Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Traballo Fin de Máster  Código 652534007
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 9
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Garcia Barros, Susana
Correo electrónico
susana.gbarros@udc.es
Profesorado
Garcia Barros, Susana
Correo electrónico
susana.gbarros@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Establecer unha investigación/innovación en Educación Infantil e/ou Primaria no ámbito das didácticas específicas, desenvolvida con datos empíricos. AM5
AM6
AM10
AM12
AM16
BM1
BM2
BM3
BM4
BM9
CM1
CM2
CM3
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9
CM10
CM11
CM13
Recoñecer a investigación no ámbito das didácticas específicas como ferramenta de innovación e mellora educativa e social. AM8
AM15
AM18
BM5
BM6
BM10
BM11
BM12
BM13
CM7
CM9
CM10
CM11
CM13

Contidos
Temas Subtemas
Deseño dun proxecto de investigación/innovación para a Educación Infantil e/ou Primaria.

.
Desenvolvemento do proxecto para a obtención de datos empíricos e conclusións .
Presentación oral e escrita e defensa do traballo realizado. .

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Investigación (Proxecto de investigación) A5 A6 A8 A15 A16 A18 B1 B2 B9 C2 C5 C6 C7 C8 C11 0 40 40
Presentación oral A8 A15 B4 B6 C7 C8 C13 1 4 5
Traballos tutelados A5 A6 A8 A15 A16 A18 B1 B2 B9 C2 C5 C6 C7 C8 C11 10 60 70
Análise de fontes documentais A5 A10 A12 B3 B5 B10 B11 B12 B13 C1 C3 C9 C10 C13 0 110 110
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Investigación (Proxecto de investigación) Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
Presentación oral Presentación e discusión argumentada do traballo tutelado
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Análise de fontes documentais Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Traballos tutelados
Descrición
O Traballo fin de Mestrado require una atención personalizada por parte do titor ou titora do mesmo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral A8 A15 B4 B6 C7 C8 C13 O alumnado terá que facer a presentación oral e defensa do seu Traballo Fin de Mestrado, ante o tribunal asignado.
Terase en conta a corrección na expresión oral, capacidade de síntese, capacidades comunicativas, así como a corrección e argumentación das respostas e a súa adecuación ás posibles cuestións que os membros do tribunal lle poidan formular.
40
Traballos tutelados A5 A6 A8 A15 A16 A18 B1 B2 B9 C2 C5 C6 C7 C8 C11 O TFM será avaliado por un tribunal que será nomeado pola comisión do Mestrado, formado por tres profesores/as do equipo docente do título. Nesta avaliación terase en conta o rigor, a adecuación ao formato esixido, a incorporación das referencias bibliográficas oportunas, a fundamentación teórica, a coherencia, a orixinalidade e os resultados e conclusións, e todos aqueles que se especifiquen no documento marco. 60
 
Observacións avaliación
O estudante deberá exponer o traballo e defendelo ante un tribunal que será nomeado pola comisión do mestrado.
Para defender o traballo fin de mestrado será necesario haber superado as totalidade dos demáis créditos do título

Fontes de información
Bibliografía básica Rodríguez, Mª L., Llanes, J. (coords.) (2013). Cómo elaborar, tutorizar y evaluar un trabajo de fin de máster.. Barcelona: Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya.
Ferrer, V., Carmona, M., Soria, V. (2012). El Trabajo de Fin de Grado. Guía para estudiantes, docentes y agentes colaboradores.. Madrid: McGrawHill-Interamericana de España.
Muñoz Alonso, G. (2011). Estructura, metodología y escritura del Trabajo de Fin de Máster.. Madrid: Escolar y Mayo.
García Sanz, Mª P., Martínez Clares, P. (coords.) (2012). Guía práctica para la realización de trabajos fin de grado y trabajos fin de máster . Murcia: Universidad de Murcia
O titor/a poderá aportar a os estudantes a bibliografía necesaria para desenvolver o TFM na área de coñecemento específica
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Recoméndase que os envíos dos traballos sexa telemáticamente e se non fose posible, non utilizar plásticos, elexir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Debése ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 

Evitaráse a discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Usarase linguaxe non sexista.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías