Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Aplicar os principios básicos da investigación sobre o traballo práctico na análise de procesos vinculados á mellora da competencia matemática. |
AM6 AM13 AM14 AM15 AM16 AM17
|
BM6 BM12 BM13
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM9
|
Coñecer as principais metodoloxías, instrumentos e técnicas de investigación e innovación na didáctica da matemática. |
AM7 AM8 AM10 AM11 AM12 AM15
|
BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM11 BM12
|
CM1 CM3 CM4 CM8
|
Coñecer e analizar a importancia dos recursos didácticos para mellorar as actitudes cara a matemática. |
AM11 AM18
|
BM8 BM9 BM11 BM12 BM13
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM9
|
Planificar investigaciones sobre problemas relacionados coa práctica, concretamente cos avances teóricos no campo de coñecemento da didáctica da matemática. |
AM6 AM12 AM13 AM17
|
BM1 BM8 BM11 BM13
|
CM9 CM10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Procesos de adquisición do coñecemento en matemáticas. |
Procesos de adquisición do coñecemento en matemáticas. |
Deseño e traballo de metodologías, instrumentos, técnicas e recursos para o ensino-aprendizaje das matemáticas. |
Deseño e traballo de metodologías, instrumentos, técnicas e recursos para o ensino-aprendizaje das matemáticas. |
Principios básicos da innovación e investigación en educación matemática. |
Principios básicos da innovación e investigación en educación matemática. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A12 A15 C9 C10 |
0 |
10 |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
A8 A13 A17 B2 B3 B12 C3 C4 C7 |
8.5 |
8.5 |
17 |
Discusión dirixida |
A7 B1 B4 B5 B6 B7 B9 B11 B13 C2 C7 C8 |
10 |
14 |
24 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A6 A7 A16 A17 A18 B8 B13 C1 C3 C4 C5 C6 |
0.5 |
18.5 |
19 |
Presentación oral |
A8 B3 B4 B6 B7 C1 C2 C3 C4 |
0.5 |
1.5 |
2 |
Actividades iniciais |
A10 A11 A14 |
1.5 |
0.5 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Traballo extenso, realizado en grupo sobre un contido da materia. |
Presentación oral |
Exposición na aula do Proxecto de investigación. |
Actividades iniciais |
Actividades de evaluación inicial para comprobar os coñecementos previos dos estudantes. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Discusión dirixida |
Aprendizaxe colaborativa |
Actividades iniciais |
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
A atención personalizada descríbese en torno a estas metodoloxías como momentos de traballo presencial co profesor polo que se pide unha participación obrigatoria do estudante. A forma e o momento en que se traballen se indicará en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.
Aqueles estudantes con dispensa académica de exención de asistencia deberán comunicalo na primeira semán de clase e serán avaliados mediante un traballo (cunha ponderación do 50% na cualificación final) e unha proba individual (cunha ponderación do 50% na cualificación final), do mesmo xeito serán avaliados aqueles e aquelas que non cumpran un 80% de asistencia das sesións presenciais. A nota final será a media das cualificacións obtidas, solicitándose en cada unha delas para facer media unha nota igual ou superior a 5 puntos sobre 10 para superar a materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A8 B3 B4 B6 B7 C1 C2 C3 C4 |
Valorarase a clararidade, a habilidade para presentar a información e a comunicación de resultados e conclusións. |
15 |
Aprendizaxe colaborativa |
A8 A13 A17 B2 B3 B12 C3 C4 C7 |
Valorarase as comunicacións e a intervención na aula como o traballo diario e recollido na aula. |
30 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A6 A7 A16 A17 A18 B8 B13 C1 C3 C4 C5 C6 |
Valorarase a metodoloxía, os resultados, a argumentación, as conclusións e a dificultade do tema elexido.
Os contidos incluidos deben estar apropiadamente referenciados ao longo do traballo e no apartado de referencias usando as normas APA 6ª Edición (ou unha posterior se proceder). No parafraseado deben figurar as fontes orixinais das ideas que se reelaboran. A presencia de fontes científicas no traballo é un signo de credibilidade que é un requisito imprescindible para demostrar a excelencia académica.
Recoméndase consultar todo o relacionado coa propiedade intelectual e cómo publicar no seguinte enlace:
https://www.udc.es/gl/biblioteca/servizos/apoio_investigacion/servizos_apoio/index.html
Tense que evitar o plaxio.
As citas e as referencias a calquera texto debe declararse, o uso literal do texto ou ideas doutros autores parafraseadas sen declarar a fonte supón o suspenso do traballo en aplicación do artigo 14.4 da NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓN DAS CUALIFICACIÓNS DOS ESTUDOS DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO, aprobada polo Consello de Goberno do 19 de decembro de 2013 e sufrindo a súa última modificación o 29 de xuño de 2017, na que se indica que "na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber
lugar tras o correspondente procedemento." |
55 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia ás clases presenciais é obrigatoria.
Se o estudante non chega a unha asistencia do 80% das clases presenciais será avaliado:
- por unha proba individual (exame) que será un 50% da cualificación, e
- un traballo de investigación individual que será un 50% da cualifiación final.
Tendo en conta que a cualificación mínima para que estas dúas partes compute na cualificación final sexa de 5.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Godino, J.D. (2013). Actividades de iniciación a la investigación en Educación Matemática.. Uno. Revista de Didáctica de la Matemática, 63, 69-76.
Mato Vázquez, D.M. (2017). Aprender para enseñar matemáticas en Educación Infantil.. Madrid: Pearson Educación S.A.
Castro Martínez, E.; Olmo Romero, Mª A.; Castro Martínez, E. (2002). Desarrollo del pensamiento matemático infantil. Departamento de Didáctica de la Matemática. Universidad de Granada, Granada.
Sivianes Valdecantos, S. (2009). El trabajo por proyectos y las matemáticas.. Números, 72, 75-80.
Burghes, D. (Editor) (2012). Enhancing primary mathematics teaching and learning.. CfBT Education Trust. Plymouth, Uk.
Santos-Trigo, M. (2009). Innovación e investigación en Educación Matemática.. Innovación Educativa, vol.9, núm. 46, 5-13.
Mato Vázquez, M.D. (2014). La afectividad hacia las matemáticas.. Createspaces: United States.
León Gómez, N.A. (2006). ¿Qué tan innovadores somos en Educación Matemática?. Números, 63, 49-57. |
Ball, D.L., Thames, M.H., Phelps, G. (2008). Content Knowledge for Teaching. What Makes it Special? Journal of Teacher Education, 59(5), pp. 389-407.
Baumert, J., Kunter, M., Blum, W., Brunner, M., Voss, T., Jordan, A., Klusmann, U., Krauss, S., Neubrand, M., Tsai, Y.M. (2010). Teacher’s Mathematical Knowledge, Cognitive; Activation in the Classroom, and Student Progress. American Education Research Journal, 47(1), pp. 133-180.
Hill, H., Ball, D.L., Schilling, S. (2004). Developing Measures of
Teachers’ Mathematical Knowledge for Teaching. The Elementary School
Journal, 105(1), pp. 11-30.
Lee, P. y Lee, N.H. (2009). Teaching Primary School Mathematics: A Resource Book, Singapore: Singapore Mathematics Education Series.
Pons Parra, R.M.; Serrano González-Tejero, J.M. (2011) La adquisición del conocimiento: una perspectiva cognitiva en el dominio de las matemáticas. Educatio Siglo XXI, vol. 29, núm. 2.
Os estudantes teñen á súa disposición multitude de recursos que completan estas referencias na plataforma Moodle. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase os envíos dos traballos telemáticamente e de non ser posible, non utilizar plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais |
|