Identifying Data 2020/21
Subject (*) Experimentación en Química Analítica Code 610311505
Study programme
Licenciado en Química
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
Fifth Trunk 5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Química
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Laboratorio integrado para la resolución de problemas analíticos concretos. Aplicación al estudio de problemas clínicos, agroalimentarios, toxicológicos, ambientales e industriales
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A15 Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos.
A17 Traballar no laboratorio Químico con seguridade (manexo de materiais e eliminación de residuos).
A19 Levar a cabo procedementos estándares e manexar a instrumentación científica.
A20 Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Seleccionar o procedimiento analítico mais axeitado tendo en conta as estratexias de muestreo, tratamento previo e determinación en función da naturaleza da matriz e do analito, a disponibilidade instrumental, o tiempo, coste, etc. A15
B2
B4
C1
Obter información analítica do problema plantexado A20
B2
B4
C1
Realizar o traballo de laboratorio requerido dacordo cos criterios das boas prácticas de laboratorio (BPL). A17
A19
C1
Elaborar un informe que permita, cos datos analíticos obtidos, resolver o problema plantexado. B5
C1
C3
Evaluar a calidade dos resultados obtidos A20
B3

Contents
Topic Sub-topic
Solving analytical problems Sample pre-treatment and treatment of several of real samples (industrial, nutritional, environmental and clinical-forensic samples) for the determination of inorganic and organic analytes.
Determination of analytes using spectrometric techniques (UV-visible spectrometry, infrared spectrometry, spectrofluorimetry and Atomic Spectrometry) and chromatographic (High Resolution Liquid Chromatography and Gas Chromatography).
-Results quality evaluation obtained by performing intercomparison exercise by the analysis of reference materials

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A15 A17 A19 A20 B2 B3 B4 B5 C1 C3 1 124 125
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Realizará una evaluación final mediante unha proba obxetiva que incluirá os contidos da asignatura. A proba obxetiva constará de preguntas relacionadas coa resolución de problemas analíticos reais.

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Description
O alumno será atendido nas tutorías voluntarias e individuais no despacho do profesor, no horario que se especifique.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A15 A17 A19 A20 B2 B3 B4 B5 C1 C3 Os contenidos serán evaluados mediante unha proba obxetiva 100
 
Assessment comments

Para superar la asignatura se necesita alcanzar una calificación mínima de 5 puntos en la prueba objetiva


Sources of information
Basic CÁMARA, C.; FERNÁNDEZ, P.; MARTÍN-ESTEBAN, A; PÉRZ-CONDE, C.; MIQUEL VIDAL. (2002). Toma y Tratamiento de Muestra. Madrid, Síntesis

Complementary MILLER, J. N.; MILLER J. C (2002). Estadística y Quimiometría para Química Analítica. Madrid, Pearson Education
OLSEN, E. D. (1990). Métodos Ópticos de Análisis. Barc3lona, Reverté
SKOOG, D. A.; HOLLER, F. J.; NIEMAN, T. A. (2001). Principios de Análisis Instrumental. Madrid, McGraw-Hill
RUBINSON, K. A.; RUBINSON, J. F. (2000). Química Analítica Contemporánea. Mexico, Rentice-Hall
CELA, R.; LORENZO, R.; CASAIS, A., C (2002). Técnicas de Separación en Química Analítica. Madrid, Sínteis


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Química Analítica Avanzada/610311502

Subjects that continue the syllabus
Técnicas Analíticas Instrumentais en Medio Ambiente/610311615

Other comments

Recomiendase: -Levar o día a asignatura de 5º curso Química Analítica Avanzada -Realizar a preparación das prácticas encomendadas de forma exhaustiva -Aproveitar as prácticas no laboratorio para aclarar dubidas, conceptos, etc. -Completar a formación teórica necesaria durante a execución das prácticas- Intentar adquirir unhas boas prácticas no manejo da instrumentación no laboratorio -Intentar fomentar a capacidad de traballar con “criterio analítico” dende a primeira a la derradeira etapa del procedemiento analítico.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.