Identifying Data 2019/20
Subject (*) Electrophysiological techniques Code 610490027
Study programme
Mestrado Universitario en Neurociencia (Plan 2011)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Rivadulla Fernandez, Juan Casto
E-mail
casto.rivadulla@udc.es
Lecturers
Labra Pinedo, Carmen de
Rivadulla Fernandez, Juan Casto
E-mail
c.labra@udc.es
casto.rivadulla@udc.es
Web http://http://www.usc.es/gl/titulacions/masters_oficiais/neurosci//
General description Asignatura fundamentalmente práctica na que se desenvolverán diferentes técnicas electrofisiolóxicas das utilizadas habitualmente no laboratorio.

Study programme competencies
Code Study programme competences
B1 Coñezan os fundamentos da neurociencia e as materias desta obxecto do seu interese.
B2 Coñezan e saiban utilizar as técnicas experimentais dos campos da neurociencia obxecto do seu interese.
B4 Saiban ler e obter información relevante de publicacións científicas.
B5 Saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa neurociencia.
B6 Sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos;
B8 Saiban traballar en grupos de carácter multidisciplinar
B10 Posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O alumno debe coñecer os fundamentos básicos da electrofisioloxia BR1
BR2
BR8
BR10
O alumno debe ser capaz de interpretar un rexistro extracelular e intracelular BR2
BR4
BR8
O alumno debe coñecer as técnicas de análise mais usuais BR2
BR5
BR6
BR8
CR6

Contents
Topic Sub-topic
EEG e potenciais evocados. Introducción ao EEG
Realización de EEG e obtencion de potencias evocados auditivos
Rexistro extracelular Inclue a realización dun rexistro na cortiza somatosensorial.

Técnicas anestésicas, estereotaxicas
Tipos de electrodos
Identificación dun potencial de acción extracelular.
Resposta á estimulación sensorial

Rexistro intracelular Bases de electrofisioloxía intracelular
Rexistro intracelular nun modelo de rato virtual
Técnicas de análise Introducción as técnicas mais usuais no analise de datos electrofisioloxicos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Simulation B1 B2 B4 B5 B6 B8 C6 5 10 15
Critical bibliographical B1 B2 B4 B5 B6 B8 B10 C6 0 5 5
Guest lecture / keynote speech B1 B2 B4 B5 B6 B10 C6 3 6 9
Laboratory practice B1 B2 B4 B5 B6 B8 B10 C6 15 30 45
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Simulation Realización de rexistro intracelular en modelos de rato virtual
Critical bibliographical Resolución de exercicios prácticos que o alumno ten que realizar fóra do horario de clase
Guest lecture / keynote speech Clases iniciais de cada tema no que se explicarán as bases teóricas que a continuación servirán para facer as prácticas
Laboratory practice EEG
Potenciais evocados
Rexistro extracelular
Espectrofotometria
Microscopia confocal in vivo

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
O profesor estará en todo momento guiando ós alumnos durante a realización das prácticas que farán eles mesmos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice B1 B2 B4 B5 B6 B8 B10 C6 Asistencia
Participación activa do alumno
Desenvolvemento no laboratorio
40
Simulation B1 B2 B4 B5 B6 B8 C6 Asistencia
Participación activa do alumno
Desenvolvemento no laboratorio
15
Critical bibliographical B1 B2 B4 B5 B6 B8 B10 C6 Resolución dos problemas propostos
Claridade no traballo
Entrega en tempo
35
Guest lecture / keynote speech B1 B2 B4 B5 B6 B10 C6 Asistencia e participación 10
 
Assessment comments

Ao tratarse dunha asignatura práctica, consideramos imprescindible a asistencia e participación activa nas mesmas.


Sources of information
Basic

Guía de introducción ás técnicas electrofisiolóxicas: The Axon Guide. (http://stg.rutgers.edu/stg_lab/protocols/The%20axon%20Guide.pdf)

Manual de tecnicas en electrofisioloxía clínica. MC Nicolau. Editorial da Universitat de les Illes Balears

Mariño J et al Combinación de nuevas técnicas electrofisiológicas y de imagen en el estudio de la función de la corteza visual primaria. [REV NEUROL 2003;36:944-950] 

Electrophysiology Gary S. Aston-Jones and George R. Siggins (http://www.acnp.org/g4/GN401000005/)

Wallis, Electrophysiology. A practical approach, Oxford University Press. , 1993,

Loew LM, ed. Spectroscopic membrane probes. Boca Raton, FL: CRC Press, 1988;297.

Tsien RY. Fluorescent probes of cell signaling. Am Rev Neurosci 1989;12:227–253.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Physiology of the nervous system/610490004

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.