatos de arquivo
Ferramentas informáticas básicas na xestión empresarial 1 - As follas de cálculo: Excel.
2 - Solicitude e uso de certificado dixital.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A12 A16 A17 A18 A19 A20 A24 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 17 30 47
Prácticas a través de TIC A4 A5 A9 A11 A16 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 25 20 45
Solución de problemas A1 A5 A16 A20 A24 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C3 C5 C6 C7 C8 0 25 25
Traballos tutelados A1 A5 A11 A12 A16 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B12 C1 C2 C5 C6 C7 C8 4 25 29
Proba mixta A19 A20 A24 B1 B3 B4 C1 2 0 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Impartiranse aulas nas que presentarán contidos teóricos combinados coa realización de exercicios prácticos.
Prácticas a través de TIC Impartiranse aulas prácticas, nas que se traballará cos computadores das aulas de informática do centro.
Solución de problemas Proporanse problemas e traballos relacionados co contido visto durante as sesións maxistrais. O prazo e as normas de entrega estableceranse durante o curso e quedarán publicados na moodle da materia.
Traballos tutelados Proporase un traballo que o alumnado terá que levar a cabo de forma individual. O prazo e as normas de entrega estableceranse durante o curso e quedarán publicados no moodle da materia.
Proba mixta Avaliarase o grao en que foron aprendidos os contidos traballados nas aulas e o coñecemento adquirido a través do traballo persoal.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Solución de problemas
Descrición
Prevese que entre o alumnado haberá diferenzas salientábeis tanto en canto á súa familiarización con conceptos e termos informáticos, como en canto ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas.
É por iso que se planifica un tempo fixo de atención personalizada para cada persoa fóra das aulas presenciais aparte do que precisen nas propias aulas e durante a realización dos traballos tutelados.

Alumnado con dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención de asistencia:
A solicitude de cada alumno/a nesta situación, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A19 A20 A24 B1 B3 B4 C1 Avaliarase o grao en que foron aprendidos os contidos traballados nas aulas e o coñecemento adquirido a través do traballo persoal. É imprescindíbel acadar o 50% da cualificación máxima para superar a materia. 40
Prácticas a través de TIC A4 A5 A9 A11 A16 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Durante o cuadrimestre, farase unha avaliación continua valorando cuantitativa e cualitativamente o traballo que o/a alumno/a faga cada día.
É imprescindíbel acadar o 50% da cualificación máxima para superar a materia.
De o/a alumno/a non acadar coa avaliación continua a puntuación mínima esixida, poderase avaliar por escrito desta parte o mesmo día da proba mixta.
15
Traballos tutelados A1 A5 A11 A12 A16 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B12 C1 C2 C5 C6 C7 C8 Avaliarase a calidade final do traballo, en canto á aplicación dos contidos aprendidos nas aulas e ao coñecemento adquirido a través do traballo persoal, mais tamén se terá en conta o proceso de desenvolvemento en si. As datas de entrega marcaranse durante o curso. É imprescindíbel acadar o 50% da cualificación máxima para superar a materia. 20
Solución de problemas A1 A5 A16 A20 A24 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C3 C5 C6 C7 C8 Avaliarase a calidade dos resultados propostos para a resolución de varios problemas, aplicando os contidos aprendidos durante as sesións maxistrais. 25
 
Observacións avaliación

Para superar a materia é preciso aprobar as Prácticas a través de TIC, Traballo tutelao e Proba mixta (isto é, acadar, polo menos, o 50% da puntuación máxima de cada proba). De non acadar esta puntuación mínima nalgunha das probas, a cualificación que aparecerá nas actas será, como máximo, un 4.0.

De non superar a avaliación continua das prácticas a través das TIC, o/a alumno/a será avaliado, por escrito, nas datas previstas oficialmente para a proba mixta, tanto na 1ª oportunidade como na 2ª oporutnidade.

1. Calificación de non presentado: Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.

2.1. Segunda oportunidade: De non superar o traballo na 1ª oportunidade, o alumnado poderá presentalo na 2ª oportunidade, nas datas de entrega que se establecerán durante o curso e se publicarán na web da materia en Moodle. De non superar a avaliación das prácticas a través das TIC na 1º oportunidade, o/a alumno/a será avaliado, por escrito, nas datas previstas oficialmente para a proba mixta. O/a alumno/a poderá presentar as Solución de problemas que non entregase na 1º oportunidade, nas datas de entrega que se establecerán durante o curso e se publicarán na web da materia en Moodle.

Só se gardarán para a 2º oportunidade as avaliacións aprobadas (isto é, acadar, polo menos, o
50% da puntuación máxima) e a avaliación de Solución de problemas. O/a alumno/a poderase presentar na 2º oportunidade en aquelas
que non as superase.

2.2. Convocatoria adiantada: O alumnado será avaliado en todos os casos das catro partes por escrito. Así, para aprobar, deberá superar a proba mixta e deberá superar os correspondentes exames escritos para avaliar os conceptos correspondentes ás prácticas a través das TIC e ao traballo tutelado, respectivamente. Tamén se fará un exame para avaliar os conceptos e exercicios relacionado coa solución de problemas.

3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tiempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: as normas para a avaliación do traballo e da proba mixta serán as mesmas que para o caso xeral. Porén, ao non poder acceder á avaliación continua das prácticas a través das TIC, este alumnado será avaliado, por escrito, nas datas previstas oficialmente para a proba mixta, tanto na 1ª oportunidade como na 2ª oportunidade.

4. Sobre condicións de avaliación final: Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.

5. Identificación do estudante: O estudante ten que acreditar a súa personalidade de acuerdo coa normativa vixente.


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Prieto Espinosa, A., Prieto Campos, B. (2005). Conceptos de Informática. Editorial McGraw-Hill
Pierre RIGOLLET (2014). Excel 2013: ejercicios y soluciones . Ediciones Eni
Cernuda, A., Gayo, D. A., Cueva, J. L. et al (2001). Fundamentos de Informática General. Oviedo. Publicaciones de la Universidad de Oviedo
Pascual, F. (2000). Guía de campo de Microsoft Excel 2000. Editorial RA-MA
López-Hermoso, J. et al (2000). Informática aplicada a la gestión de empresas. Madrid. ESIC Editorial
Casas, J. (2002). Informática para Gestores y Economistas. Madrid. Ediciones Anaya Multimedia
Llovet, J. V. (2000). Internet. Curso de Introducción. Ediciones de la Universidad de Alcalá de Henares
Beekman, G. (2006). Introducción a la informática. Pearson / Prentice Hall
Prieto Espinosa, A., Lloris Ruiz, A., Torres Cantero (2006). Introducción a la Informática. Editorial McGraw-Hill
Martin, M., Hasen, S., Kling, B. (2000). La biblia de Excel 2000. Ed. Anaya Multimedia

Bibliografía complementaria (). Exercicios e solucións de Excel: http://www.ediciones-eni.com.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías