Identifying Data 2018/19
Subject (*) Materials Physical Chemistry Code 610500014
Study programme
Mestrado Universitario en Ciencias. Tecnoloxías e Xestión Ambiental (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Química
Coordinador
Sastre De Vicente, Manuel Esteban
E-mail
manuel.sastre@udc.es
Lecturers
Sastre De Vicente, Manuel Esteban
E-mail
manuel.sastre@udc.es
Web
General description Dispoñer dunha visión xeral teórico-práctica de diferentes propiedades fisicoquímicas: estruturais, termodinámicas e cinéticas asociadas aos materiais absorbentes, os intercambiadores de ións e as membranas así como das súas aplicacións, preferentemente no campo do medio ambiente.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro.
A2 Deseño de novas especies químicas e materiais con propiedades determinadas.
A3 Capacitar ao alumno para o desenvolvemento dun traballo de investigación nun campo da Química ou do Medio Ambiente, incluíndo os procesos de caracterización de materiais, o estudo das súas propiedades fisicoquímicas e biolóxicas e dos procesos que poden sufrir no medio natural.
A4 Coñecer en profundidade as características e fundamentos de diversos modelos químicos para o estudo de sistemas orgánicos, inorgánicos e biolóxicos, incluídos os materiais con proxección tecnológica.
A7 Coñecer o marco teórico e as aplicacións da electroquímica e da fotocatálise nos campos da enerxía e o medio ambiente.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado.
B7 Ser capaz de planificar adecuadamente desenvolvementos experimentais, a un nivel especializado.
C1 Ser capaz de traballar en equipos, especialmente nos interdisciplinares e internacionais.
C3 Ser capaz de adaptarse a situacións novas, mostrando creatividade, iniciativa, espírito emprendedor e capacidade de liderado.
C5 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C8 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C9 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C11 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Get a general overview of the intermolecular force concept and its relationship with size and other physicochemical properties,justifying the nature of nanomaterials. AC3
AC7
To know important adsorbent materials with enphasis in the properties and applications of activated carbons. AC2
AC3
To know the properties of natural and artificial ion exhangers with a focus on zeolites. AC2
AC3
To know the basic properties of membranes and its relevance in separation processes in chemistry. AC1
AC3
BC2
CC11
To critically extract relevant information from the readings of papers treating real applications of nanomaterials. AC1
AC2
AC3
BC1
BC2
BC3
BC5
BC6
CC5
CC8
CC9
To design adecuate experiments to test the behaviour of adsorbents and/ or ion exchangers coupled with membranes. AC4
BC2
BC6
BC7
CC1
CC3
CC11

Contents
Topic Sub-topic
THEME 1.Inthermolecular and surface forces. General overview of intermolecular and surface forces.Physicochemical properties and size.Nanoscience.
THEME 2. Adsorbent materials Adsorbent geo and biomaterials:structural and energetical aspects.Surface areas estimation.Activated carbons.Nanosorbents.
THEME 3. Ion Exchangers Natural and artificial ion exchangers.Thermodynamics and kinetics of ion exchange.Zeolites.
THEME 4. Membranes. Membranes:definitions.Permeability of porous membranes.Darcy equation.Polimeric membranes.Applications.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A4 A7 11 22 33
Seminar B1 B3 2 5 7
Supervised projects A2 A3 B6 C5 1 10 11
Laboratory practice B7 C3 C1 10 0 10
Events academic / information C8 C9 C11 1.5 0 1.5
Mixed objective/subjective test B2 B5 2.5 10 12.5
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Classroom presentation of the subject
Seminar Solving in detail some selected problems.Any question/clarification that may arise in these sessions will be solved.
Supervised projects Reading and discussion of some research papers on intermolecular forces and nanomaterials.
Laboratory practice Some ilustrative experiments on adsorption/ion exchange of selected materials.
Events academic / information Supplementary activities such as visits to a research laboratory, informative video projections, talks/communications in the faculty or thematic searches on the internet.
Mixed objective/subjective test Examination of subject contents.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Seminar
Laboratory practice
Description
Recoméndase aos alumnos o uso de titorías individualizadas para resolver todas as dúbidas, cuestións e conceptos que non quedasen claros referentes ao desenvolvemento dos contidos da materia.

As prácticas (de laboratorio e da aula de informática) realizaranse coa presenza constante dos profesores da materia que resolverán persoalmente todas as dúbidas e problemas que poidan xurdir a cada alumno.

Horario oficial atención personalizada: martes e xoves de 10 a 13 h.
En calquera caso, ao longo da semana, o alumno pode consultar cantas dúbidas lle xurdan en relación coa materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A2 A3 B6 C5 Delivery and presentation of a short summary of an article about intermolecular forces/nanomaterials.
Assesment competencies: A1,A3,C9
5
Seminar B1 B3 Delivery of one of the problems proposed in class.
Assesment of competencies: B2,B6,,C9
10
Laboratory practice B7 C3 C1 Compulsory attendance to all laboratory experiments.
Assesment competencies: B7
10
Mixed objective/subjective test B2 B5 Exam of the contents.
Assesment competencies: AM1,AM2,AM3, BM2
75
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Israelachvilli, J. (1991). Intermolecular and surface forces.. Academic Press, 2nd ed.
Rolando M.A., Roque-Malherbe (2010). The Physical Chemsitry of Material: Energy and Environmental Applications.. CRC Press

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Conocimientos previos: licenciados/graduados en Ciencias y/o Ingeniería.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.