Identifying Data 2015/16
Subject (*) Procesos e Produtos biotecnolóxicos Code 610475106
Study programme
Mestrado Universitario en Biotecnoloxía Avanzada
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Química Física e Enxeñaría Química 1
Coordinador
Veiga Barbazan, Maria del Carmen
E-mail
m.carmen.veiga@udc.es
Lecturers
Veiga Barbazan, Maria del Carmen
E-mail
m.carmen.veiga@udc.es
Web http://mba.uvigo.es/
General description EN LA DOCENCIA EN LA MATERIA PARTICIPAN TAMBIÉN LOS SIGUIENTES PROFESORES DEL IIM-CSIC (INSTITUTO DE INVESTIGACIONES MARINAS-CONSEJO SUPERIOR DE INVESTIGACIONES CIENTÍFICAS):
Antonio Álvarez Alonso (e-mail: antonio@iim.csic.es)
Eva Balsa Canto (e-mail: ebalsa@iim.csic.es)
Julio Rodríguez Banga (e-mail: julio@iim.csic.es)
Y LOS SIGUIENTES PROFESORES DE LA UVIGO:
Francisco Javier Deive Herva (e-mail: deive@uvigo.es)
Mª Asunción Longo González (e-mail: mlongo@uvigo.es)

Conceptos básicos de análise e deseño de procesos biotecnolóxicos, con especial énfasis nos aspectos de integración e boas prácticas. Introducción á optimización, modelado e simulación de procesos biotecnolóxicos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Coñecer as bases do deseño e funcionamento dun bioreactor.
A9 Saber deseñar e executar un protocolo completo de purificación dunha molécula, orgánulo ou fracción celular.
A10 Saber realizar o deseño, planificación, avaliación e optimización de sistemas de produción biotecnolóxica.
A11 Deseñar e xestionar proxectos de base biotecnolóxica.
B1 Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía).
B2 Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas).
B3 Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións).
B4 Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal.
B5 Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación.
B6 Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas.
B7 Capacidade para formular xuízos sobre a problemática ética e social, actual e futura, que propón a Biotecnoloxía.
B9 Capacidade de Traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa.
B10 Capacidade de Traballo nun contexto de sostibilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio ambiente e polos diferentes organismos que o integran así como concienciación polo desenvolvemento sostible.
B11 Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual.
B12 Adaptación a novas situacións legais, ou novidades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia.
B13 Aprendizaxe autónoma.
B14 Liderazgo e capacidade de coordinación.
B15 Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as bases do deseño e funcionamiento dun biorreactor utilizando balances de materia e enerxía en réxime estacionario e non estacionario AC8
Saber deseñar e executar un protocolo completo de purificación de produtos de interés biotecnolóxico AC9
Saber deseñar, planificar, optimizar e evaluar sistemas de produción biotecnolóxicos AC10
Saber analizar e deseñar procesos biotecnolóxicos e operacións asociadas AC11
Promover a capacidade de xestión da información relacionada cos procesos biotecnolóxicos e a transmisión e comunicación eficaz da mesma BC1
BC3
BC6
BC7
Entender o interese, as vantaxes e a necesidade de traballar en equipos multidisciplinais, organizando e planificando adecuadamente os recursos, dentro do ámbito dos procesos biotecnolóxicos e promover dito traballo BC2
BC9
Promover a capacidade para identificar problemas e buscar solucións así como para planificar e elaborar estudios técnicos dentro do ámbito dos procesos biotecnolóxicos BC4
BC5
Promover, dentro da industria Biotecnolóxica, o traballo respetuoso co medio ambiente e cos organismos que o integran BC10
BC11
Promover a capacidade de aprendizaxe autónoma, de liderazgo, a adaptación a novas situacións, así como a sensibilidade pola calidade e o respecto polo medio ambiente no ámbito dos procesos biotecnolóxicos BC12
BC13
BC14
BC15

Contents
Topic Sub-topic
1. Análisis de procesos biotecnológicos Interpretación y elaboración de diagramas de flujo
2. Diseño de procesos biotecnológicos: conceptos generales Diseño conceptual de procesos, fundamentos de diseño jerarquizado.
3. Integración de procesos Acondicionamiento de materias primas, reacción, separación, purificación. Integración energética
4. Buenas prácticas de manufactura (GMP) Estándares de calidad en procesos biotecnológicos.
3. Modelado y simulación de procesos biotecnológicos Descripción de fenómenos de transporte y biotransformación. Introducción a la simulación dinámica. Modelado y simulación de bioprocesos en sistemas homogéneos y en sistemas con distribución espacial.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Short answer questions A8 A9 A10 2 0 2
Guest lecture / keynote speech A8 A9 A10 10 20 30
Case study B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 4.5 9.5 14
ICT practicals A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 8 16 24
Student portfolio B1 B2 B3 B4 B6 B7 B11 B13 0 4.5 4.5
 
Personalized attention 0.5 0 0.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Short answer questions Proba obxectiva dirixida a provocar o recordo dunha aprendizaxe presentada. Preséntase un enunciado en forma de pregunta para responder cunha frase específica, palabra, cifra ou símbolo.
Guest lecture / keynote speech Exposición por parte do profesor dos contidos sobre a materia obxecto de estudo, bases teóricas e/ou directrices dun traballo, exercicio ou proxecto a desenvolver polo estudante.
Case study Análise dun feito, problema ou suceso real coa finalidade de coñecelo, interpretalo, resolvelo, xerar hipóteses, contrastar datos, reflexionar, completar coñecementos, diagnosticalo e adestrarse en procedementos alternativos de solución.
ICT practicals Actividades de aplicación dos coñecementos a situacións concretas, e de adquisición de habilidades básicas e procedimentais relacionadas coa materia obxecto de estudo, desenvolvidas en aulas de informática.
Student portfolio Informe/memoria onde se recolle o traballo realizado nas prácticas.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Case study
ICT practicals
Description
La actividade docente desarrollada será participativa en todas as metodoloxías a empregar.

Asesoraráse ao alumno, si é necesario, para o análisis de casos prácticos e a realización de prácticas de ordenador, principalmente durante as sesións presenciais.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A8 A9 A10 Proba de resposta curta para avaliar os resultados da aprendizaxe 50
Case study B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 Seguimento do traballo do alumno 20
ICT practicals A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 Avaliarase o informe/memoria de prácticas presentado 30
 
Assessment comments

Al igual que el resto de las materias del Máster, la evaluación se realizará de manera continua durante las semanas asignadas a la docencia presencial. En caso de realizar un examen final, la fecha del mismo coincidirá con él último día del periodo docente de la materia. Tendrán prioridad para obtener MH aquellos alumnos que se evalúen en la primera oportunidad.


Sources of information
Basic

-Warren D. Seider, J. D. Seader, Daniel R. Lewin, Soemantri Widagdo, Product and process design principles : synthesis, analysis, and evaluation, 3rd ed., 2010

-Robin Smith, Chemical process design and integration, , 2005 

-L.T. Biegler, I.E. Grossmann, and A.W. Westerberg, Systematic methods of chemical process design, , 1997

-Henry C. Vogel and Celeste L. Todaro, Fermentation and biochemical engineering handbook : principles, process design and equipment, 3rd ed., 2014

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Biotecnoloxía Industrial/610475105

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
É aconsellable que os alumnos teñan coñecementos de inglés a nivel de comprensión de textos, xa que a maior parte das fontes de información que consultarán están publicadas nesa lingua


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.