Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Propiedades de Materiais Código 610509020
Titulación
Mestrado en Investigación Química e Química Industrial
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Química Fundamental
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Sanchez Andujar, Manuel
Correo electrónico
m.andujar@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia é importante no módulo de Nanoquímica e Novos Materiais, nesta descríbense o fundamento teórico de moitas das propiedades fundamentais de materiais que logo serán estudadas noutras materias do módulo.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química
A3 Aplicar os materiais e as biomoléculas en ámbitos innovadores da industria e Enxeñaría Química
A9 Promover a innovación e o emprendemento na industria e na investigación química
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B7 Identificar información da literatura utilizando as canles axeitadas e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación.
B10 Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química
B11 Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional
B13 Avaliar a dimensión humana, económica, xurídica e ética na práctica profesional, así como as implicacións ambientais do seu traballo

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender os aspectos fundamentais da teoría de sólido, en relación coa estrutura electrónica e a rede cristalina. AM1
AM3
AM9
BM1
BM4
BM7
BM10
BM11
Empregar as relacións existentes entre os aspectos fundamentais da teoría e das distintas propiedades electrónicas e da rede observadas experimentalmente. AM1
AM3
AM9
BM1
BM4
BM5
BM10
BM11
Comprender a influencia da dimensionalidade do sistema sobre ditas propiedades. AM1
AM3
AM9
BM7
BM10
BM11
BM13

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1.- Modelos clásicos e cuánticos do electróns libres O modelo de Drude e o modelo de Sommerfeld
Efecto do potencial periódico da rede nas propiedades do gas de electróns.
Tema 2.- Cuantización da enerxía da rede Fonóns
Tema 3.- Clase de técnicas experimentais na determinación de propiedades de transporte eléctrico e térmico. Condutividade eléctrica, condutividade térmica, poder termoeléctrico e efecto Hall.
Tema 4.- Fenómenos cooperativos en illantes. Ferroelectricidade e magnetismo localizado
Tema 5.- Propiedades ópticas de materiais. Aspectos xerais. Propiedades ópticas de metais e semicondutores.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A1 A3 A9 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 4 12 16
Traballos tutelados A1 A3 A9 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 1 6 7
Proba mixta A1 A3 A9 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 1 6 7
Sesión maxistral A1 A3 A9 15 30 45
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Clases prácticas na que se propoñen e resolven aplicacións da teoría, problemas, exercicios, etc. O alumnado participa activamente nestas clases de distintas maneiras: entrega de exercicios ao profesorado, exposición de traballos, clases prácticas, etc. Inclúense probas de avaliación se as houbese. A asistencia a estas clases é obrigatoria.
Traballos tutelados Titorías programadas polo profesor nas que se propoñen actividades como a exposición de traballos realizados polos alumnos, aclaración de dubidas sobre teoría, debate ou comentario de traballos individuais ou realizados en pequenos grupos. En moitos casos o profesor esixirá ao alumnado a entrega de exercicios previa a realización da titoría. O horario acordarase co alumnado.
Proba mixta Proba final que contribuirá a avaliación do nivel de coñecementos e competencias adquiridos polo alumnado.
Sesión maxistral Lección impartida polo profesor que pode ter formatos diferentes (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, directrices xerais da materia..) O profesorado pode contar co apoio de medios audiovisuais e informáticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Traballos tutelados
Descrición
Todo o alumnado debe participar dunha maneira activa nestas actividades, para que, o profesorado poida comprobar se o alumnado está adquirindo as competencias da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A1 A3 A9 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 Exame ou proba obxectiva 60
Sesión maxistral A1 A3 A9 Participación activa durante as sesións maxistrais 2
Seminario A1 A3 A9 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 Resolución dos problemas propostos 30
Traballos tutelados A1 A3 A9 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 Resolución e/ou presentación dos traballos tutelados 8
 
Observacións avaliación

A avaliación desta materia é mediante avaliación continua e a realización dun proba final.
A avaliación continua ten un peso de entre o 25% e o 40% na cualificación da materia. O resto asinarase o resultado da proba final.


Fontes de información
Bibliografía básica J. M. Ziman (). Principles of the Theory of Solids.
P. A. Cox (). The Electronic Structure and Chemistry of Solids.
S. Elliot (). The Physics and Chemistry of Solids.

Bibliografía complementaria C. F. Bohren and D. R. Huffman (). Absorption and Scattering of light by small particles.
J. B. Goodenough (). Magnetism and the Chemical Bond.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

- E moi importante asistir a tódalas clases.
- A resolución de problemas e exercicios de autoavaliación é clave na aprendizaxe desta materia. Pode resultar de axuda comenzar polos problemas resoltos nos manuais de apoio e de referencia, para seguir despois con problemas propostos ao final de cada capítulo nos manuais de referencia.
- É imprescindible consultar a bibliografía e tratar de completar con aspectos avanzados os conceptos máis fundamentais que se expliquen na clase. 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías