Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Degradación de Solos e Recursos Hídricos Código 508149043
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º cuadrimestre
Todos Libre elección 4
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Coñecer as causas e consecuencias da degradación dos solos e dos recursos hídricos, así como coñecer as medidas a seguir para evaluar suelos degradados.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Que os alumnos sexan conscientes da importancia ambiental do solo e dos recursos hídricos, que coñezan as causas da sua degradación e as posibles medidas de conservación e recuperación. Estudio autónomo e búsqueda de bibliografía e datos en diversas fontes. Desarrollar a capacidad para integrarse en un grupo, colaborar e expresar as sus opiniones frente os sus compañeiros. Capacidad para obtención de información e presentación en público de un traballo.

Contidos
Temas Subtemas
Composición do solo
Propiedades do solo
Degradación biolóxica, física e química dos solos
Consecuencias da degradación do solo e evaluación
Importancia e estado actual da degradación do solo
Degradación dos recursos hídricos
Medidas de control


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 9 18 27
Presentación oral 2 4 6
Proba obxectiva 1 0 1
Sesión maxistral 22 44 66
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Elaboración de traballos en grupo sobre un tema elexido polo profesor que deberán entregar por escrito no plazo acordado. Dito traballo será presentado en forma oral polos compoñentes do grupo.
Presentación oral Os traballos realizados o grupo presentarán-se en forma oral, na aula, por tódo-los membros do grupo. Os compañeiros e o profesor poderán formular as preguntas que consideren oportunas. A duración e turnos de presentación se establecerán en clase.
Proba obxectiva Proba consistente en preguntas tipo test e preguntas cortas da materia impartida nas sesiones maxistrales polo profesor. Tamén podrá incluir preguntas referentes os traballos presentados en forma oral polos grupos (por todos o por algún deles).
Sesión maxistral Sesions presentadas polo profesor sobre os temas centrales da materia nas que se incentivará a participación dos alumnos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Se orientará al alumno, tanto en clase como en tutorias concertadas con el profesor, sobre posibles dudas acerca de los trabajos tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva Exame dos contidos impartidos nas clases maxistrales. Tamén poderá incluir preguntas referentes os traballos presentados en forma oral polos grupos (por todos o por algun deles). Consistirá en preguntas cortas e test. 70
Presentación oral Tódo-los membros do grupo expondrán de forma oral o traballo realizado polo grupo. Se valorará individualmente a claridad de ideas, precisión e modo de exposición (se penalizará a lectura), así como a capacidad de defensa dos argumentos presentados no traballo. Igualmente se valorará a capacidad de transmisión dos coñecementos os oyentes, así como a adecuación ó tiempo de presentación acordado. 20
Traballos tutelados Se valorará o traballo realizado no grupo e entregado por escrito o profesor no plazo acordado. Se valorará a calidad do traballo atendendo o seguinte: presentación, estructura (siempre deberá de incluir índice e bibliografía) organización, claridad e relevancia dos contidos.
Os traballos entregados fora de plazo computan como cero.
10
 
Observacións avaliación

As preguntas tipo test poderán ser de resposta simple ou múltiple e puntuarán negativo, excepto cando queden en blanco, en cuyo caso o seu valor será de cero. As de resposta múltiple terán que estar TODAS correctas, do contrario a PREGUNTA se puntuará negativamente. Se considerará “Non Presentado” cando o alumno non efectúe ningunha das actividades previstas na asignatura. Para superar a materia se requiere unha puntuación mínima do 50%.

Na convocatoria de setembro se manterán as notas das actividades para aqueles alumnos que as realizaran durante o curso. Os que no nas realizaran tendán unha pruoba que englobará tóda-las actividades realizadas.


Fontes de información
Bibliografía básica

Porta Casanellas, J. y otros. , "Edafología para la agricultura y el medio ambiente", Madrid [etc.] Mundi-Prensa. 2003.

Cánovas Cuenca, Juan, "Calidad agronómica de las aguas de riego", Madrid Mundi-Prensa Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación. 1990.

"Procesos de degradación y recuperación de suelos". Ministerio de Educación y Ciencia Ciemat D. L. 2007.

Morgan, R.P.C. 1997. Erosión y Conservación del suelo. Ediciones Mundi-Prensa. Madrid.

 

Bibliografía complementaria (). .
(). .


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Se recomienda tener conocimientos de suelos y del medio físico en general.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías