Identifying Data 2018/19
Subject (*) Air Quality Code 610500010
Study programme
Mestrado Universitario en Ciencias. Tecnoloxías e Xestión Ambiental (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Física e Ciencias da Terra
Química
Coordinador
Lopez Mahia, Purificacion
E-mail
purificacion.lopez.mahia@udc.es
Lecturers
Kennes , Christian
Lopez Mahia, Purificacion
Montero Rodríguez, María Belén
Muniategui Lorenzo, Soledad
E-mail
c.kennes@udc.es
purificacion.lopez.mahia@udc.es
belen.montero@udc.es
soledad.muniategui@udc.es
Web http://http://http://campusvirtual.udc.es
General description É una materia que introduce ao alumno no coñecemento da calidade do aire, con énfase no enfoque analítica da evaluación da calidade do aire, principais contaminantes, a súa dispersión na atmosferda e nas tecnoloxías do tratamento do aire contaminado.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro.
A3 Capacitar ao alumno para o desenvolvemento dun traballo de investigación nun campo da Química ou do Medio Ambiente, incluíndo os procesos de caracterización de materiais, o estudo das súas propiedades fisicoquímicas e biolóxicas e dos procesos que poden sufrir no medio natural.
A6 Coñecemento do comportamento de diferentes especies químicas e dos procesos aos que poden estar sometidas unha vez liberadas no medio ambiente, incluíndo as súas relacións entre distintos compartimentos ambientais.
A15 Coñecer os indicadores de calidade do chan e do aire, os procesos de distribución de contaminantes e as tecnoloxías de recuperación e aplicación en cada caso.
A19 Coñecemento e interpretación da lexislación, normativa e procedementos administrativos básicos sobre medios acuosos, chans e atmosferas. Comprensión das bases científicas e económicas da sustentabilidade.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado.
C2 Ser capaz de manter un pensamento crítico dentro dun compromiso ético e no marco da cultura da calidade.
C4 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C5 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C7 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C9 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C10 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Sampling of pollutants in the atmosphere, approach to the assessment procedure air quality and interpretation of the results based on the applicable regulations. AC1
AC3
AC6
AC15
AC19
BC2
BC3
BC5
BC6
CC2
CC7
CC9
CC10
Calculations of diffusion of atmospheric pollutants in different situations. AC1
AC3
AC6
AC15
BC3
BC4
BC6
CC2
CC4
CC9
Be able to propose and develop strategies for treatment of gaseous effluents and polluted air in general. AC1
AC3
AC15
BC2
BC3
CC2
CC5
CC7
CC9

Contents
Topic Sub-topic
UNIT 1.- Introduction to atmospheric pollution. The atmospheric pollution problem. Specific rules. Monitoring and control networks.
UNIT 2.- Analytical methodology for the assessment of air quality. Reference methodology for sampling and analysis of diverse pollutants in the air. Practical cases and interpretation of results. Conclusions on some studies and current research.
UNIT 3.-Atmospheric emissions Main polluting activities of the air. Introduction to the PRTR regulation. Methodologies of sampling and analysis of major pollutants in emissions.
UNIT 4.- Introduction to meteorology. Atmospheric pressure and temperature: variation with the height. Adiabatic equation. Adiabatic gradient. Potential temperature. Stability of air stratification: criteria and classes. Thermal inversion: types.
UNIT 5.- Diffusion of pollutants in the atmosphere. General equation of Gaussian dispersion. Resolution of particular cases. Soil concentration.
UNIT 6.- Plumes: types. Atmospheric conditions. Distribution of the concentration along the axis of the plume. Plume rise. Parameters. Briggs equations for calculations of plumes.
UNIT 7.- Technologies for the removal of particulate matter. Fundamentals. Description of equipments. Design equations. Problems solving.
UNIT 8.- Technologies for the removal of gases/vapors. Fundamentals. Description of equipments. Design equations. Problems solving.
UNIT 9.- Innovative technologies. Fundamentals. Description of equipments. Design equations. Problems solving.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A6 A15 B2 B4 B6 C2 11 33 44
Problem solving A1 A6 A15 B2 B3 C4 C5 C7 C9 4 10 14
Case study A3 A15 A19 B2 B3 B5 B6 C4 C7 C9 C10 2 8 10
Field trip A15 B3 B6 2 0.5 2.5
Objective test A1 A6 A15 B2 B3 B6 C4 C9 2 0 2
 
