Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Traballo de Máster Código 610441023
Titulación
Máster Universitario en Bioloxía Molecular, Celular e Xenética
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 12
Idioma
Castelán
Francés
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía
Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Psicoloxía
Coordinación
Cerdan Villanueva, Maria Esperanza
Correo electrónico
esper.cerdan@udc.es
Profesorado
Cerdan Villanueva, Maria Esperanza
Correo electrónico
esper.cerdan@udc.es
Web http://http://ciencias.udc.es/MBMCG/
Descrición xeral Coordinación: María Esperanza Cerdán Villanueva
É un traballo individual realizado polo alumno baixo a dirección dun
dos profesores do Máster e no que se achegará a investigación nalgún dos
campos temáticos do Máster.
A oferta de traballo experimental dos profesores actualízase cada curso e
a lista de temas para o TFM publícase na WEB en xuño do curso anterior


Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade de traballar de xeito seguro nos laboratorios coñecendo os manuais de operacións e as accións ante incidentes de risco
A2 Capacidade de utilizar técnicas e instrumentos habituais na investigación biolóxica celular e molecular: que sexan capaces de manexar as técnicas e protocolos así como comprender as potenciais das mesmas, os seus usos e aplicacións
A3 Capacidade de utilizar ferramentas Bioinformáticas a nivel de usuario
A8 Capacidade de ter unha visión integrada dos coñecementos previamente adquiridos en relación coa Bioloxía Molecular, Celular e Xenética, cunha formulación interdisciplinar e un grao de experimentalidad moi elevado
A13 Capacidade para integrarse profesionalmente en servizos do sector sanitario, farmacéutico, veterinario, produción animal, biotecnoloxía ou industrias do sector da alimentación
B1 Capacidade de análise e síntese de problemas biolóxicos en relación coa Bioloxía Molecular, Celular e Xenética
B2 Capacidade de toma de decisións para a resolución de problemas: que sexan capaces de aplicar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos na formulación de problemas biolóxicos e a busca de solucións
B3 Capacidade de xestión da información: reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados sobre cuestións científicas e biotecnolóxicas
B4 Capacidade de organización e planificación do traballo: que sexan capaces de xestionar a utilización do tempo así como os recursos dispoñibles e organizar o traballo no laboratorio
B5 Capacidade para redactar, representar, analizar, interpretar e presentar documentación técnica e datos relevantes no campo da rama de coñecemento do máster na lingua nativa e polo menos noutra lingua de difusión internacional
B6 Capacidade de traballo en equipo: que sexan capaces de manter relacións interpersoais eficaces nun contexto de traballo interdisciplinar e internacional con respecto á diversidade cultural
B7 Capacidade de progreso persoal: aprender de forma autónoma, adaptarse a novas situacións, desenvolvendo calidades como creatividade, capacidade de liderado, motivación pola excelencia e a calidade
B8 Capacidade de razoamento crítico e compromiso ético coa sociedade: sensibilidade fronte aos problemas bioéticos e aos relacionados coa conservación de recursos naturais
B9 Capacidade de preparación, exposición e defensa dun traballo
B11 Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B12 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B13 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de formular xuízos baseados na información, que, por ser incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre as responsabilidades éticas e sociais vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B14 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, o coñecemento e as últimas razóns que os apoian a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e inequívoco
B15 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito autodirixido ou autónomo
C1 Capacidade de expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 Capacidade para coñecer e empregar axeitadamente a terminoloxía técnica do campo de coñecemento do máster, na lingua nativa e en inglés, como lingua de difusión internacional neste campo
C3 Capacidade de utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Capacidade de desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O alumno realizará un traballo experimental integrado nun grupo de investigación ou, alternativamente , realizará un proxecto. Este traballo debe ser feito por escrito e será presentado publicamente e defendido ao tribunal. O regulamento dos TFM pode versa na WEB do mestrado. AI1
AI2
AI3
AI8
AI13
BI1
BI2
BI3
BI4
BI5
BI6
BI7
BI8
BI9
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9

Contidos
Temas Subtemas
Os temas concretos dos traballos do Mestrado de cada curso académico daránse a conocer ao principio do primer cuatrimestre en función dos alumnos matriculados e da disponibilidade de profesores para dirixirlos. Os temas xenéricos e profesores de contacto se dan a coñecer antes do periodo de pre-inscripción. Os temas concretos dos traballos do Mestrado de cada curso académico daránse a conocer ao principio do primer cuatrimestre en función dos alumnos matriculados e da disponibilidade de profesores para dirixirlos. Os temas xenéricos e profesores de contacto se dan a coñecer antes do periodo de pre-inscripción.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais C7 2 0 2
Investigación (Proxecto de investigación) A2 A1 A3 A8 A13 B1 B3 B2 B4 B6 B7 B8 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 112 20 132
Discusión dirixida A8 B1 B7 B8 B11 B12 B13 B15 C6 C8 6 12 18
Presentación oral B5 B9 B14 C1 C3 0 20 20
Resumo A3 A8 B3 B9 C1 C2 0 70 70
Análise de fontes documentais A3 B3 C2 0 50 50
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Encaminadas á selección do tema/director
Investigación (Proxecto de investigación) Traballo de laboratorio o da realización do proxecto
Discusión dirixida Análise dos datos e discusión có director/tutor de cara á elaboración das conclusións
Presentación oral Exposición pública da memoria elaborada
Resumo Elaboración da memoria do TFM
Análise de fontes documentais Procura bibliografica para definir o "estado da arte" na memoria

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Actividades iniciais
Investigación (Proxecto de investigación)
Discusión dirixida
Análise de fontes documentais
Resumo
Descrición
As horas de atención personalizada distribuiránse a iniciativa do director/tutor

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral B5 B9 B14 C1 C3 As competencias acadadas no analise das fuentes documentais, elaboración da memoria, presentación e defensa pública do traballo evaluanse mediante a rúbrica que utilizan os membros do tribunal e que publícase na WEB do mestrado. 30
Investigación (Proxecto de investigación) A2 A1 A3 A8 A13 B1 B3 B2 B4 B6 B7 B8 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 O director evalúa estas competencias a través da rúbrica publicada na WEB do mestrado.

A % na cualificación pode representar o 30% o menos a criterio do tribunal.
30
Resumo A3 A8 B3 B9 C1 C2 As competencias acadadas no analise das fuentes documentais, elaboración da memoria, presentación e defensa pública do traballo evaluanse mediante a rúbrica que utilizan os membros do tribunal e que publícase na WEB do mestrado. 40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Serán específicas para cada traballo e na mayor parte buscadas polo propio alumno

Bibliografía complementaria

Serán especificas para cada traballo


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Para contribuír a conseguir un ambiente inmediato sostible e cumprir co punto 6 da "Declaración ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", o traballo documental realizado nesta área:
Solicitaranse principalmente en formato virtual e soporte informático.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías