Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Curso Avanzado de Proteínas e Ácidos Nucleicos Código 610311619
Titulación
Licenciado en Química
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Cuarto Quinto Optativa 7.5
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Dentro de la Licenciatura de Química esta asignatura es optativa y tiene por objeto dar una formación avanzada sobre estructura de Bio-moléculas, sobre todo dirigida a los alumnos que pretendan especializarse en un futuro en el área de Bioquímica o que necesiten herramientas bioquímicas para su especialización en otras materias.

Competencias do título
Código Competencias do título
A9 Coñecer os rasgos estruturais dos compostos químicos, incluíndo a estereoquímica, así como as principais técnicas de investigación estrutural.
A12 Relacionar as propiedades macroscópicas coas de átomos e moléculas.
A13 Comprender a Química dos principais procesos biolóxicos.
A15 Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos.
A19 Levar a cabo procedementos estándares e manexar a instrumentación científica.
A20 Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio.
A21 Comprender os aspectos cualitativos e cuantitativos dos problemas químicos.
A22 Planificar, deseñar e desenvolver proxectos e experimentos.
A23 Desenvolver unha actitude crítica de perfeccionamento na labor experimental.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer la estructura de las proteínas y ácidos nucleicos a nivel de la estructura primaria, secundaria, terciaria y cuaternaria así como la metodología necesaria para ello A9
A12
A13
A19
A20
A21
A22
B1
B2
B3
B4
B5
Conocer las interacciones entre las moléculas de ácidos nucleicos y proteínas y de ambas con otros ligandos A13
Conocer la estructura de las bases de datos de ácidos nucleicos y proteínas y cómo utilizarlas para extraer información o para enviar a ellas resultados experimentales A13
A15
A22
A23
B1
B2
B3
B4
B6
C2
C3
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
MODULO ESTRUCTURA DE ACIDOS NUCLEICOS
Tema 1 Estudio avanzado de los ácidos nucleicos
Tema 2 Métodos de estudio de ácidos nucleicos
Tema 3 Métodos de síntesis de ácidos nucleicos
Tema 4 Técnicas básicas de DNA recombinante
Tema 5: Resolución de cuestionario y trabajo en grupo
Tema 6: Sistemas químicos y enzimáticos de modificación de ácidos nucleicos.
Tema 7: Sistemas de inmovilización de ácidos nucleicos
MÓDULO BASES DE DATOS
Tema 8: Las bases de datos de ácidos nucleicos y proteínas
MÓDULO PROTEINAS
Tema 9: Estudio avanzado de la estructura de las proteínas
Tema 10: Determinación de estructuras de macromoléculas por difracción de rayos X
Tema 11: Síntesis de péptidos, PNAS y proteínas. Proteínas híbridas y de fusión.
Tema 12: Sistemas de inmovilización de proteínas
Tema 13: Interacciones proteína-proteína y proteína-ligando
Tema 14: Interacciones de ácidos nucleicos con proteínas
MODULO PRACTICAS
P1. La organización y contenidos de las bases de datos de proteínas y ácidos nucleicos
P2. Utilización de herramientas informáticas para el análisis de una secuencia de DNA
P3. Utilización de herramientas informáticas para el análisis de una secuencia de proteína

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A9 A12 A13 0 0 0
Solución de problemas A15 A19 A20 A21 A22 A23 B1 B2 B3 B4 B5 0 0 0
Prácticas a través de TIC B6 C2 C3 C6 C7 0 0 0
Proba mixta A9 A12 A13 A15 A20 A22 4 183.6 187.6
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral En ausencia de clases presenciales, el material de las clases está disponible en la plataforma Moodle
Solución de problemas En ausencia de enseñanza presencial, el alumno dispone de los cuestionarios de problemas a través de la plataforma Moodle
Prácticas a través de TIC En ausencia de clases prácticas, el alumno dispone de información necesaria para la preparación del examen de las prácticas a través de la plataforma Moodle
Proba mixta Prueba escrita que contendrá cuestiones relativas a los temas estudiados, problemas, cuestiones y prácticas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición
Interacción entre los alumnos y el profesor para resolver aquellas dudas que le surgen en relación con la metodología para su preparación o recuperación.

Lugar: Despacho de la Profesora Esperanza Cerdán en horario detutorias

Horario de tutorias
miercoles, jueves y viernes de 10.00 a 12.00

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A9 A12 A13 A15 A20 A22 Prueba mixta

100
 
Observacións avaliación

 


Fontes de información
Bibliografía básica G. Rhodes (2000). Crystalography Made Cristal Clear . Academic Press
M. Esperanza Cerdán Villanueva (2005). Curso Avanzado de Proteínas y Ácidos Nucleicos. A Coruña. UDC
C. Gómez Moreno & J. Sancho (2003). Estructura de proteínas. Ariel Ciencia
C. Braden & J. Tooze (1999). Introduction to protein structure. Garland Pu. Co.
J. Luque & A. Herráez (2001). Texto ilustrado de Biología Molecular e Ingeniería Genética. Harcourt

El libro recomendado en primer lugar contiene toda la información necesaria para preparar teoria, problemas y prácticas de esta asignatura. Además está disponible en formato pdf a través de Moodle y hay ejemplares en la biblioteca

Bibliografía complementaria M. E. Cerdán et al. (1997). Biología Molecular: Avances y técnicas generales. UDC


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Química Orgánica/610311201
Bioquímica/610311301

Observacións
Se recomienda tener un conocimiento básico de inglés para la lectura de artículos científicos y el manejo de bases de datos. La materia tiene un grado elevado de complejidad y se precisa por tanto tener una buena base química y bioquímica antes de matricularse en ella. Se desaconseja que alumnos que obtuviesen calificaciones inferiores a 6.5 en la materia de Bioquímica la cursen como optativa.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías