Identifying Data 2023/24
Subject (*) Marine Pollution and Ecotoxicology Code 610485015
Study programme
Mestrado Universitario en Bioloxía Mariña
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Bioloxía
Departamento profesorado máster
Coordinador
Barreiro Lozano, Rodolfo
E-mail
rodolfo.barreiro@udc.es
Lecturers
Barreiro Lozano, Rodolfo
E-mail
rodolfo.barreiro@udc.es
Web http://https://secretaria.uvigo.gal/docnet-nuevo/guia_docent/?centre=302&ensenyament=V02M098V01&assignatura=V02M098V01206
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Coñecemento dos principios de explotación e sustentabilidade do medio mariño e planificación e supervisión da súa xestión
A6 Coñecemento, identificación e avaliación da calidade ambiental do medio mariño e da lexislación vixente. Dirección de consultorías ambientais
B1 Desenvolvemento das capacidades comprensivas, de análises e sínteses.
B2 Utilización de criterios e métodos científicos na formulación e resolución de problemas aplicando os coñecementos adquiridos.
B9 Desenvolvemento da capacidade para actualizar o coñecemento de forma autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Distinguir e identificar as técnicas de ecotoxicología retrospectiva e prospectiva AJ6
BJ2
Describir efectos habituais da contaminación en individuos, poboacións e comunidades AJ5
AJ6
BJ2
Valorar as vantaxes e limitacións de cada nivel de organización para detectar o impacto contaminante AJ5
BJ2
Comprender os resultados de técnicas básicas de ensaio de toxicidade, estudos de acumulación-depuración, biomarcadores AJ6
BJ2
Valorar críticamente a relevancia da información derivada de ensaios de toxicidade AJ6
BJ1
BJ2
CC4
CC6
Valorar críticamente as prediccions de modelos de distribución e efectos de contaminantes BJ1
BJ2
CC6
Enfrontarse á literatura especializada podendo encadrala nun tópico concreto da ecotoxicoloxía BJ9
CC3
CC6

Contents
Topic Sub-topic
Introdución e bioacumulación (ecotoxicoloxía
retrospectiva I)
Principais problemas ambientais. A ecotoxicoloxía. Concepto de
biodisponibilidade. Factores da biodisponibilidade de contaminantes. Uso de organismos bioacumuladores. Requisitos dun bo ioacumulador
Toxicocinética Cinética da acumulación. Conceptos de Factor de Bioconcentración (BCF), Factor de Bioacumulación (BAF).
Acumulación ao longo da cadea trófica Concepto de bioamplificación. Estimas da transferencia trófica e Factor de bioamplificación. Exemplos de bioamplificación e dilución trófica.
Efectos fisiolóxicos Concepto de bioamplificación. Estimas da transferencia trófica e Factor de bioamplificación. Exemplos de bioamplificación e dilución trófica.
Biomarcadores Clasificación, especificidade e relación con efectos adversos. Requisitos dun biomarcador. Exemplos de biomarcador.
Ensaios de toxicidade Relación concentración-resposta. Tipos de ensaio: toxicidade aguda e crónica. Análise dos resultados. Curvas de toxicidade e LC50, NOEC, LOEC e MATC.
Predicción en ecotoxicoloxía Predicción a nivel ecosistema. Distribucións de sensibilidades das
especies. Avaliación de risco ambiental, cálculo do cociente de risco.
Cambios na composición da comunidade Abundancia relativa de especies. Índices bióticos. Índices de Diversidade. Comparación con comunidades de referencia.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
ICT practicals B1 B2 B9 C3 C6 4 6 10
Multiple-choice questions A5 A6 B1 1 0 1
Guest lecture / keynote speech A5 A6 B1 C4 C6 16 48 64
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
ICT practicals Uso de ferramentas e modelos ecotoxicolóxicos
Multiple-choice questions Test
Guest lecture / keynote speech Sesión maxistral

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Description
Personalized attention to doubts and problems in person and/or through email or any other teleconferencing channel.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Multiple-choice questions A5 A6 B1 Valorarase a comprensión da materia e dar resposta a casos prácticos 100
 
Assessment comments

Not attending the theory exam implies a final qualification of NOT PRESENTED.

Students with attendance exemption: use of distance learning tools will be enabled for taking exams.

Fraudulent completion of exams or evaluation activities, once verified, will directly result in a failing grade in the corresponding call: the student will be graded as “failed” (numerical grade 0) in the corresponding call of the academic year, whether the offense is committed in the first or second opportunity. For this, their grade will be modified in the first opportunity record, if necessary.


Sources of information
Basic

Newman, M. C., and M. A. Unger, (2010) Fundamentals of Ecotoxicology, CRC Press

Walker, C. H., S. P. Hopkin, R. M. Sibly, and D. B. Peakall., (2006) Principles of Ecotoxicology. Taylor & Francis

Beiras. R., (2018) Marine Pollution. OUP

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
It is recommended that students make use of tutoring to resolve doubts with the teacher.

Green Campus Program Faculty of Sciences: to help achieve a sustainable immediate environment and comply with point 6 of the “Environmental Declaration of the Faculty of Sciences (2020)”, student assignments will be requested in electronic format.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.