Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Tratamiento de Aguas Residuales y Naturales Código 610311609
Titulación
Licenciado en Química
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
1º y 2º Ciclo Anual
Cuarto Quinto Optativa 10
Idioma
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Química
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descripción general Con esta materia o alumnado adquirirá os coñecementos básicos acerca da caracterización de augas residuais, dos procesos (físicos, químicos e biolóxicos) e tecnoloxías de tratamento, e do predeseño de instalacións de tratamento.
Plan de contingencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias del título
Código Competencias del título
A1 Utilizar la terminología química, nomenclatura, convenios y unidades.
A7 Conocer y aplicar las técnicas analíticas.
A11 Conocer y diseñar operaciones unitarias de Ingeniería Química.
A13 Comprender la Química de los principales procesos biológicos.
A14 Demostrar el conocimiento y comprensión de conceptos, principios y teorías relacionadas con la Química.
A16 Adquirir, evaluar y utilizar los datos e información bibliográfica y técnica relacionada con la Química.
A20 Interpretar los datos procedentes de observaciones y medidas en el laboratorio.
A21 Comprender los aspectos cualitativos y cuantitativos de los problemas químicos.
A22 Planificar, diseñar y desarrollar proyectos y experimentos.
A24 Explicar de manera comprensible, fenómenos y procesos relacionados con la Química.
A25 Relacionar la Química con otras disciplinas y reconocer y valorar los procesos químicos en la vida diaria.
A27 Impartir docencia en química y materias afines en los distintos niveles educativos.
B2 Resolver un problema de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B6 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B7 Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Coñecer a problemática da contaminación da auga, as actuacións en prvención e as tecnoloxías dispoñibles para a súa depuración. A7
A11
A13
A22
A24
A25
B3
C1
C6
Resolver problemas relacionados cos distintos procesos de tratamento da auga. A11
A13
A24
A27
B2
B3
C6
Coñecer os parámetros de caracterización da auga e a súa determinación no laboratorio. A1
A7
A20
B2
C1
C6
Interpretar datos e resultados obtidos de medidas de laboratorio. A1
A14
A16
A20
A21
A24
B2
B3
C6
Manexar a bibliografía para a busca de información científico-técnica. A13
A14
A16
B6
B7

Contenidos
Tema Subtema
Tema 1. Introdución - Augas residuais: orixen, volumes e características
- Efectos ambientais do vertido de augas residuais
- Lexislación.
- Alternativas e clasificación dos métodos de tratamento
Tema 2. Prevención da contaminación. Tecnoloxías limpas. - Prevención na orixe e minimización
- Minimización de augas residuais na industria. Exemplos
- saneamento ecolóxico: ECOSAN
- Medidas e opcións de reforma do modelo convencional de saneamento
Tema 3. Tratamentos físicos - Tratamentos preliminares: Desbaste. Reixas, Tamices, Desareadores, Teoría da sedimentación de partículas discretas, Dimensionamento dun desareador, Rendemento, Desengraxado
- Sedimentación: Sedimentadores: clasificación. Sedimentación clase II. Tanques de sedimentación primaria. Sedimentación clase III: sedimentación zonal ou retardada. Sedimentación clase IV: zona de compresión. Sedimentación acelerada. Sedimentadores secundarios. Dimensionado dos tanques de sedimentación secundaria.
- Flotación.
Tema 4. Procesos químicos de tratamento - Coagulación e floculación: Dinámica de partículas coloidais. Estabilidade. Forzas de atracción e repulsión entre partículas coloidais cargadas. Efecto da concentración iónica da solución. Punto isoeléctrico. Efecto do pH. Desestabilización de coloides. Coagulación.
- Oxidación e redución química: Oxidación completa e oxidación parcial. Oxidación e substitución. Oxidación con osíxeno. Oxidación con ozono. Oxidacións con permanganato e con compostos de cloro (Cl2 e ClO2).
- Outros procesos químicos.
Tema 5. Bases cinéticas e microbiolóxicas dos procesos biolóxicos - Introdución aos procesos biolóxicos
- Parámetros cinéticos no proceso aerobio
- Parámetros cinéticos no proceso anaeróbio
- Parámetros cinéticos na eliminación biolóxica de nutrientes
Tema 6. Tecnoloxías do tratamento aerobio - Proceso de lodos activos. Balance e deseño
- Aireación. Transferencia de osíxeno. Equipos de aireación
- Aireación prolongada. Balace e deseño
- Lagoas aireadas. Balance e deseño
- Filtros percoladores. Balance e deseño
Tema 7. Tecnoloxías do tratamento anaerobio - Sistemas de biomasa suspendida
- Sistemas de biomasa adherida.
- Sistemas híbridos.
Tema 8. Eliminación de nutrientes (N e P) - Introdución. Ciclo do N.
- Balances e deseño dunha planta de nitrificación combinada
- Desnitrificación.
- Eliminación de P por precipitación.
- Eliminación biolóxica de fósforo.
- Procesos de eliminación de N e P. Clasificación e esquemas dos procesos máis utilizados, AO, AAO, Bardenpho, Phostrip, SBR.
Tema 9. Tratamentos naturais e de baixo custo - Fosa séptica e Tanque Imhoff.
- Tratamento en dixestores anaerobios
- Depuración en humidais construídos
- Sistemas de depuración dixestor-humidal
- Algúns exemplos de instalacións e prestacións
- Parámetros de deseño e dimensionamento

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Prueba mixta A1 A7 A11 A13 A14 A16 A20 A21 A22 A24 A25 A27 B2 B3 B6 B7 C1 C6 4 246 250
 
Atención personalizada 0 0 0
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Prueba mixta Probas escrita: exame presencial.

Atención personalizada
Metodologías
Prueba mixta
Descripción
Haberá atención personalizada, por correo-e ou en tutorías presenciais.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Prueba mixta A1 A7 A11 A13 A14 A16 A20 A21 A22 A24 A25 A27 B2 B3 B6 B7 C1 C6 Avaliarase o coñecemento da materia a través da realización dun exame presencial. 100
 
Observaciones evaluación

O aprobado requerirá unha nota media mínima de 5 (sobre 10) na proba escrita.


Fuentes de información
Básica

Metcalf & Eddy. Tratamiento, evacuación y reutilización de aguas residuales. Labor. Barcelona (1995).

Henze, M., Harremoes, P., Jansens, J. & Arvin, E. Wastewater treatment. Springer-Verlag, New York (1995).

Weber, W.J. Control de la calidad del agua. Procesos fisicoquímicos. Ed. Reverté. Barcelona (1979).

APHA, Standard Methods for the Examination of Water and Wastewater. 20th ed., Washington DC, USA (1998).

VV.AA. Auga e sustentabilidade.Adega Cadernos nº 11. Santiago de Compostela (2003).

Lens, P; Zeeman, G. e Lettinga, G. (Ed.). Decentralised sanitation and reuse; concepts, systems and implementation. IAW Plublishing, London (2001).

Ramalho, R. S. Tratamiento de aguas residuales. Ed. Reverté. Barcelona (1991).

Proyecto Depuranat. Gestion sostenible del agua residual en entornos rurales. Ed. Netbiblo (ISBN978-84-9745-383-7), A Coruña (2008).

C.P. Leslie Grady, Jr.; Glen T. Daigger; Nancy G. Love and Carlos D. M. Filipe. Biological Wastewater Treatment. Third Edition IWA Publishing, CRC Press Taylor and Francis Group. (2012)

 

Complementária (). . www.agua-dulce.org
(). . www.ecodes.org
(). . www.unizar.es/fnca
(). . www.depuranat.itccanarias.org
(). . www.gtz.de/en/themen/umwelt-infrastruktur/wasser/9399.htm
Cuesta e Neira (Ed.) (2009). Auga e sustentabilidade. Enfoques para unha nova política de augas . (Lugo: Vicerreitoría de Cultura da Universidade de Santiago).


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Otros comentarios

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