Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Metodoloxía de Investigación Educativa  Código 652534002
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinación
Mendiri Ruiz de Alda, Paula Maria
Correo electrónico
paula.mendiri@udc.es
Profesorado
Mendiri Ruiz de Alda, Paula Maria
Correo electrónico
paula.mendiri@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Dominio das ferramentas básicas da investigación científica. AM5
AM6
AM11
AM14
BM11
BM13
CM9
CM10
Capacidade para xestionar as bases de documentación técnico-científica, para seleccionar documentos de interese, revisalos e sintetizar os traballos doutros autores. AM8
AM11
BM4
BM6
BM13
CM1
CM3
CM8
CM9
Capacidade de identificar as necesidades de investigación en relación con problemas reais e para propoñer obxectivos innovadores de investigación en forma de proxectos de investigación AM15
AM18
BM1
BM2
BM11
BM13
CM10
Capacidade para sintetizar e expoñer correctamente en forma escrita e oral os resultados da propia investigación AM6
AM8
AM11
BM4
BM6
CM1
CM3
CM8
CM9

Contidos
Temas Subtemas
1. Fundamentos epistemolóxicos e metodolóxicos do saber e as prácticas educativas - Paradigmas en educación: cuantitativo e cualitativo.
2. Métodos de investigación. - En función da finalidade: básica e aplicada.
- En función do paradigma: cuantitativa e cualitativa.
- En función do nivel de investigación: exploratorio, descritivo, experimental.
- En función da dimensión espacial e temporal: históricos. comparativos, lonxitudinais e transversais.
- Metodoloxías cualitativas e mixtas.
3. Procedementos e estratexias de recollida de información cuantitativa e cualitativa. - Enquisa, entrevista, escalas, observación.
4. Análise e interpretación de datos cuantitativos e de información cualitativo. -Estatística descritiva.
- Codificación e categorización da información

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A18 3 0 3
Análise de fontes documentais B6 C1 C3 C8 C10 3.5 10.5 14
Obradoiro A6 A8 B11 C9 4 12 16
Sesión maxistral A5 A14 A15 B13 5 5 10
Solución de problemas A11 B1 B2 B4 7 21 28
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Realizarase unha avaliación inicial dos contidos relacionados coa materia.
Análise de fontes documentais Analizaranse diferentes fontes bibliográficas e bases de datos e levará a cabo unha sesión de procura das mesmas que será impartida polo persoal da biblioteca do centro.
Seleccionaranse artigos para coñecer a súa estrutura e analizar cada un dos seus apartados.
Obradoiro Para hacer más práctico el proceso de enseñanza aprendizaje en lo concerniente al análisis de datos cuantitativo y de la información cualitativa, se realizarán talleres con los recursos informáticos necesarios.
Sesión maxistral Nestas sesións explicaranse os contidos dos temas da materia de modo que permitan a participación activa do alumnado. Aclararanse as dúbidas que vaian xurdindo e comentarase a bibliografía que lles permitirá ampliar os coñecementos vistos en clase.
Solución de problemas Para fomentar a participación activa dos estudantes, exporanse diferentes problemas que leven a implementación do aprendido en clase.

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Obradoiro
Solución de problemas
Descrición
Debido ao carácter práctico destas tres metodoloxías, farase unha atención personalizada para guiar a aprendizaxe do alumnado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A6 A8 B11 C9 Mediante unha proba mixta avaliaranse os coñecementos adquiridos nos diferentes talleres. 80
Solución de problemas A11 B1 B2 B4 A partir da formulación dun problema de investigación, terase que continuar con todas as fases que hai que seguir no proceso de investigación científica. 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Martínez González, R.A. (2007). La investigación en la práctica educativa: guía metodológica de investigación para el diagnóstico y evaluación en los Centros. Madrid: Ministerio de educación, Centro de Investigación y Documentación Educativa
Rodriguez, G., Gil, J. y García, E. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Málaga: Aljibe
Bisquerra Alzina, R. (2005). Metodología de la investigación educativa. Madrid: La Muralla
Buendía, L.; Colás, M.P. y Hernández, F. (1998). Métodos de investigación en psicopedagogía. Madrid: McGraw-Hill
Walker, R. (2002). Métodos de investigación para el profesorado. Técnicas de evaluación (3ª. edic.). Madrid: Morata
Padilla Carmona, M.T. (2002). Técnicas e instrumentos para el diagnóstico y la evaluación educativa. Madrid: CCS

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Recoméndase os envíos dos traballos telemáticamente e de non ser posible, non utilizar plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sosenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías