Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Bioloxía Molecular Código 610509016
Titulación
Mestrado en Investigación Química e Química Industrial (plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía Celular e Molecular
Coordinación
Cerdan Villanueva, Maria Esperanza
Correo electrónico
esper.cerdan@udc.es
Profesorado
Cerdan Villanueva, Maria Esperanza
Lamas Maceiras, Mónica
Correo electrónico
esper.cerdan@udc.es
monica.lamas@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia contén conceptos básicos e fundamentais dos métodos de investigación sobre procesos biolóxicos que son executadas en células vivas .

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química
A3 Aplicar os materiais e as biomoléculas en ámbitos innovadores da industria e Enxeñaría Química
A4 Innovar en métodos de síntese e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B7 Identificar información da literatura utilizando as canles axeitadas e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación.
B10 Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química
B11 Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os principios para o illamento, a clonación, expresión e purificación de proteínas . Aprender as técnicas básicas utilizadas para ver procesos biolóxicos en células AM1
AM3
AM4
BM1
BM4
BM5
BM7
BM10
BM11

Contidos
Temas Subtemas
ITEM 1. Manipular e secuenciar o ADN.
1. Sentido do tema ( Introdución )
Este tema pode abordar a descrición das principais ferramentas e métodos para manipular a información xenética e comprobar se as operacións foron exitosos e foron realizados como son deseñados.
2.Subtemas.
Os enzimas de restrición e vectores de clonación de hibridación para a detección de secuencias específicas, por PCR, secuenciación de ADN.
3. Bibliografía
- Molecular Biology of the Cell quinta edición (2008). Alberts et al. Garland Science Capítulo 8.
- Bioloxía Molecular cuarta edición (2008). Robert F. Weaver. McGraw -Hill International Edition. Os capítulos 4 e 5.
4. As actividades a desenvolver.
Casos prácticos que os alumnos deberán resolver mediante os coñecementos adquiridos. Tamén podería recomendarse aos alumnos a lectura de artigos científicos relacionados co tema e a sua exposición pública .
ITEM 2. As técnicas para a obtención e análise de proteínas.
1. Sentido do tema ( Introdución )
Como , utilizando as técnicas vistas no elemento 1, podemos producir e purificar proteínas no laboratorio para probas ou para evaluar a súa actividade, determinar a súa estrutura, etc.
2. Subtemas
As proteínas recombinantes, reserva de proteínas , expresión e purificación de proteínas, e análise de secuenciación de proteínas.
3. Bibliografía
- Molecular Biology of the Cell quinta edición (2008) . Alberts et al . Garland Science. Capítulo 8.
- Bioloxía Molecular cuarta edición (2008) . Robert F. Weaver . McGraw -Hill International Edition . Os capítulos 4 e 5.
4. As actividades a desenvolver.
Durante o desenvolvemento do suxeito, casos prácticos que os alumnos deberán resolver mediante os coñecementos adquiridos. Tamén podería recomendarse aos alumnos a lectura de artigos científicos relacionados co tema a sua exposición pública.
ITEM 3. Ver procesos biolóxicos.
1. Sentido do tema ( Introdución )
Os principais métodos de visualización de estructuras e procesos biolóxicos, tanto in vivo como in vitro.
2. Subtemas
Marcadores químicos , GFP e proteínas de fusión fluorescentes, microscopia óptica ( confocal , de super- resolución, en tempo real), microscopia electrónica.
3. Bibliografía
- Molecular Biology of the Cell quinta edición (2008) . Alberts et al. Garland Science. Capítulo 9.
4. As actividades a desenvolver.
Durante o desenvolvemento do suxeito casos prácticos que os alumnos deberán resolver mediante os coñecementos adquiridos han xurdir . Tamén podería considerarse alumnos a lectura de artigos científicos relacionados co tema para a presentación / interpretación pública.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A1 A3 A4 B1 B5 7 24 31
Seminario B4 B7 B10 B11 2 8 10
Proba mixta A1 A3 A4 0 2 2
Sesión maxistral A1 A3 A4 12 20 32
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Clase teórico / práctica, na que propoñense aplicacións da teoría, problemas, exercicios. Tamén pode propoñerse a presentación polos alumnos dun traballo relacionado co tema.
Clases interactivas pequeno grupo (seminarios , "S" nos horarios).
Seminario Tutoriais de pizarra grupo moi pequeno (" T" nos horarios ) planificado polo profesor e coordinado polo Centro. En xeral, cada alumno terá dúas horas por semestre e materia. As actividades serám variadas como exercicios dirixidos, aclaración de dúbidas sobre a teoría, problemas, exercicios, lecturas ou outras tarefas. también presentación,discusión ou comentarios sobre o traballo feito de xeito individual ou en pequenos grupos. A participación nestas clases é obrigatoria.
Proba mixta Exame para avaliar habilidades competencias e conocimientos.
Sesión maxistral Lección ensinada polo profesor , que poden ter diferentes formatos (teoría, problemas e / ou exemplos xerais, as orientacións xerais sobre o tema ...). O profesor pode ter o apoio de medios audiovisuais e informáticos pero, en xeral, os alumnos non precisan tratar con eles en clase.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Seminario
Descrición
Os alumnos con dedicación a tempo parcial ou con dispensa de presencialidad deberan contactar cos profesores da materia a principio de curso para establecer un calendario de actividades que permitan adquirir e avaliar de forma complementaria as competencias da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A1 A3 A4 Avaliación final 60
Sesión maxistral A1 A3 A4 Avaliación da asiduidade e participación 10
Solución de problemas A1 A3 A4 B1 B5 Avaliación continua 15
Seminario B4 B7 B10 B11 Avaliación continua 15
 
Observacións avaliación

Proceso de avaliación.
A avaliación realizarase a través dunha avaliación continua e da conclusión dun exame final.
O acceso ao exame require á participación en polo menos o 80% das clase e actividades obrigatorias(seminarios e
tutoriais).
Avaliación continua (N1) vai pesar 40% na nota para o curso e conten dous compoñentes: clases interactivas en pequenos grupos (seminarios) e clases interactivas en grupos moi pequenos (tutoriais. Seminarios e tutoriais poden incluír
exercicios e traballos feitos en persoa, exercicios presentados ao profesor ou presentacións públicas de temas
previamente seleccionados.
O exame final (N2) pode abarcar todo o contido da materia.
A puntuación do estudante, que non deberá ser inferior ao exame final, se obterá como resultado da aplicación da
seguinte fórmula:
End = Nota máxima (0,4 x 0,6 x N1 + N2, N2)
N1 é o correspondente á avaliación continua (escala de 0-10) e exame N2 numérica final (0-10 escala) grao numérica.

Avaliación global. Os alumnos con dedicación a tempo
parcial ou con exención de asitencia poderán optar por ser avaliados
nesta modalidade se non reúnen as condicións para avaliación continua.


Fontes de información
Bibliografía básica

- Molecular Biology of the Cell fifth edition (2008). Alberts y otros. Garland Science.
- Molecular Biology fourth edition (2008). Robert F. Weaver. McGraw-Hill International Edition.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

É necesario coñecer os distintos tipos de biomoléculas e procesos de transferencia da información da expresión
xénica nas células. É moi importante para asistir ás clases e actividades. É esencial manter o estudo da materia "actualizado".



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías