Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Desenvolvem. do Pensam. Matemático e a sua Didác.II Código 652111309
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 2.5
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os mecanismos de aprendizaxe dos conceptos matemáticos. Valorar os métodos activos como fundamentais para a construcción dos conceptos matemáticos. Adquerir recursos didácticos. Coñecer material didáctico ambiental e concreto, e o seu correcto uso A1
A2
A3
A4
A7
A17
A18
A19
A43
B1
B3
C3
C4
C5
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Introducción aos conceptos espazo-temporais.
A vivencia e exploración do espazo e o tempo.
A representación topolóxica, proxectiva e euclidiana.
Liñas, percorridos, rexións e fronteiras.
As sombras e transformacións proxectivas.
As figuras no plano e os corpos no espazo.
Os mosaicos e as transformacións xeométricas.
A medida: tempo, plano, espazo, diñeiro, outras magnitudes.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta 2 60 62
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Ao tratarse dunha materia sen dereito a docencia, os estudantes traballarán os contidos da mesma de xeito autónomo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Descrición
O profesor indicaralle aos estudantes a duración concreta da proba.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta Realizarase unha proba mixta de carácter teórico práctico na data sinalada a tal efecto polo centro. Terá unha duración máxima de 2 horas e prantexaranse cuestións sobre aspectos teórico-prácticos que poderán abranguer todos os contidos da materia. 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía básica:

DAUVY, J. e S. (1980). El niño ante el espacio. Iniciación a la topología intuitiva. Madrid. P. del Rio.

DIKSON, L. e out.(1991). El aprendizaje de las matemáticas. Madrid. M.E.C.-Labor.

CALLEJO DE LA VEGA, M.L. (2000). Educación Matemática y Ciudadanía. Propuestas desde los Derechos Humanos. República Dominicana. Centro Poveda.

CHAMORRO, C. (1988). El problema de la medida. Madrid. Síntesis.

CORBALÁN, F. (2002). La matemática aplicada a la vida cotidiana. Barcelona. Graó.

FERNANDEZ y JUSTICIA (1990). Técnicas para enseñar a observar, contar y medir. Madrid. Escuela española.

FERNÁNDEZ BRAVO, J. A. (2003). La Enseñanza de la matemática. Bases psicopedagógicas y fundamentos teóricos en la construcción del conocimiento matemático y la resolución de problemas. Madrid. Editorial CCS.

FERNÁNDEZ BRAVO, J. A. (2005). Avatares y estereotipos sobre la enseñanza de los algoritmos en matemáticas. Revista UNION, nº 4, p. 31-46

FINGERMANN, G. (1972). Lógica. Buenos Aires. El Ateneo.

GIMÉNEZ, J. SANTOS, L. DA PONTE, J.P. (2004). La actividad matemática en el aula Barcelona. Graó.

GUZMÁN, M. de (1991). Para pensar mejor. Barcelona. Labor.

HONSBERGER, R. (1994). El ingenio en las matemáticas. Madrid. Euler.

ORTON, A. (1990). Didáctica de las matemáticas. Madrid. Morata/M.E.C.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías