Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Aspectos Xurídicos do Desenvolvemento de Videoxogos Código 730529023
Titulación
Máster Universitario en Deseño, Desenvolvemento e Comercialización de Videoxogos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Sanz Larruga, Francisco Javier
Correo electrónico
javier.sanz.larruga@udc.es
Profesorado
Collado Rodríguez, Noelia
Sanz Larruga, Francisco Javier
Correo electrónico
noelia.collado@udc.es
javier.sanz.larruga@udc.es
Web
Descrición xeral Descriptores:
• Fundamentos e bases xurídicas da regulación dos videoxogos
• Cuestions xurídico-públicas e xurídico-privadas sobre a producción e comercialización dos videoxogos
Obxetivos da materia:
• Acceso e coñecemento as normas xurídicas sobre os videoxogos
• Comprensión dos conceptos máis relevantes na regulación dos videoxogos
• Cuestions prácticas con relación aos aspectos xurídicos da producción e comercialización dos videoxogos
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

Non haberá modificacións nos contidos en caso de suspensión da actividade presencial

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen

A docencia pasará a ser telemática (síncrona ou non) na súa totalidade, mediante o uso da plataforma Teams.

*Metodoloxías docentes que se modifican

As metodoloxías docentes reforzaranse coas seguintes actuacións, de acordo co criterio de cada un dos profesores responsables de grupo:
- Realización de presentacións de Powerpoint con apuntes y notas de apoio para facilitar a súa compresnión e suplir as carencias de manuais de apoio.
- Realización de titorías grupais non presenciais para solventar dúbidas sobre as diferentes materias.
- Elaboración de vídeos de apoio para facilitar a comprensión do tema e facilitar a identificación das cuestións máis relevantes.
- Atención personalizada reforzada a través dos diferentes mecanismos técnicos que ofrece o paquete OFFICE 365 (fundamentalmente chat de TEAMS).

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Reforzarase o uso dos medios de atención personalizada non presencial xa previstos na Guía Docente.

Durante os horarios de titorización, ou cando así se sinale polo profesorado, os estudantes terán a posibilidade de programar titorías personalizadas mediante a plataforma Teams.

4. Modificacións na avaliación

Con carácter xeral, manterase a estrutura da avaliación tanto en primeira como en segunda oportunidade.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Ningunha

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Acceso o coñecemento do entorno xurídico en que se desenrola aa actividade do dessenvolvemento de videoxogos, en especial nos aspectos relacionados coa propiedade intelectual, o licenciamiento e la protección de datos AP38
AP39
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP13
BP14
CP1
CP3
CP4
CP6
CP7
Comprensión e aprendizaxe dos conceptos de Dereito Audiovisual relativos á libertad de información e á publicidade, así como os temas relativos á protección de datos personais AP38
AP39
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP13
BP14
CP1
CP3
CP4
CP6
CP7

Contidos
Temas Subtemas
Réximen xurídico dos videoxogos Introducción ao réximen xurídico dos videoxogos.
Propiedade intelectual e industrial Propiedade intelectual do “software”.
Propiedade intelectual da obra audiovisual dos videoxogos.
Marcas e patentes.
Loita contra a piratería.
Dereitos de explotación y licenciamiento Derechos de explotación e licenciamiento de contidos propios.
Derechos de explotación e licenciamiento de contidos de terceiros.
Dereito audiovisual, libertad de información e publicidade dos videoxogos. “Advergaming”.
Protección de datos de carácter persoal.
Explotación da información de usuarios.
Protección da infancia.
Réxime xurídico sobre “e-Sports”
Introducción ao réxime xurídico sobre “e-Sports”.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A38 A39 2 0 2
Traballos tutelados B1 B2 B3 B4 B5 B6 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 4 9 13
Proba obxectiva A38 A39 B1 B2 B3 B4 B6 C4 C6 C7 1 0 1
Sesión maxistral A38 A39 B1 C4 C6 C7 12 45 57
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Seminario co profesional invitado
Traballos tutelados Elaboración de informe ou traballo por grupos e presentación oral
Proba obxectiva Estudo persoal do alumnado da base teórica
Sesión maxistral Clases expositivas

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Supervisión dos traballos tutelados do alumno por parte do profesor.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A38 A39 B1 C4 C6 C7 Asistencia ás clases presenciais 10
Traballos tutelados B1 B2 B3 B4 B5 B6 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 Evaluación dos traballos presentados polo alumno 40
Proba obxectiva A38 A39 B1 B2 B3 B4 B6 C4 C6 C7 Evaluación dos coñecementos do alumno sobre a base teórica da materia 50
 
Observacións avaliación

Aqueles alumnos que houberan solicitado a dispensa académica deberán poñerse en contacto cos profesores da asignatura para concretar o método de seguimento e a preparación da evaluación.


Fontes de información
Bibliografía básica DONAIRE VILLA, F. J. (2017). La protección jurídica de los derechos de autor de los creadores de videojuegos: ¿statu quo? Perspectivas y desafíos. Trama editorial
BOUZA LÓPEZ, M. A. (1997). La protección jurídica de los videojuegos. Madrid. Marcial Pons
PALOMAR OLMEDA, A. (2017). Régimen Jurídico de las Competiciones de Videojuegos: La necesidad de un marco juridico para los videojuegos en España. Madrid. Difusión Jurídica y Temas de Actualidad
NABEL, D. D. & CHANG, B. (2018). Video Game Law in a Nutshell. St. Paul , MN (USA). West Academic Publishing

Información en internet:

· Organización mundial de la Propiedad Intelectual (OMPI): https://www.wipo.int/copyright/es/activities/video_games.html

· Asociación Española de Videojuegos: http://www.aevi.org.es

· Derecho e industria de los videojuegos: https://develaw.com

· Inter Iuris: http://www.interiuris.com/blog/category/videojuegos/

· Eduardo Lagarón: http://www.eduardolagaron.com/category/derecho-de-los-videojuegos/

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
“Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
            A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
             •  Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático
             •  Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
             •  En caso de ser necesario realizalos en papel:
                  -     Non se empregarán plásticos
                 -      Realizaranse impresións a dobre cara.
                 -      Empregarase papel reciclado.
                 -      Evitarase a impresión de borradores.


Ademais:
• Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural
• Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais
• Incorpórase perspectiva de xénero na docencia desta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…)
• Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
• Deberanse detectar situacións de discriminación e propoñeranse accións e medidas para corrixilas.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías