Identifying Data 2018/19
Subject (*) Prevention, management and environmental audits Code 610475404
Study programme
Mestrado Universitario en Biotecnoloxía Avanzada
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Matemáticas
Química
Coordinador
Soto Castiñeira, Manuel
E-mail
m.soto@udc.es
Lecturers
Soto Castiñeira, Manuel
Veiga Barbazan, Maria del Carmen
E-mail
m.soto@udc.es
m.carmen.veiga@udc.es
Web http://masterbiotecnologiaavanzada.com/
General description Esta materia forma parte do módulo de especialización en Biotecnoloxía ambiental, común tanto ao itinerario profesional como ao académico-investigador. Trata aspectos básicos da xestión ambiental tanto de tipo xeral como aplicados á actividade empresarial e industrial. Os distintos temas serán impartidos por un equipo interdisciplinar, cuxos membros pertencen a diversas institucións universitarias e empresas:
- Avaliación de Impacto Ambiental: Vicente Jimenez
- Xestión e auditorías ambientais: Pablo Comendador Gil (pablocg@cysconsulting.com) (C&S Consulting Services).
- Análise do ciclo de vida (LCA) e pegada ecolóxica (PE): Ángeles Domínguez (admguez@uvigo.es)
- Xestión de Residuos (minimización, reducción, reutilización e reciclaxe): Manuel Soto (m.soto@udc.gal)
- Xestión Integral da Agua: Emilio Rosales Villanueva, de UVigo, (emiliorv@uvigo.es)

Study programme competencies
Code Study programme competences
A27 Coñecer a problemática da contaminación ambiental e saber facer avaliacións do impacto ambiental.
A30 Coñecer e saber utilizar as medidas de prevención e xestión da contaminación ambiental enfocada ao control da mesma e á minimización dos seus efectos.
A31 Saber levar a cabo auditorías sobre contaminación ambiental.
B1 Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía).
B2 Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas).
B3 Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións).
B4 Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal.
B5 Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación.
B6 Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas.
B7 Capacidade para formular xuízos sobre a problemática ética e social, actual e futura, que propón a Biotecnoloxía.
B8 Capacidade de comunicación eficazmente coa comunidade científica, profesional e académica, así como con outros sectores e medios de comunicación.
B9 Capacidade de Traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa.
B10 Capacidade de Traballo nun contexto de sostibilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio ambiente e polos diferentes organismos que o integran así como concienciación polo desenvolvemento sostible.
B11 Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual.
B12 Adaptación a novas situacións legais, ou novidades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia.
B13 Aprendizaxe autónoma.
B14 Liderazgo e capacidade de coordinación.
B15 Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Avaliar a problemática medioambiental en contornos contaminados e aplicar ferramentas de prevención e xestión para asegurar a conservación do medio ambiente. AC30
BC1
BC2
BC4
BC6
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
Saber levar a cabo auditorías sobre contaminación ambiental. AC31
BC3
Saber realizar estudos de impacto ambiental. AC27
BC3
BC5
BC7
BC9
BC10
BC12
BC15
Saber levar a cabo análises de ciclo de vida de produtos e actividades AC27
BC1
BC3
Saber xestionar o uso da auga con criterios de eficiencia e sustentabilidade AC27
BC1
BC12

