Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Iniciarse no coñecemento da orixe e evolución da información e da tipoloxía documental ao longo do tempo.
|
A1 A2 A6
|
B1 B5
|
C5
|
Coñecer as principais institucións documentais e as características dos seus fondos. |
A1 A2 A5 A6
|
B1
|
C18
|
Recoñecer as necesidades de información e aprender a identificalas e definilas.
|
A3 A5
|
B5
|
C1 C8
|
Distinguir as principais estratexias de procura para obter información empregando distintos recursos de información.
|
A3 A5
|
B6 B7
|
C2 C4 C6 C9
|
Coñecer e manexar ferramentas bibliográficas.
|
A3 A5
|
B6 B7
|
C2 C9 C18
|
Iniciarse na descrición e análise de circuítos e procesos de información en organizacións de diferente carácter e complexidade.
|
A1 A2 A6
|
B6 B7
|
C4 C9 C18
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. INTRODUCIÓN Á TEORÍA DA INFORMACIÓN |
1.1. Introdución: Das orixes da escritura á sociedade da información e do coñecemento
1.2. Conceptos principais.
|
2. TIPOLOXÍA DE BIBLIOTECAS, ARQUIVOS E MUSEOS |
2.1. Concepto, funcións e tipoloxía de bibliotecas, centros de documentación, arquivos e museos.
2.2 Definición e tipos de documentos.
|
3. MANEXO DE FERRAMENTAS BIBLIOGRÁFICAS |
3.1 Normas e estilos de citación e referencia bibliográfica.
3.2 Xestores bibliográficos.
3.3 Pautas de elaboración dunha bibliografía para traballos académicos.
|
4. BÚSQUEDA E RECUPERACIÓN DA INFORMACIÓN |
4.1. Introdución á selección, recuperación e avaliación da información.
4.2. Estratexias de búsqueda de información.
|
5. XESTIÓN DA INFORMACIÓN NAS ORGANIZACIÓNS |
5.1 Introdución: Conceptos, antecedentes e tendencias.
5.2 Principios da xestión de información.
5.3 Procesos e fases.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A1 A6 B1 B5 B8 C1 |
2 |
20 |
22 |
Sesión maxistral |
A5 A6 B2 C4 C5 C6 |
23 |
4 |
27 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A5 B6 B7 C1 C2 C8 C9 C18 |
6 |
45 |
51 |
Lecturas |
A1 A6 B7 C8 |
8 |
20 |
28 |
Prácticas a través de TIC |
A2 A3 A5 B1 B2 B7 C1 C2 C9 |
8 |
12 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Método de avaliación dos coñecementos adquiridos polo alumnado. Haberá unha proba final obxectiva que computará para a cualificación global. Poderá tamén realizarse probas de autoevaluación para os diversos bloques temáticos.
|
Sesión maxistral |
Desenvolvemento expositivo dos contidos esenciais correspondentes aos temas en que se divide o programa. Visualización de exemplos e modelos. Resposta a dúbidas e preguntas.
|
Traballos tutelados |
Estarán orientados á aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguimento da docente. Os traballos serán individuais e elaboraranse de acordo coas pautas formais e de contido proporcionadas pola profesora.
|
Lecturas |
Inclúese baixo este epígrafe o resumo e comentario de lecturas, vídeos, conferencias, etc. Trátase de actividades que permiten profundar nos contidos traballados.
|
Prácticas a través de TIC |
Actividades de carácter práctico que permiten ao alumnado aprender de forma efectiva a teoría dun ámbito de coñecemento. Realizaranse procuras bibliográficas, procuras de información e consultas a diferentes recursos accesibles a través de Internet.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Realizaranse tutorías individualizadas ou en grupo, nas que se abordarán dúbidas, ou outras cuestións vinculadas cos contidos da materia.
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.
Apoio directo ás cuestións expostas no desenvolvemento das diferentes prácticas.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, utilizaranse as tutorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma informática da UDC.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A1 A6 B7 C8 |
Avaliarase a entrega na data establecida, síntese e reflexión persoal do asunto tratado.
|
10 |
Prácticas a través de TIC |
A2 A3 A5 B1 B2 B7 C1 C2 C9 |
Avaliaranse as prácticas de acordo coa asistencia e a execución das prácticas sinaladas.
|
10 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A5 B6 B7 C1 C2 C8 C9 C18 |
Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, e entrega no prazo establecido.
|
40 |
Proba obxectiva |
A1 A6 B1 B5 B8 C1 |
Valorarase a adecuación das respostas ás preguntas expostas, os coñecementos, a ausencia de erros, a achega persoal, así como a claridade, síntese e orde na exposición, e a presentación.
|
40 |
|
Observacións avaliación |
A realización dos traballos tutelados é requisito imprescindible para presentarse á proba obxectiva. Para aprobar a materia deberán superarse tanto a proba obxectiva como os traballos tutelados. As notas dos traballos tutelados, individuais e en grupo, en caso de ser positivas, conservarase para as dúas probas sucesivas do ano académico; en caso de nota negativa, e tamén para as dúas probas sucesivas, poderase/n reelaborar o/o traballo/s presentado/s inicialmente ou presentar un novo traballo, sempre de acordo coa profesora.
As entregas das prácticas e lecturas terán que presentarse na data establecida. Nestes casos, non hai opción á súa repetición nin entrega posterior.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca (2011). Apuntes sobre representación y organizació de la información. Gijón: Trea
PONJUÁN DANTE, Gloria (2007). Gestión de información: dimensiones e implementación para el éxito organizaciona. Gijón: Trea
LÓPEZ YEPES, José Luís (2011). La sociedad de la documentación. Madrid: Fragua
CORDON GARCÍA, José Antonio et al (2012). Libros electrónicos y contenidos digitales en la sociedad del conocimiento: mercado, servicios y derechos. Madrid: Pirámide
CRUZ MUNDET, José Ramón (2005). Manual de Archivística. Madrid: Fundación Germán Sánchez-Ruipérez
LÓPEZ YEPES, José Luís, coord. (2006). Manual de Ciencias de la Documentación. Madrid: Pirámide
MAGÁN WALS, José Antonio, ed. (2004). Tratado básico de biblioteconomía. Madrid: Universidad Complutense |
|
Bibliografía complementaria
|
Boletín de la ANABAD (). . Madrid: ANABAD
El Profesional de la Información (). . Barcelona
Revista Española de Documentación Científica (). .
Revista General de Información y Documentación (). . Madrid: Universidad Complutense
Anales de Documentación (). http://revistas.um.es/analesdoc/index. Murcia: Universidad de Murcia
BiD (). http://www.ub.es/biblio/bid/. Barcelona: Universidad de Barcelona
Pecia Complutense (). http://www.ucm.es/BUCM/pecia/. Madrid: Universidad Complutense |
A bibliografía básica incrementarase ao longo do curso coa bibliografía básica e complementaria de cada tema, que incluirá artigos de revistas especializadas e recursos en Internet
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Bibliografía e Fontes de Información/710G02014 | Fontes de Información Especializadas/710G02024 | Natureza e Evolución das Unidades de Información/710G02031 | Fontes de Información en Ciencia e Tecnoloxía/710G02037 |
|
|