Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Territorio Museo e Turismo Cultural: Interpretación Do Patrimonio Código 710521016
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Moré Corral, María Paloma
Correo electrónico
paloma.more@udc.es
Profesorado
Moré Corral, María Paloma
Correo electrónico
paloma.more@udc.es
Web
Descrición xeral Véase guía en castellano.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AP1
AP4
AP8
AP11
BP2
BP4
BP9
BP12
CP2
CP5
CP6
CP10

Contidos
Temas Subtemas
1. Cultura, patrimonio e territorio-museo 1.1. Conceptos básicos: cultura, patrimonio, territorio, museo, turismo sostible
1.2. Patrimonio, turismo e xestión
1.3. Modelos de valor patrimonial
2. Do obxecto patrimonial ao produto turístico 2.1. Memoria colectiva, cultura e patrimonio: tres eixes do cambio social. Os proxectos socioculturais
2.2. Recursos e produtos en turismo cultural
2.3. O turismo cultural como fenómeno socioeconómico
2.4. Políticas do patrimonio e planificación turística
2.5. Planificación, xestión e eficacia social
3. A Interpretación do Patrimonio 3.1. Historia e significado da interpretación do patrimonio.
3.2. Os principios da interpretación.
3.3. Interpretación e turismo
3.4. Interpretación como instrumento de xestión
3.5. Interpretación e comunicación
3.6. Medios interpretativos
3.7. Planificación interpretativa
3.8. Avaliación da interpretación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A4 A8 A11 B12 C6 C10 10 15 25
Traballos tutelados A1 A4 A8 A11 B2 B4 B9 B12 C2 C5 C6 5 25 30
Lecturas A1 B2 B4 C2 C5 C6 5 10 15
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicación por parte do profesor dos contidos da materia na clase. As clases son para comprender os conceptos e teorías e suscitar posibles dúbidas sobre eles. Durante o curso, pódense realizar sesións especiais con persoas convidadas, así como asistencia a seminarios, conferencias, coloquios e conferencias relacionadas coa temática do tema, sempre que sexa posible. Nese caso, a asistencia de estudantes sería obrigatoria. Así mesmo, e na medida do posible, poderanse realizar viaxes de formación con visitas a museos e proxectos socioculturais en marcha ou xa realizados.
Traballos tutelados Os alumnos, individual ou colectivamente (non máis que tres) realizarán un traballo que implique a redacción dun estudo aplicado baseado na cultura e o patrimonio mediante a exposición dun museo-territorio. Estes traballos serán dirixidos ou supervisados polo profesor. Para a preparación destes traballos, os estudantes confiarán na bibliografía especializada existente para cada un dos distintos temas, así como en proxectos realizados por diferentes institucións. Os sistemas para realizar este traballo son o acceso á bibliografía existente sobre o tema, a enquisa, a observación do participante, a entrevista en profundidade con diferentes expertos e os grupos de debate e debate que lles permitan especializarse e coñecer en profundidade a realidade. das distintas institucións e organizacións de cultura, patrimonio, turismo e xestión. Este traballo será entregado antes do exame.
Lecturas Lectura, por parte do alumno, de textos fundamentais ou relacionados coa materia, entre os indicados polo profesor e, se é o caso, propostos polo alumno. Os alumnos deben ler e presentar oralmente aos seus compañeiros unha das lecturas acordadas co profesor. Ademais, debes participar activamente na discusión posterior das lecturas, tanto das que presentaches, como das presentadas polos seus compañeiros.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Lecturas A1 B2 B4 C2 C5 C6 Lectura, por parte do alumno, de textos fundamentais ou relacionados coa materia, entre os indicados polo profesor e, se é o caso, propostos polo alumno. Os alumnos deben ler e presentar oralmente aos seus compañeiros unha das lecturas acordadas co profesor. Ademais, debes participar activamente na discusión posterior das lecturas, tanto das que presentaches, como das presentadas polos seus compañeiros. 20
Traballos tutelados A1 A4 A8 A11 B2 B4 B9 B12 C2 C5 C6 Os alumnos, individual ou colectivamente (non máis que tres) realizarán un traballo que implique a redacción dun estudo aplicado baseado na cultura e o patrimonio mediante a exposición dun museo-territorio. Estes traballos serán dirixidos ou supervisados polo profesor. Para a elaboración destes traballos, os estudantes confiarán na bibliografía especializada existente para cada un dos diferentes temas, así como en proxectos realizados por diferentes institucións. Os sistemas para realizar este traballo son o acceso á bibliografía existente sobre o tema, a enquisa, a observación do participante, a entrevista en profundidade con diferentes expertos e os grupos de debate e debate que lles permitan especializarse e coñecer en profundidade a realidade. das distintas institucións e organizacións de cultura, patrimonio, turismo e xestión. Este traballo será entregado antes do exame. 70
Sesión maxistral A1 A4 A8 A11 B12 C6 C10 A asistencia a clase e obligatoira. Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes 10
 
Observacións avaliación

Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías