Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Educación matemática e compoñentes sociais e culturais do currículo. Código 652439022
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AI1
AI2
AI3
AI4
AI5
AI7
AI9
AI10
AI16
AI18
BI1
BI2
BI3
BI4
BI5
BI6
BI7
BI8
CM1
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
La filosofía de la educación matemática a) Metas e ideologías de educación matemática.
b) Jerarquías en matemáticas, aprendizaje, habilidad y sociedad.
c) Matemáticas, valores e igualdad de oportunidades.
Matemáticas y poder tecnológico a) Matemáticas como un poder formativo
b) Tecnología y educación matemática
c) Matemáticas y competencia democrática.
Educación matemática y prácticas sociales y culturales a) Las componentes de un curriculum de enculturación.
b) Etnomatemáticas y educación matemática.
c) Equidad en la enseñanza y aprendizaje de matemáticas.
Aproximaciones a la enseñanza de las matemáticas desde perspectivas socio-culturales a) Aproximación temática.
b) Aproximación basada en proyectos.
c) Resolución de problemas y planteamiento de problemas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais 0 10 10
Discusión dirixida 11 22 33
Estudo de casos 7 15 22
Lecturas 0 5 5
Seminario 3 0 3
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Se propoñen textos para discutir en gran grupo
Discusión dirixida Comentario e discusión das fontes propostas
Estudo de casos Análise de casos propostos
Lecturas Outros artigos e lecturas propostos
Seminario Discusión e elaboración de documentos

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Estudo de casos
Seminario
Descrición
Durante o curso se plantexarán casos e traballos, que serán discutidos co profesor, o cal orientará ao estudante para a elaboración de traballos tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais Recensión e comentario sobre as fontes propostas 15
Discusión dirixida Participación no debate sobre temas propostos 25
Estudo de casos Reflexión argumentada sobre os casos en discusión 25
Seminario Elaboración de traballos tutelados 35
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica BISHOP, A.J. (1999). Enculturación matemática. La educación matemática desde una perspectiva cultural. Barcelona. Paidós
SECADA, W.G. - FENNEMA, E. - ADAJIAN, L.B. (eds.) (1997). Equidad y enseñanza de las matemáticas: nuevas tendencias. Madrid. Morata
SKOVSMOSE, O. (1999). Hacia una filosofía de la Educación Matemática Crítica. Bogotá. Ed. una empresa docente
ERNEST, P. (1994). Mathematics, Education and Philosophy: An International Perspective. London. Falmer Press
ERNEST, P. (1991). MatThe Philosophy of Mathematics Education. London. Falmer Press

Bibliografía complementaria SHAN, S-J. - BAILEY, P. (1991). Multiple factors: Classroom Mathematics for equality and justice. London. Trentham Books
FREIRE, P. ( (1988). Pedagogía del Oprimido. Madrid. Siglo XXI


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías