Identifying Data 2018/19
Subject (*) Master These Code 610500027
Study programme
Mestrado Universitario en Ciencias. Tecnoloxías e Xestión Ambiental (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Bioloxía
Enxeñaría Civil
Enxeñaría Naval e Industrial
Física e Ciencias da Terra
Química
Coordinador
E-mail
Lecturers
Andrade Garda, Jose Manuel
Canle López, Moisés
Gonzalez Castro, Maria Jose
Lopez Mahia, Purificacion
Moreda Piñeiro, Jorge
Muniategui Lorenzo, Soledad
Rodriguez Barro, Pilar
Rodríguez Roiloa, Sergio
Sastre De Vicente, Manuel Esteban
Turnes Carou, Maria Isabel
E-mail
jose.manuel.andrade@udc.es
moises.canle@udc.es
m.j.gonzalez.castro@udc.es
purificacion.lopez.mahia@udc.es
jorge.moreda@udc.es
soledad.muniategui@udc.es
pilar.rbarro@udc.es
sergio.roiloa@udc.es
manuel.sastre@udc.es
isabel.turnes@udc.es
Web
General description O Traballo de Fin de Mestrado consiste na elaboración integral e indivudual, por parte de cada estudante, dun proxecto concreto, baixo a dirección dun ou máis profesores, a elexir de entre unha relación feita pública anualmente. O traballo fin de Máster pode ser de orientación Investigadora ou Profesional, de acordo coa elección das prácticas obrigatorias. Esta asignatura posibilita ao alumno a integración dos coñecementos e habilidades de especialización adquiridos durante os seus estudos de Mestrado, con espíritu crítico e autonomía. Asimesmo, permite avaliar a capacidade do alumno para redactar, discutir e defender o propio traballo a un nivel especializado. Os temas concretos das Prácticas Obrigatorias e dos Traballos de Fin de Mestrado daranse a coñecer ao principio do primeiro cuadrimestre de cada curso académico. Serán función dos alumnos matriculados e a dispoñibilidade de profesores para dirixilos, e estarán relacionados cos contidos formativos recibidos, así como as capacidades, competencias e habilidades adquiridas durante o mestrado.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro.
A2 Deseño de novas especies químicas e materiais con propiedades determinadas.
A3 Capacitar ao alumno para o desenvolvemento dun traballo de investigación nun campo da Química ou do Medio Ambiente, incluíndo os procesos de caracterización de materiais, o estudo das súas propiedades fisicoquímicas e biolóxicas e dos procesos que poden sufrir no medio natural.
A4 Coñecer en profundidade as características e fundamentos de diversos modelos químicos para o estudo de sistemas orgánicos, inorgánicos e biolóxicos, incluídos os materiais con proxección tecnológica.
A5 Capacitación para o deseño de vías de síntese e retrosíntese de novos compostos.
A6 Coñecemento do comportamento de diferentes especies químicas e dos procesos aos que poden estar sometidas unha vez liberadas no medio ambiente, incluíndo as súas relacións entre distintos compartimentos ambientais.
A7 Coñecer o marco teórico e as aplicacións da electroquímica e da fotocatálise nos campos da enerxía e o medio ambiente.
A8 Coñecer os fundamentos das interaccións intermoleculares e as súas aplicacións no campo da catálise supramolecular,recoñecemento molecular e biocatálise.
A9 Coñecer algunhas aplicacións básicas da química computacional e dos programas de cálculo máis utilizados nos ámbitos da química e o medio ambiente.
A10 Relacionar a presenza de especies químicas no medio natural cos conceptos de toxicidade e biodisponibilidade.
A11 Coñecer as distintas técnicas experimentais e computacionales orientadas á caracterización de mecanismos de reacción.
A12 Coñecer as distintas estratexias para o tratamento estatístico de series de datos relacionadas con datos ambientais.
A13 Comprender os procesos de bioacumulación e as técnicas de biomonitorización e biomarcaxe.
A14 Coñecer as principais propiedades fisicoquímicas das augas naturais, relacionalas coa súa calidade e entender as principais tecnoloxías de tratamento de augas naturais.
A15 Coñecer os indicadores de calidade do chan e do aire, os procesos de distribución de contaminantes e as tecnoloxías de recuperación e aplicación en cada caso.
A16 Comprender a problemática asociada aos resíduos, os modos de xestionalos e as principais tecnoloxías de tratamento de resíduos.
A17 Coñecer a problemática asociada coa enerxía e as súas fontes, as tecnoloxías máis empregadas actualmente e as de futuro.
A18 Coñecer as implicacións económicas dos problemas ambientais, os instrumentos de política económica e os principais indicadores ambientais.
A19 Coñecemento e interpretación da lexislación, normativa e procedementos administrativos básicos sobre medios acuosos, chans e atmosferas. Comprensión das bases científicas e económicas da sustentabilidade.
A20 Coñecemento dos principais tipos de produtos naturais: enzimas, receptores moleculares, etc. Entender a súa participación en procesos de catálise e autoensamblaxe.
A21 Comprender os fundamentos dos procesos de calidade e o modo de xestionalos.
A22 Dominar as técnicas instrumentais de análises máis típicas no ámbito químico profesional.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado.
B7 Ser capaz de planificar adecuadamente desenvolvementos experimentais, a un nivel especializado.
B8 Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental.
C1 Ser capaz de traballar en equipos, especialmente nos interdisciplinares e internacionais.
C2 Ser capaz de manter un pensamento crítico dentro dun compromiso ético e no marco da cultura da calidade.
C3 Ser capaz de adaptarse a situacións novas, mostrando creatividade, iniciativa, espírito emprendedor e capacidade de liderado.
C4 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C5 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C6 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C8 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C9 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C10 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C11 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
To demonstrate, through the planning, development, elaboration, discussion and defense of the Final Master's Thesis (TFM), that the student acquired the overall competences raised for the Master degree and therefore he/she is able to obtain the Master's degree. AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC6
AC7
AC8
AC9
AC10
AC11
AC12
AC13
AC14
AC15
AC16
AC17
AC18
AC19
AC20
AC21
AC22
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
CC9
CC10
CC11

Contents
Topic Sub-topic
Master´s Thesis Report
Orientation on Research or Professional experience
A Master´s Thesis report will include the following contents:
Abstract written in English, Spanish and Galician
Introduction and Literature review. State of the art
Objectives
Material and Methods or Experimental Procedure
Results and discussion
Conclusions
References
Assessment of the tasks performed and their relationships with the knowledge and skills acquired in the Master Degree

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A1 B1 B3 B6 1.5 0 1.5
Summary A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C2 C3 C1 C7 C8 C9 C10 C11 10 125 135
Oral presentation C4 C5 C6 0.5 10 10.5
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Activities used at beginning of any teaching-learning process to obtain information regarding student competences, interests and/or motivations in relation to specific learning outcomes, which educators may then incorporate in their planning to create more meaningful, effective learning experiences based on students’ existing knowledge.
Through these teaching activities the student will be oriented on his / her Master's Degree report, will be given guidance on the bibliographic sources to be handled, the most appropriate methodology to be used and the way of planning the work. In addition, the TFM report and the preparation of the presentation and defense of the work before the committee.
Summary The student must present a written report summarizing the work done during the TFM based on the mandatory practices carried out, with research or professional orientation. This report must include at least an introduction, a section including the objectives, the state of the art on the subject, a section on materials and experimental methods or procedures, the results obtained, their discussion and critical analysis, conclusions and bibliography, all of these at a specialized level. In addition, at least a summary of the TFM must be written in Galician, Spanish and English.
Oral presentation Oral defense of the work will be held in a public event and the students will have to defend their work for a maximum of 10 minutes, followed by some questions by the committee members.

Personalized attention
Methodologies
Summary
Oral presentation
Introductory activities
Description
The tutor will dedicate at least the time provided in the UDC POD for student follow-up, including review of the state of the issue, TFM planning, choice of the most suitable methodology for the student's development, supervision of the obtained results, discussion of the results and conclusions, based on the work developed in the compulsory practices carried out by the student. It will also supervise the writing of TFM's report and the preparation of the oral presentation. The student's progress will be assessed and proposals for improvement will be made.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Summary A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C2 C3 C1 C7 C8 C9 C10 C11 Students are required to write a scientific-technical report based on the work carried out during the period of compulsory practices. The quality of the submitted report will be assessed, paying particular attention to its scientific-technical document structure. 30
Oral presentation C4 C5 C6 Oral defence of the Master´s Thesis will be held at a public event where the students will have to defend their work for a maximum time of 10 minutes which is followed by some questions from Examination committee members. 20
Introductory activities A1 B1 B3 B6 Continuous evaluation by the tutor 50
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.