Personalized attention 2.5 0 2.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Leccións impartidas polos profesores para presentar conceptos fundamentais e desenvolver os temas.
Problem solving Remarcaranse aspectos esenciais dos temas tratados, coa aplicación de esos coñecementos. Por un lado se plantearán problemas co profesor resolverá na clase e ademáis plantexaranse cuestións/problemas cos alumnos terán que resolver de forma autónoma e que terán que entregar ao profesor nun plazo determinado.
Case study O alumno terá que ser capaz de desenvolver e propoñer solucións a casos concretos e específicos de contaminación do aire e de tratamiento dos efluentes industriais. Plantexaranse situacións hipotéticas de partida que terá que evaluar e elaborar un informe ao respecto sobre a situación medioambiental dun punto determinado.
Field trip Desprazamento a unha estación de inmisión da calidade do aire na que o alumno coñecerá e participará nas tarefas de mostraxe. Ademáis fará unha interpretación dos resultados obtidos nunha estación de monitorización.
Objective test Consistirá na evaluación na adquisición e posta en práctica das competencias relacionadas coa asignatura. Consistirá nun exame escrito que incluirá preguntas tipo test/ pregunta corta y resolución de algún problema/caso.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Description
Atenderase aos alumnos, a título individual, en todos aqueles aspectos teórico-prácticos que así o esixan: orientación sobre fontes documentales, aspectos concretos sobre o estudo de casos prácticos e dudas que se lle presentan tanto nos temas teóricos como na resolución de problemas.

O alumno con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será atendido en réxime de horas de titorías (previa cita).

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A3 A15 A19 B2 B3 B5 B6 C4 C7 C9 C10 Ao alumno plantexaráselle un caso real relativo á calidade do aire. Cos coñecementos adquiridos terá que realizar un informe medioambiental da zona.
10
Objective test A1 A6 A15 B2 B3 B6 C4 C9 O exame constará de preguntas tipo test, de preguntas cortas e da resolución de problemas numéricos.
60
Field trip A15 B3 B6 O alumno elaborará un resumo da visita realizada. O profesor poderá requerir a búsqueda de información ou a interpretación dalgún dato que se obtén na estación da calidade del aire. Valorarase a participación activa na visita e tarefas encargadas polo profesor relacionadas con dita visita.
5
Problem solving A1 A6 A15 B2 B3 C4 C5 C7 C9 Plantexaranse problemas co profesor resolverá na clase. De maneira complementaria plantexaranse cuestións/problemas cos alumnos terán que resolver de forma autónoma e individual e que entregarán ao profesor nun prazo que non superará os 20 días naturais despois do remate da asignatura.
25
 
Assessment comments

The work of the student will be evaluated continuously through his active participation throughout the teaching of the subject. The overall rating will be obtained from the sum of the sums previously described. 

The grade of not presented will be granted to that student who is not presented to the objective test.

PARTIAL-TIME AND/OR EXEMPTED FROM REGULAR ATTENDANCE TO THE LESSONS

Students being recognized officially as partial-time and/or exempted from regular attendance to the lessons, will be evaluated only according to their scores on the objective tests (80%) and problem solving (20%). This holds for both evaluation opportunities.


Sources of information
Basic Kennes,C.; Veiga, M.C (2013). Air pollution prevention and control : bioreactors and bioenergy . ohn Wiley & Sons, New York, USA
Thad Godish (1997). Air Quality. New York, Lewis Publisher
(). Atmospheric Environment.
Kennes, C and Veiga, M.C (2005). Bioreactors for Waste Gas Treatment. Dordrecht, The Netherlands, Kluwer Academic Publishers
Milton, R. Beychock (2005). Fundamentals of Stack gas dispersion. Milton R. Beychock, New Port Beach, California, USA
Reeve, R.N (2002). Introduction to Environmental Analysis. Analytical Techniques in the Sciences. Chichester, UK. John Wiley & Sons
Baird, C (2001). Química Ambiental.. Reverté, Barcelona
Blackadar, A.K. (1997). Turbulence and diffusion in the atmosphere. . New York, Springer- Verlag

Complementary (). http://www.aemet.es/es/portada .
(). http://www.cmati.xunta.es/.
(). http://www.magrama.gob.es/es/calidad-y-evaluacion-ambiental/temas/.
(). http://www.sogama.es/es.
McIntosh, D.H., (1983). Meteorología básica. . Madrid, Alhambra
Haltiner, G.J. and Martion, F.L. (1957). Meteorología dinámica y física. New York, McGraw-Hill


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
O alumno deberá ter conceptos claros dos diferentes temas estudados nos cursos conducentes ao Título de Grado, Licenciado ou Enxeñeiro. Poseer coñecementos das ferramentas informáticas (follas de cálculos, procesador de textos, navegación “internet”…) e de inglés. Ademáis é recomendable levar a asignatura ao día pra ir asimilando os conceptos e que a participación do alumno sexa fructífera. Asimesmo, é fundamental a resolución dos problemas plantexados, o que implica a comprensión dos diferentes temas tratados na asignatura.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.