Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Química Física Aplicada Código 610500005
Titulación
Mestrado Universitario en Ciencias, Tecnoloxías e Xestión Ambiental (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Química
Coordinación
Iglesias Martinez, Emilia
Correo electrónico
emilia.iglesias@udc.es
Profesorado
Brandariz Lendoiro, Maria Isabel
Fernandez Perez, Maria Isabel
Iglesias Martinez, Emilia
Santaballa Lopez, Juan Arturo
Correo electrónico
i.brandariz@udc.es
isabel.fernandez.perez@udc.es
emilia.iglesias@udc.es
arturo.santaballa@udc.es
Web http://https://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral Descriptores: Química Computacional. Química Física Supramolecular: catálisis supramolecular. Reconocimiento Molecular y Biocatálisis. Fotoquímica Aplicada: fotocatálisis. Electroquímica Aplicada: baterias, corrosión.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro.
A7 Coñecer o marco teórico e as aplicacións da electroquímica e da fotocatálise nos campos da enerxía e o medio ambiente.
A8 Coñecer os fundamentos das interaccións intermoleculares e as súas aplicacións no campo da catálise supramolecular,recoñecemento molecular e biocatálise.
A9 Coñecer algunhas aplicacións básicas da química computacional e dos programas de cálculo máis utilizados nos ámbitos da química e o medio ambiente.
A11 Coñecer as distintas técnicas experimentais e computacionales orientadas á caracterización de mecanismos de reacción.
A20 Coñecemento dos principais tipos de produtos naturais: enzimas, receptores moleculares, etc. Entender a súa participación en procesos de catálise e autoensamblaxe.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
C1 Ser capaz de traballar en equipos, especialmente nos interdisciplinares e internacionais.
C3 Ser capaz de adaptarse a situacións novas, mostrando creatividade, iniciativa, espírito emprendedor e capacidade de liderado.
C5 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C6 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C9 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C10 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C11 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Analizar propiedades de novas estructuras: micelas, microemulsiones, vesículas, liposomas, ciclodextrinas, dendrímeros, nanopartículas, etc.. Explorar novas aplicacións destas estructuras en procesos básicos, como solubilidad, equilibrios diversos, eliminación, detección de compustos de interés, ..., y fundamentalmente, en reactividad. BM1
BM2
BM3
BM5
CM1
CM3
CM5
CM9
CM11
Adquirir coñecemento de novas estructuras moleculares, xeradas en disolución, que son fronteira dos sistemas biolóxicos. Coñecer as aplicacións destes medios na mellora de procesos químicos de separación, de síntese, de reacción, de eliminación de contaminantes, etc. AM1
AM7
AM8
AM9
AM11
AM20
Adquirir los conocimientos básicos encuadrados en la Química Computacional, con especial énfasis en los cálculos de la estructura electrónica. Conocer los programas informáticos más populares relacionados con la Química Computacional. Saber realizar cálculos sencillos de geometrías, energías y otras propiedades moleculares, AM1
AM7
AM8
AM9
AM11
BM1
BM2
BM3
BM5
CM1
CM3
CM5
CM6
CM9
CM10
CM11

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1.Química computacional Introducción
Métodos Ab Initio
Teoría do Funcional da Densidade
Métodos Semiempíricos
Funcións Base
Mecánica Molecular
Dinámica Molecular
Programas de Química Computacional
Cálculo de propiedades
TEMA 2. Química Física Supramolecular Tensioactivos en auga.
Tensioactivos en disolventes
Reactividade en medios microheteroxéneos: modelo simple da pseudofase e con intercambio iónico
TEMA 3. Recoñecemento Molecular e Biocatálise Sistemas receptor-ligando.
Receptores típicos: ciclodextrinas, poliéteres, siderófilos, dendrímeros, ..., ADN.
Ligandos de interese: ións, fármacos, pesticidas, cosméticos.
Aplicacións farmacolóxicas e industriais.
TEMA 4 Fotoquímica Aplicada Reaccións fotoquímicas. Fotocatálise
Fotoquímica Supramolecular. Fluoróforos e microentorno.
Procesos fotoquímicos en complexos supramoleculares.
Fluorescencia en proteínas. Tecnoloxía do ADN
TEMA 5. Electroquímica Aplicada Valoraciones potenciométricas.
Electrodos selectivos de ións. Potenciais de membrana.
Baterías e celdas de combustible.
Corrosión.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A7 A8 A9 A11 A20 15 15 30
Prácticas de laboratorio B1 B5 C3 C1 C9 C11 20 40 60
Traballos tutelados B1 B2 B3 C5 C6 C10 8 20 28
Proba de ensaio A1 A7 A8 A9 A20 4 8 12
Proba de resposta múltiple A1 A7 A8 A9 A20 4 16 20
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Descripción das líneas xerais da asignatura e introducción dos contidos fundamentais
Prácticas de laboratorio Aplicación das tecnoloxías e metodoloxías o estudo e caracterización de sistemas químicos concretos relacionados cos contidos da asignatura.
Traballos tutelados O alumno lerá un ou dous artigos recentes relacionados con temas de química supramolecular para preparar un informe que resuma a información e os resultados relevantes.
Proba de ensaio Proba escrita para valorar a capacidade de razoamento, síntese, e de redacción ... en cuestións prácticas de certa extensión.
Proba de resposta múltiple Proba tipo test relacionada coa asimilación e a comprensión de conceptos teóricos e / ou prácticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio
Descrición
Recoméndase o uso de titorías (ben de xeito persoal, por correo electrónico, a través dos foros de Moodle ou a través de Teams) para resolver calquera dúbida que xurda en relación con calquera tema ou tipo de metodoloxía.
O profesorado da materia estará dispoñible para resolver calquera necesidade ou responder a calquera dúbida durante o horario de titoría establecido.
Os estudantes a tempo parcial ou aqueles con exención de asistencia académica serán atendidos en titorías, tanto de xeito persoal como telemático, sempre que o precisen.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B1 B2 B3 C5 C6 C10 Avalíase o informe, que se pode preparar seguindo un cuestionario que especifique o sistema obxecto de estudo, a técnica e metodoloxía empregada, os resultados obtidos, as conclusións máis relevantes e a perspectiva de futuro que propón o alumno. 40
Proba de ensaio A1 A7 A8 A9 A20 Proba de lonxitude reducida para medir o grao de asimilación e comprensión de conceptos e a capacidade de síntese e escritura. Pódese realizar a través de Moodle ou de xeito presencial. 10
Prácticas de laboratorio B1 B5 C3 C1 C9 C11 Destreza, aptitudes amosadas no laboratorio. Resultados obtidos na experimentación.
40
Proba de resposta múltiple A1 A7 A8 A9 A20 Proba de elección múltiple para responder a través de Moodle nun tempo limitado sobre contidos básicos e conceptuais do temario. 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Bockris, John O'M., Reddy, Amulya K.N. Gamboa-Aldeco, Maria. (2000). Modern electrochemistry 2B. Electrodics in chemistry, engineering, biology, and environmental science. New York : Kluwer Academic / Plenum Publishers]
Connors, K.A. (1987). Binding Constants. The Measurement of Molecular Complex Stability. . Wiley & Sons: New York,
Lewars, E. G. (2011). Computational Chemistry: Introduction to the Theory and Applications of Molecular and Quantum Mechanics. Springer
J. Szejtli (1988). Cyclodextrin Technology. Kluwer Academic Publishers (The Neherlands)
Hinchliffe, A. (2008). Molecular Modelling for Beginners. Wiley
J. R. Lakowicz (2006). Principles of Fluorescence Spectroscopy. Springer Science (New York)
V. Balzani, F. Scandola (1991). Supramolecular Photochemistry. Ellis Horwood (Chicherter, England)
M. J. Rosen (1989). Surfactants and Interfacial Phenomena. John Wiley & Sons
Raoutl Zana (1987). Surfactants in Solution. New Methods of investigation. Marcel Dekker (New York)

Bibliografía complementaria Cramer, C. A. (2004). Essentials of Computational Chemistry: Theories and Models. Wiley


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías