Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Prácticas Externas Código 610441022s
Titulación
Máster Universitario en Bioloxía Molecular, Celular e Xenética (semipresencial)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía
Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Cerdan Villanueva, Maria Esperanza
Correo electrónico
esper.cerdan@udc.es
Profesorado
Cerdan Villanueva, Maria Esperanza
Correo electrónico
esper.cerdan@udc.es
Web http://http://ciencias.udc.es/MBMCG/
Descrición xeral As prácticas externas constitúen un período de aprendizaxe profesional en empresas e institucións colaboradoras.

Coordina as prácticas externas María Esperanza Cerdán Villanueva.

Aínda que por defecto só aparecen na solicitude profesores que titorían prácticas no curso anterior como profesores, todos os profesores asociados oficialmente ao Mestre BMCG poden participar como titores académicos de prácticas externas, ademais, cada empresa designa un titor para cada alumno no. negocio.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade de traballar de xeito seguro nos laboratorios coñecendo os manuais de operacións e as accións ante incidentes de risco
A2 Capacidade de utilizar técnicas e instrumentos habituais na investigación biolóxica celular e molecular: que sexan capaces de manexar as técnicas e protocolos así como comprender as potenciais das mesmas, os seus usos e aplicacións
A3 Capacidade de utilizar ferramentas Bioinformáticas a nivel de usuario
A8 Capacidade de ter unha visión integrada dos coñecementos previamente adquiridos en relación coa Bioloxía Molecular, Celular e Xenética, cunha formulación interdisciplinar e un grao de experimentalidad moi elevado
A13 Capacidade para integrarse profesionalmente en servizos do sector sanitario, farmacéutico, veterinario, produción animal, biotecnoloxía ou industrias do sector da alimentación
B2 Capacidade de toma de decisións para a resolución de problemas: que sexan capaces de aplicar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos na formulación de problemas biolóxicos e a busca de solucións
B4 Capacidade de organización e planificación do traballo: que sexan capaces de xestionar a utilización do tempo así como os recursos dispoñibles e organizar o traballo no laboratorio
B6 Capacidade de traballo en equipo: que sexan capaces de manter relacións interpersoais eficaces nun contexto de traballo interdisciplinar e internacional con respecto á diversidade cultural
B7 Capacidade de progreso persoal: aprender de forma autónoma, adaptarse a novas situacións, desenvolvendo calidades como creatividade, capacidade de liderado, motivación pola excelencia e a calidade
B12 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de formular xuízos baseados na información, que, por ser incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre as responsabilidades éticas e sociais vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
C1 Capacidade de expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 Capacidade para coñecer e empregar axeitadamente a terminoloxía técnica do campo de coñecemento do máster, na lingua nativa e en inglés, como lingua de difusión internacional neste campo
C3 Capacidade de utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Capacidade de desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
As prácticas externas ten que contribuír á formación dos estudantes para a súa posterior integración profesional e permitir o acceso a técnicas de aprendizaxe, protocolos , habilidades e actitudes necesarias para a sua formación e acceso ao emprego. AI1
AI2
AI3
AI8
AI13
BI2
BI4
BI6
BI7
BM3
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9

Contidos
Temas Subtemas
Cada alumno será asigando a unha empresa / institución , e o titor na empresa elaborará un plan descritivo das prácticas e da metodoloxía. Este plan tamén incluirá os calendarios para a realización das prácticas e os métodos de asesoría e control por parte do titor da empresa. Hai un formulario estándar dispoñible na páxina web do Mestrado BMCG. Cada alumno será asigando a unha empresa / institución , e o titor na empresa elaborará un plan descritivo das prácticas e da metodoloxía. Este plan tamén incluirá os calendarios para a realización das prácticas e os métodos de asesoría e control por parte do titor da empresa. Hai un formulario estándar dispoñible na páxina web do Mestrado BMCG.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A13 B2 B7 C1 C3 C4 C8 3 0 3
Análise de fontes documentais A8 B12 C2 0 33 33
Prácticas de laboratorio A1 A2 A3 B4 B6 C5 C6 C7 C9 60 0 60
Resumo A8 C3 2 50 52
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Toma de contacto e presentacion do plan das prácticas. Atención persoal polo titor académico, quen supervisará as prácticas do estudante e os procedementos e formularios necesarios para a realización de prácticas externas.
Análise de fontes documentais Análise da literatura e protocolos necesarios para a posta en marcha de prácticas ea comprensión das súas diversas aplicacións para a solución de problemas e para o desenvolvemento da cultura emprendedora
Prácticas de laboratorio Esta metodoloxía refírese a un traballo práctico na empresa / institución eo seu desenvolvemento específico para cada caso será a proposta do titor na empresa.
Resumo O alumno desenvolverá unha memoria na que son recollidas as técnicas e procedementos desenvolvidos durante a súa permanencia na empresa ea súa avaliación persoal da aplicación deste coñecemento para resolver problemas relacionados coas áreas de aplicación do Mestrado e seu potencial para o desenvolvemento de negocios . Hai un formato de tipo dispoñible na páxina web do Mestrado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Resumo
Descrición
O titor vai orientar os alumnos na selección e forma de realización do Prácticas Externas e como preparar e presentar o informe escrito.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A1 A2 A3 B4 B6 C5 C6 C7 C9 O titor na empresa fai un informe sobre as habilidades desenvolvidas polo alumno . 50
Resumo A8 C3 O estudante elabora un informe sobre as prácticas externas que debe contar coa aprobación do titor na empresa e o supervisor académico. Existe un formulario estándar da memoria que está dispoñible para os alumnos na páxina web do Mestrado .

O titor académico avalía o informe da empresa e mais o informe presentado polo alumno e á súa vez, emite un informe cunha recomendación de cualificación.
50
 
Observacións avaliación
<p class="tw-data-text vk_txt tw-ta tw-text-small" data-placeholder="Traducción" id="tw-target-text" data-fulltext="" dir="ltr">O proceso xeral de avaliación do PEX baséase en tres procesos </p><p class="tw-data-text vk_txt tw-ta tw-text-small" data-placeholder="Traducción" data-fulltext="" dir="ltr">a) O informe do titor da empresa </p><p class="tw-data-text vk_txt tw-ta tw-text-small" data-placeholder="Traducción" data-fulltext="" dir="ltr">b) O informe elaborado polo titor académico que avalía o informe do titor na empresa e a memoria presentada polo alumno. </p><p class="tw-data-text vk_txt tw-ta tw-text-small" data-placeholder="Traducción" data-fulltext="" dir="ltr">c) A avaliación conxunta da Comisión do Mestratdo das probas recollidas en a) e b )</p>

Fontes de información
Bibliografía básica

Específico para cada actividade será indicado ao alumno polo titor da empresa.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
&lt;div&gt;&lt;b&gt;&lt;i&gt;Programa Green Campus Facultade de Ciencias&lt;/i&gt;&lt;/b&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;i&gt;Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da &quot;Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)&quot;, os traballos documentais que se realicen nesta materia:&lt;/i&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;i&gt;Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático.&lt;/i&gt;&lt;/div&gt;


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías