Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Introdución ao TFM : Metodoloxía e planificación da investigación Código 670526004
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Enxeñaría Civil
Física e Ciencias da Terra
Coordinación
Hermo Sanchez, Victor Manuel
Correo electrónico
victor.hermo@udc.es
Profesorado
Hermo Sanchez, Victor Manuel
Correo electrónico
victor.hermo@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia obrigatoria oriéntase á adquisición das competencias necesarias para afrontar con éxito a elaboración de traballos académicos de nivel de Máster, o TFM e para o inicio a tarefas de I D i. Suporá para o alumno unha introdución nos métodos e técnicas de investigación, así como de difusión e aplicación de resultados. Ensinarase ao alumno como realizar procuras e xestionar a información. Estudaranse as características do documento científico, coa intención de iniciar ao alumno na difusión dos resultados de investigación e publicacións. Particularmente servirá de soporte metodolóxico para a realización dos traballos propios do máster e o TFM. Iniciarase tamén ao alumno nas tarefas de investigación, con posible continuación da súa carreira investigadora a través de realización de tese doutoral e proxectos de I D I. O traballo tutelado que se realizará poderá formar parte do Traballo fin de máster a desenvolver polo alumno.
A materia impartirase en versión presencial e non presencial. A versión presencial permitirá a adquisición das mesmas competencias que a versión presencial sen esixir a asistencia física ou virtual nun horario determinado. Basearase na aprendizaxe por resolución de traballos prácticos técnicos, con apoio de contidos teóricos e tutorías personalizadas a distancia.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e identificar a estrutura de documentos científicos e técnicos para realizar a súa formulación formal correctamente. AM35
BM4
BM5
BM7
Identificar e manexar bases de datos científicas e técnicas e ferramentas de xestión da información. AM35
BM1
BM5
BM8
BM9
CM3
Coñecer a estrutura dos Traballos de Fin de Máster para realizar a súa formulación formal correctamente. AM35
AM36
BM3
BM4
BM6
BM7
BM14
BM18
CM1
Coñecer metodoloxías e técnicas de planificación da investigación e de proxectos e ser capaces de aplicalas a traballos académicos e TFM. AM35
BM2
BM11
BM13
BM15
BM16
BM17
BM18
BM19
BM20
CM4
CM5
CM6
CM7

Contidos
Temas Subtemas
1. MÉTODOS E TÉCNICAS DE INVESTIGACIÓN. 0. Presentación materia e práctica de curso.
1. Introdución á investigación. Conceptos.
2. Tipos de investigación.
3. Metodoloxía.
4. Proceso.
5. Estudo de casos.
2. SISTEMAS DE PROCURA E XESTIÓN DA INFORMACIÓN.
1. Información Científica: atopar, avaliar e utilizar a información.
2. A Web como fonte de información científica: criterios de selección e avaliación da información.
3. Ferramentas tecnolóxicas para a procura de información científica.
4. Tarefas e Técnicas para a xestión eficaz da información científica.

3. O DOCUMENTO CIENTÍFICO: TIPOLOXÍA, ESTRUTURA, ELABORACIÓN, PRESENTACIÓN, PROCURA, TRANSFERENCIA.

1. Descrición de diferentes tipos de documentos científicos:
Manuais, tratados, obras de consulta.
Monografías especializadas.
Obras colectivas, compilacións.
Publicacións de congresos e reunións.
Artigos de revista.
Tese e traballos académicos.
Normas técnicas.
2. Citar e Referenciar.


4. DIFUSIÓN DOS RESULTADOS. TÉCNICAS DE PRESENTACIÓN. 1. Estrutura de Artigos, Comunicacións e Teses Doutorais.
2. Comunicacións e Presentacións públicas.
5. TRABALLOS DE FIN DE MÁSTER. 1. Obxectivos.
2. Tipoloxía.
3. Estrutura.
4. Ferramentas de apoio.
5. Estudo de casos.
6. MARCO CONCEPTUAL DA I+D+I. INTRODUCIÓN Á XESTIÓN DE PROXECTOS DE I+D+I. 1. Marco conceptual da I+D+I.
2. Introdución á xestión de proxectos de I+D+I.
3. Proxectos I+D+I: estudo de casos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A35 B1 B3 B4 B5 B8 B9 B11 C3 C4 C5 C6 C7 9 15 24
Aprendizaxe colaborativa A35 A36 B1 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B15 B16 B17 B19 C3 9 9 18
Traballos tutelados A36 B2 B3 B4 B6 B7 B9 B11 B13 B14 B17 B18 B19 B20 C1 C3 0 30 30
Debate virtual A36 A35 B2 B4 B13 0 0 0
Lecturas A35 B1 B4 B6 B9 0 0 0
Prácticas a través de TIC A35 A36 B1 B2 B3 B5 B7 B8 B11 C3 0 0 0
Presentación oral A36 B6 B7 B14 C1 2 0 2
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes. Esta exposición farase de modo esquemático abarcando os temas teóricos principais con obxecto de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Aprendizaxe colaborativa Realizaranse sesións prácticas relacionadas con algún dos apartados dos temas do programa. Completaranse as sesións teóricas coa realización de exercicios prácticos que permitan obter novos coñecementos e manexo de ferramentas orientadas á procura de información, publicación científica, realización de TFM e proxectos de investigación.
Traballos tutelados Os alumnos poderán incorporar o seu traballo de materia ao desenvolvemento xeral do seu traballo fin de máster contando para iso coa tutela semanal do profesor. Fomentarase o ou debate en torno ao desenvolvemento dos traballos, servindo de referencia os exemplos formulados na clase maxistral.

Debate virtual Disporase dun foro debate para a realización de exercicios prácticos que permitan obter novos coñecementos e manexo de ferramentas orientadas á procura de información, publicación científica, realización de TFM e proxectos de investigación.
Lecturas Apoio de contidos teóricos e bibliografía achegada polo profesor. Estudo dirixido por videoconferencias, vídeos, PowerPoint, seguindo os contidos do curso.
Prácticas a través de TIC Aprendizaxe por realización de exercicios prácticos mediante TIC ou técnicas experimentais.
Presentación oral Ao final do curso realizarase unha exposición oral dos traballos desenvolvidos durante o curso, fomentando novamente o debate co obxecto de descubrir posibles liñas de investigación que levar a cabo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición

Todas estas metodoloxías potencian o traballo autónomo do alumno aínda que será necesario supervisalo e/ou resolver dúbidas. A atención personalizada desenvolverase durante as clases interactivas programadas e no horario de tutorías.
O traballo da materia poderá exporse como traballo único e independente ou, preferiblemente, poderá formar parte do Traballo Fin de Máster do alumno.

Na versión non presencial realizaranse consultas e tutorías en liña segundo instrucións facilitadas polo profesor e mediante o uso dos medios en liña dispoñibles.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral A36 B6 B7 B14 C1 Valorarase a participación activa con aproveitamento no traballo tutelado e presentación oral. 10
Aprendizaxe colaborativa A35 A36 B1 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B15 B16 B17 B19 C3 Valorarase a participación activa nas sesións prácticas con aproveitamento no traballo tutelado e presentación oral. 10
Traballos tutelados A36 B2 B3 B4 B6 B7 B9 B11 B13 B14 B17 B18 B19 B20 C1 C3 Valorarase a aplicación de técnicas e coñecementos expostos durante o curso no desenvolvemento do traballo. A selección das fontes de información. A concreción e síntese. A profundidade técnica e coherencia alcanzadas. A orixinalidade e innovación. A presentación e explicación. 75
Sesión maxistral A35 B1 B3 B4 B5 B8 B9 B11 C3 C4 C5 C6 C7 Valorarase a participación activa nos debates xerados na clase e no desenvolvemento final do traballo exposto na presentación oral. 5
 
Observacións avaliación
Modalidade non presencial:

-Avaliación de traballos ou proxectos: 10
(Valorarase a aplicación de técnicas e coñecementos expostos durante o curso no desenvolvemento do traballo.)

-Traballo final onde se reflicta o dominio teóricometodológico da materia e/ou exame final: 80
(Valorarase a aplicación de técnicas e coñecementos expostos durante o curso no desenvolvemento do traballo. A selección das fontes de información. A concreción e síntese. A profundidade técnica e coherencia alcanzadas. A orixinalidade e innovación. A presentación e explicación.)

-Asistencia e participación en actividades: 10
(Valorarase a participación activa nas sesións prácticas con aproveitamento no traballo tutelado e presentación oral.)

Fontes de información
Bibliografía básica Couto Corrêa, Fabiano (2016). Gestión de datos de investigación. Barcelona : Editorial UOC
José A. Cordón García (2016). Las nuevas fuentes de información : la búsqueda informativa, documental y de investigación en el ámbito digital. Madrid : Pirámide
Olavo Escorcia Oyola (2009). Manual para la Investigación. Guía para la formulación, desarrollo y divulgación de proyectos. Editorial: Universidad Nacional de Colombia
Roberto Hernández Sampieri, Carlos Fernández Collado, María del Pilar Baptista Lucio (2010). Metodología de la investigación. McGraw-Hill/Interamericana
Duarte, Nancy (2016). Presentaciones persuasivas. Barcelona : Reverté
Ana R. Pacios Lozano (2013). Técnicas de búsqueda y uso de la información. Madrid : Editorial Universitaria Ramón Areces

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías