Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Xestión da Información: Fundamentos e Teoría Código 710G01073
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral
Materia que achega unha visión global e introductoria á teoría e xestión da información, e que proporciona os coñecementos e técnicas básicas para a recuperación da información e a súa representación a nivel de usuario.
Plan de continxencia ADAPTACIÓNS que se levarán a cabo na docencia e evaluación si nos enfrontamos a un escenario de non presencialidade ou semi-presencialidade:
1. Modificacións nos contidos: non haberá. Se verán os mesmos temas.
2. Metodoloxías
- Proba mixta presencial: Se sustitue por unha evaluación síncrona on line, por medio da plataforma Moodle e a través de vídeo-conferencia con Microsoft Teams. Os alumnos/as que non podan realizar a proba a través destos medios deben comunicarllo á profesora con antelación ofrecendo unha motivación xustificada. Para causas debidamente xustificadas, se poderá, organizar un sistema de evaluación alternativo (exemplo: examen oral via telefónica).
- Sesión maxistral (presenciais):non hai xa que é unha materia en extinción
- Traballos tutelados: As dúbidas e titorías se resolverán mediante a plataforma Teams e o correo electrónico.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
-Correo electrónico: se responderán en horarios de titoría. Se poderán solicitar entrevistas en Teams ou facer consultas.
-Moodle: en horarios de tutoría.
-Teams: sesiones fixadas individuales ou en grupo para resolver dudas; para impartir as sesións maxistrais no horario fixado no horario do Centro e para o seguimento dos traballos tutelados.
4. Modificacións na evaluación: non se modifica.
*Observaciones de evaluación: Non hai.
5. Modificacións da bibliografía: Non se realizan cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento da realidade nacional e internacional A19
A20
A23
A24
A25
B11
Ser conscientes e aproveitar o impacto que as novas tecnoloxías teñen sobre tódolos procesos e elementos da xestión da información. B1
B2
B10
B28
C1
C3
C5
C6
Recoñecer as necesidades de información e aprender a determinalas e formalizalas. A19
A20
B10
B11
B16
B32

Contidos
Temas Subtemas
1. INTRODUCIÓN Á TEORÍA DA INFORMACIÓN 1.1. Introdución: Dos oríXes á sociedade da información e do coñecemento
1.3. Conceptos principales
2. TIPOLOXÍAS DE BIBLIOTECAS, ARQUIVOS E MUSEOS 2.1 Concepto, funcións e tipoloxía de bibliotecas, centros de documentación, arquivos e museos
2.2 Definición e tipos de documentos
3. MANEXO DE FERRAMIENTAS BIBLIOGRÁFICAS 3.1 Normas e estilos de citación e referencia bibliográfica
3.2 Xestores bibliográficos
3.3 Pautas de elaboración dunha bibliografía para traballos académicos
4. BÚSQUEDA E RECUPERACIÓN DA INFORMACIÓN 4.1. Introdución á seleción, organización, recuperación e evaluación da información
4.2. Estratexias de búsqueda de información
5. XESTIÓN DA INFORMACIÓN NAS ORGANIZACIÓNS 5.1 Introdución: Conceptos, antecedentes e tendencias
5.2 Principios da xestión de información
5.3 Procesos e fases

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A19 A20 A23 A24 B1 B2 B10 B11 B16 C1 C3 C5 C6 0 60 60
Traballos tutelados A19 A20 A25 B28 B32 0 70 70
 
Atención personalizada 20 0 20
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Exame teórico-práctico. Método de evaluación dos coñecemientos adquiridos polo alumnado. Haberá unha proba obxetiva que computará un 50% para a evaluación final.
Traballos tutelados Estarán orientados á aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguemiento da docente. Os traballos serán individuales e se elaborarán de acordo coas pautas formales e de contido proporcionadas. 50% da nota.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Realizaranse tutorías individualizadas, online, seguindo as directrices da UDC, nas que se abordarán dudas, interpretacións e outras cuestións vinculadas cos contidos da materia.
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cuales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propoñer as variacións ou modificacións necesarias.
Apoyo directo ás cuestións plantexadas no desenvolvemento das diferentes prácticas.

Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, utilizaránse as tutorías presenciales, o correo electrónico e Moodle, a plataforma informática da UDC.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A19 A20 A25 B28 B32 Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desarrolo, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, e entrega no plazo establecido. Os traballos entregados fora de plazo, non consensuados coa profesora en tutorías e/ou que non sigan as pautas establecidas estarán suspensos. 50
Proba obxectiva A19 A20 A23 A24 B1 B2 B10 B11 B16 C1 C3 C5 C6 Valorarase a adecuación das respostas ás preguntas plantexadas, así como a claridade, síntesis e orden na exposición, os coñecementos, a ausencia de erros e a presentación. 50
 
Observacións avaliación

A realización dos traballos tutelados é requisito imprescindible
para presentarse á proba obxetiva. É necesario obter un 4/10 como
mínimo para que se faga a media entre a proba obxetiva e o traballo
tutelado. As instruccións para os traballos están en Moodle.

Non hai diferencia na evaluación entre a primeira e a segunda oportunidade.


Fontes de información
Bibliografía básica

CLANCHY, John; BALLARD, Brigid. Cómo se hace un trabajo académico: guía práctica para estudiantes universitarios. 2ª ed. aum. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza, 2000. 198 p.

CORDON GARCÍA, José Antonio et al. Libros electrónicos y contenidos digitales en la sociedad del conocimiento: mercado, servicios y derechos. Madrid: Pirámide, 2012

CRUZ MUNDET, José Ramón. Manual de archivística. 6ª ed. corr. y act. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 2005.

LÓPEZ YEPES, José Luís, ed. Diccionario enciclopédico de ciencias de la documentación. Madrid: Síntesis, 2004. 2 v. 

LÓPEZ YEPES, José Luís, coord. Manual de ciencias de la documentación. 2ª ed. Madrid: Pirámide, 2006.

MAGÁN WALS, José Antonio, ed. Tratado básico de biblioteconomía. 5ª ed.  Madrid: Universidad Complutense, 2004.

PONJUÁN DANTE, Gloria. Gestión de información: dimensiones e implementación para el éxito organizacional. Gijón: TREA, 2007. 

RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca. Apuntes sobre representación y organización de la información. Gijón: TREA, 2011.

 

 

Bibliografía complementaria

Revistas especializadas

Anales de Documentación. http://revistas.um.es/analesdoc/index

BiD. http://www.ub.es/biblio/bid/

Boletín de la ANABAD. http://www.anabad.org/boletin/

Pecia Complutense. http://www.ucm.es/BUCM/pecia/

El Profesional de la Información. http://www.elprofesionaldelainformacion.com/

Revista española de documentación científica. http://redc.revistas.csic.es/index.php/redc

Revista general de información y documentación. http://www.ucm.es/BUCM/revistasBUC/portal/modules.php?name=Revistas2&id=RGID

 


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Bibliografía e Fontes de Información/710G02014
Fontes de Información Especializadas/710G02024
Natureza e Evolución das Unidades de Información/710G02031
Fontes de Información en Ciencia e Tecnoloxía/710G02037

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías