Identifying Data 2020/21
Subject (*) Degradación de Solos e Recursos Hídricos Code 508149043
Study programme
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
1st four-month period
All Free 4
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Coñecer as causas e consecuencias da degradación dos solos e dos recursos hídricos, así como coñecer as medidas a seguir para evaluar suelos degradados.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Que os alumnos sexan conscientes da importancia ambiental do solo e dos recursos hídricos, que coñezan as causas da sua degradación e as posibles medidas de conservación e recuperación. Estudio autónomo e búsqueda de bibliografía e datos en diversas fontes. Desarrollar a capacidad para integrarse en un grupo, colaborar e expresar as sus opiniones frente os sus compañeiros. Capacidad para obtención de información e presentación en público de un traballo.

Contents
Topic Sub-topic
Composición do solo
Propiedades do solo
Degradación biolóxica, física e química dos solos
Consecuencias da degradación do solo e evaluación
Importancia e estado actual da degradación do solo
Degradación dos recursos hídricos
Medidas de control


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects 9 18 27
Oral presentation 2 4 6
Objective test 1 0 1
Guest lecture / keynote speech 22 44 66
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Elaboración de traballos en grupo sobre un tema elexido polo profesor que deberán entregar por escrito no plazo acordado. Dito traballo será presentado en forma oral polos compoñentes do grupo.
Oral presentation Os traballos realizados o grupo presentarán-se en forma oral, na aula, por tódo-los membros do grupo. Os compañeiros e o profesor poderán formular as preguntas que consideren oportunas. A duración e turnos de presentación se establecerán en clase.
Objective test Proba consistente en preguntas tipo test e preguntas cortas da materia impartida nas sesiones maxistrales polo profesor. Tamén podrá incluir preguntas referentes os traballos presentados en forma oral polos grupos (por todos o por algún deles).
Guest lecture / keynote speech Sesions presentadas polo profesor sobre os temas centrales da materia nas que se incentivará a participación dos alumnos.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Se orientará al alumno, tanto en clase como en tutorias concertadas con el profesor, sobre posibles dudas acerca de los trabajos tutelados.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test Exame dos contidos impartidos nas clases maxistrales. Tamén poderá incluir preguntas referentes os traballos presentados en forma oral polos grupos (por todos o por algun deles). Consistirá en preguntas cortas e test. 70
Oral presentation Tódo-los membros do grupo expondrán de forma oral o traballo realizado polo grupo. Se valorará individualmente a claridad de ideas, precisión e modo de exposición (se penalizará a lectura), así como a capacidad de defensa dos argumentos presentados no traballo. Igualmente se valorará a capacidad de transmisión dos coñecementos os oyentes, así como a adecuación ó tiempo de presentación acordado. 20
Supervised projects Se valorará o traballo realizado no grupo e entregado por escrito o profesor no plazo acordado. Se valorará a calidad do traballo atendendo o seguinte: presentación, estructura (siempre deberá de incluir índice e bibliografía) organización, claridad e relevancia dos contidos.
Os traballos entregados fora de plazo computan como cero.
10
 
Assessment comments

As preguntas tipo test poderán ser de resposta simple ou múltiple e puntuarán negativo, excepto cando queden en blanco, en cuyo caso o seu valor será de cero. As de resposta múltiple terán que estar TODAS correctas, do contrario a PREGUNTA se puntuará negativamente. Se considerará “Non Presentado” cando o alumno non efectúe ningunha das actividades previstas na asignatura. Para superar a materia se requiere unha puntuación mínima do 50%.

Na convocatoria de setembro se manterán as notas das actividades para aqueles alumnos que as realizaran durante o curso. Os que no nas realizaran tendán unha pruoba que englobará tóda-las actividades realizadas.


Sources of information
Basic

Porta Casanellas, J. y otros. , "Edafología para la agricultura y el medio ambiente", Madrid [etc.] Mundi-Prensa. 2003.

Cánovas Cuenca, Juan, "Calidad agronómica de las aguas de riego", Madrid Mundi-Prensa Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación. 1990.

"Procesos de degradación y recuperación de suelos". Ministerio de Educación y Ciencia Ciemat D. L. 2007.

Morgan, R.P.C. 1997. Erosión y Conservación del suelo. Ediciones Mundi-Prensa. Madrid.

 

Complementary (). .
(). .


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Se recomienda tener conocimientos de suelos y del medio físico en general.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.