Contents
Topic Sub-topic
1. Environmental Impact Assessment 1.1. Basic rule for environmental evaluation
1. 2 Basic Procedures for environmental evaluation
1. 3 Scope of the documents and environmental studies. Objective and procedures.
1.4. Practical cases
2. Environmental audits and management 2. Environmental management systems. Rule ISO 14000. EMAS Regulation.
3. Analysis of the life cycle (LCA) and Ecological footprint (EF) 3.1. Sustainability. Methodologies of environmental evaluation. Life Cycle Analysis (LCA) and Ecological Footprint (EF). Introduction. Definitions. Applicability. Methodologies of calculation.
3.2. ISO 14040 Methodology for LCA. Definition of objectives and range of the study. Compilation and analysis of inventory. Impact evaluation. Interpretation. Methods of impact evaluation. CML Method (midpoint method). The Ecoindicador 99 (endpoint method). The Carbon Footprint (CF).
3.3. Methodology of Ecological Footprint.
3.4. Example of application. Software for LCA.
4. Waste Management 4.1. Inventories and ranking of waste. Characterization. Planning.
4.2. Introduction to clean technologies. Plan of minimization. Minimization oriented audit. Examples.
4.3. Waste reuse and recycling. Separated collected and classification for recycling.
5. Integrated water management 5.1. The traditional urban cycle of water use. Concepts of water management.
5.2. Water Frame Directive. New principles and his application. Water management planning.
5.3. Urban uses and resource sustainability strategies: grey waters, wastewater reuse, rain water uses.
5.4. Strategies “Low Water sensitive urban design” and “Low impact development”.
5.5. Strategies for the control of discharges. Directive 91/271 for urban wastewater. Municipal rules. Galician water taxes.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities B3 B6 1 0 1
Guest lecture / keynote speech A30 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B15 14 28 42
Seminar A27 A30 B1 B5 B11 B12 3 3 6
Objective test A27 A30 A31 B1 B3 B5 B6 B7 B9 B10 B12 B13 B14 B15 1 0 1
Field trip A27 A30 B5 B7 B12 2 4 6
Supervised projects A27 A30 A31 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 1 16 17
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación do programa e guía da materia. Preguntas formuladas polo profesor e debate sobre os intereses, puntos de vista e puntos de partida do alumnado.
Guest lecture / keynote speech O profesor exporá oralmente e axudándose de medios audiovisuais os contidos básicos da materia. Realizará perguntas e outras observacións para dirixir a atención do alumno sobre os aspectos chave. Facilitará ao alumno os esquemas, gráficos, táboas, textos e outros materiais que considere oportuno.
Seminar Formulación de problemas teóricos ou practicos e achega de documentación para a súa análise, estudo-debate e conclusións no grupo.
Por tanto, os seminarios concíbense como traballo práctico no que tratar problemas reais ou teóricos.
Objective test Consiste nun exame tipo test, con resposta única ou múltiple, que versará sobre os contidos traballados na análise de fontes documentais, seminarios e sesións maxistrais.
Field trip Analizaranse os aspectos máis importantes da instalación ou lugar a visitar, de discutiranse en grupo e individualmente os elementos singulares do mesmo e as dúbidas e puntos de interese que cause nxs alumnxs.
Supervised projects Realizaranse traballos relacionados con algún dos apartados dos temas do programa. Os pasos a seguir son: selección do tema a proposta do profesor ou do/a alumno/a, identificación preliminar da documentación e da metodoloxía, elaboración dun guión xeral, sesións periódicas co profesor ou correo-e para o seguimento e preparación do informe ou memoria, entrega da memoria final, revisión e, de ser o caso, corrección polo alumno/a.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Supervised projects
Description
Haberá atención personalizada, por correo-e ou en tutorías presenciais (individuais ou en pequeno grupo), sobre calquera aspecto da materia e do traballo do/a alumno/a.
Para o alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, o profesor adoptará as medidas que considere oportunas para non perxudicar a súa calificación.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A30 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B15 Avaliación continuada da participación activa do/a alumno/a. 10
Seminar A27 A30 B1 B5 B11 B12 Avaliación continuada da participación activa do/a alumno/a. 5
Objective test A27 A30 A31 B1 B3 B5 B6 B7 B9 B10 B12 B13 B14 B15 Cuantificación da porcentaxe de respostas correctas. 50
Supervised projects A27 A30 A31 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 Proceso interactivo de realización, traballo en grupo e calidade da memoria. 30
Field trip A27 A30 B5 B7 B12 Avaliación continuada da participación activa do/a alumno/a. 5
 
Assessment comments

Establécese un prazo máximo de 15 días naturais para a entrega das memorias dos traballos por parte dos alumonos/as, agás acordo explícito co profesor en casos concretos. A cualificación de Non Presentado resérvase para aqueles/as alumnos/as que teñan participado en menos do 40% das actividades programadas e/ou non se presenten á proba obxectiva.


Sources of information
Basic H. Jacobsen and M. Kristoffersen (2002). Case studies on waste minimization practices in Europe. EEA Report nº 2
Sánchez e cols. (2014). DE RESIDUO A RECURSO. EL CAMINO HACIA LA SOSTENIBILIDAD. Residuos Urbanos. . Mundi-Prensa: Madrid.
(2005). Effectiviness of packaging waste management systems in selected countries: an EEA pilot study . EEA Report nº 3
Guineé, J.B. (2001). Life cycle assessment. An operational guide to the ISO standards. Final report, Part 2. . Centre of Environmental Science (CML), Leiden University, Holanda.
Institut Cerdá (1995). Manual de Minimización de Residuos y Emisiones Industriales: Tomo 1: Plan de Minimización; Tomo 2: Auditorías orientadas a la minimización; Tomo 3: Buenas Prácticas.. Publicaciones del Institut Cerdá.
ISO (International Organization for Standardization) (2009). Normas ISO, Serie 14040. . www.iso.org
X.E. Castells (2000). RECICLAJE DE RESÍDUOS INDUSTRIALES. Diaz de Santos, Madrid
Baumann, H.; Tillman, A.M. (2004). The hitchhiker's guide to LCA : an orientation in life cycle assessment methodology and application. . Sweden : Studentlitteratur, cop.
Metcalf and Eddy. (). Wastewater Engineering: Treatment and reuse”. . International Edition. McGraw Hill.
Parlamento e Consello da UE (2000). “Directiva 2000/60/CE del Parlamento Europeo y del Consejo, de 23 de octubre de 2000, por la que se establece un marco comunitario de actuación en el ámbito de la política de aguas”.
(Julio 2009). “Evaluating options for water sensitive urban design – A National guide” . Join Steering Committee for water Sensitive Cities (JSCWSC)
(). “WSUD -“Water Sensitive Urban Design. Engineering procedures”. CSIRO Publishing.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Environmental contamination/610475401
Environmental management and water technology/610475402
Environmental management and floor and air technology/610475403

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Master Thesis/610475006
External Practicals/610475007

Other comments

Dado que parte da bibliografía recomendada para esta materia atópase en inglés, e recomendable ter coñecementos desta lingua, polo menos, a nivel de comprensión de textos escritos.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.